Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
(jarig!)
Beste mensen,

In een ander topic heb ik met enkelen van jullie gesproken over het ineens hebben van een trage pc, met bluescreens en al die andere ellende. (zie topic Ineens ontzettend trage pc)
In dat topic zijn verschillende dingen behandeld, waaronder een uitgebreide test voor HDD, geheugen en systeembestanden. Er werd door een gebruiker geopperd om het systeem eens opnieuw te installeren.

Destijds gebruikte ik Windows 7, en heb dan toch maar de overstap gewaagd naar Windows 8!
3 Dagen gebruikt, de ellende is weer terug!

Omschrijving probleem: Bij een koude start kan het zijn dat na ongeveer 30 minuten gebruik de muis begint te haperen. Wanneer ik op dat moment toevallig in een game zit dan vertaald zich dat naar ongebruikelijke lags, en een stotterent geluid. Meestal loopt de pc dan vast, en bevriest het scherm. De enige oplossing is dan de powerknop vast te houden en het systeem opnieuw op te starten.
Bijkomende vreemdheid: Wanneer deze hang zich voordoet op de desktop, dan zie ik bij het bevroren beeld dat de tijd rechts onderin niet klopt. Deze staat gek genoeg soms een paar minuten voor, en soms een paar uur!
Wanneer het systeem dmv de powerknop opnieuw wordt gestart komt het probleem NIET meer voor.

Voor zover in heb kunnen zien zijn er twee verschillende bluescreens voorbij gekomen:
1. DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
1. CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT (niet helemaal zeker of dit exact is overgenomen, echter was dit destijds ook een probleem bij Windows 7)

Zoals hier boven aangegeven heb ik behoorlijk wat geprobeerd om de problemen te traceren. 1 Week terug het complete systeem uit elkaar gehaald, stofvrij gemaakt, en weer in elkaar gezet; Geen resultaat.

Het vorige topic is beëindigd met een filmpje dat ik heb opgenomen met de telefoon over iets wat 1x is voorgekomen, http://youtu.be/P7CnAExpoxg . Persoonlijk heb ik nog steeds het idee dat er softwarematig iets niet helemaal lekker zit, echter denk ik dat jullie ook nog wel het een en ander aan ideeën hebben.

Voor jullie reacties, mijn dank!

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301862

Ik heb is iets soortgelijks meegemaakt, In mijn geval was het de videokaart die overhitte, en voor bluescreens zorgde.

Ik zou ook al je randapparatuur er is achter weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
(jarig!)
Weer een vreemde bijkomstigheid... Ik heb in de gaten dat wanneer het geluid begint te stotteren, en de muis begint te haperen, dat de tijd in Windows ook verspringt... Hoever deze verspringt is willekeurig.. Ik heb het vast weten te leggen met de telefoon: http://youtu.be/PwoLY-pc0zI (sorry voor de crappy kwaliteit, opnemen vanaf een monitor is niet zo best :D )

Iemand een idee?? Ik sta perplex!

[ Voor 11% gewijzigd door venon2nd op 07-12-2012 19:35 ]

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien toch verstandig als je eens wat meer specs van je systeem in de startpost zet zodat we weten om welk systeem het gaat. Ik weet nu totaal niet hoe oud/jong je systeem is dus wat de tijd betreft zit ik sterk te denken aan een defecte/lege backup cel van je bios.