Millennium Copper Glaciator

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ik heb mijnes ook net ff erop gezet, heb nog niet oc en de temp is 32 graden wat heel mooi is want ik zit hier op een zolder kametje en de temperatuur in mijn case 30graden dus tussen kast en cpu zit maar 2 gradn verschil :)
Echt een geweldig resultaat, eens kijken wat hi in de winter aan geeft (20 granden ?)
En na een leuk potje cs issie 43 graden dus dat zijn wel mooie temperaturen
als je kijk dat m'n kamer inmiddels 32 graden is

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb 'm ook binnen, stevig verpakt etc. hardstikke goed ! Jeeez deze cooler is echt GROOT, MOOI en vooral ZWAAR. Zelfs m'n Danger-Den blok is lichter ! Ik heb momenteel nog geen cpu, als ik die heb dan ga ik jullie laten horen wat het beestje allemaal kan ! Thx again GarBaGe, ik ben blij ! :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Concrete Loop Watercooling

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

ok hier zijn mijn bevindingen:
case temp:33C
cpu temp:43, dit is stressed met 8x(!) cpu burn draaien.
dit is echter wel op de standaard 800mhz (klote potlood streepjes :( ).
ik zal binnenkort ff de voltage mod en potlood streepjes doen en dan hooren jullie meer.

btw. hij pas maar net op m'n msi k7t pro2a (er zit een of ander vaag klein condensatortje in de linker bovenhoek).

• JointFillah
  • Laatst online: 08-05 22:58

JointFillah

Techno Addict

Op woensdag 04 juli 2001 15:19 schreef Dwaashaas het volgende:
hey maar JointFillah jij wilt die koler dus zeg maar met 4 van zulke dingetjes [ vastmaken en dan ook nog met de klip zo je van welk materiaal?
Yups klip + van die [-beugeltjes....het materiaal van de beugeltjes ben ik nog niet helemaal uit....ik d8 eerst aan plastic, maar dat wordt bij die temperaturen te snel zacht ;)
Dus dan moet het toch maar uit een 1 of ander metaal....maar dan wel helemaal (of tenminste waar het beugeltje het mobo raakt) ingewikkeld met isolatie/electro-tape om gevaar op kortsluiting te vermijden...
Om de airflow niet teveel te beInvloeden zouden die beugeltjes het beste uit staaldraad (zelfde spul als waar de fingerguard van gemaakt is) gemaakt kunnen worden.....maar dan moet je wel een soort rond-bek-tang hebben om het allemaal op de juiste maten te buigen....
Mocht het beugeltje bij het bevestigen iets te groot blijken, dan kun je het altijd nog iets krom buigen waardoor de boel weer strak komt te staan.....en als het iets te klein blijkt, kun je weer opnieuw beginnen :D

Als je dan nog niet zeker bent over de stevigheid, kun je nog wat extra beugeltjes maken naar de backplane van de kast ofsow.....maar hoe meer beugeltjes hoe slechter de airflow ;)

~* Peace, Love & XTC *~

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:58
OK, nu iedereen de koelers binnen heeft.
Ik ga op korte termijn een nieuwe topic openen voor de 2e en laatste ronde.
De ronde bevat minimaal 10 en maximaal 25 koelers.

De prijs is afhankelijk van het aantal koelers (verzendkosten) en de dollarprijs.

Grootste probleem met de vorige zending: ik had berekend een dollarkoers vanm f 2,50 terwijl ik van VISA een prijs van f 2,71 moest betalen :(

Nieuwe prijzen zijn gebaseerd op een dollarprijs van f 2,75 (werkelijk dollarkoers is momenteel f 2,58)

De koelers worden dan (gebaseerd op 10 koelers) f 170,- per stuk.
Indien 25 koelers (ipv 10) de verzendkosten flink drukken, bereken ik dit door in de prijs. Het gaat er gewoon om dat er geen geld tekort wil hebben.
Mocht de dollar ook nog omlaag gaan, is het best mogelijk dat de koelers uiteindelijk f 140,- per stuk gaan kosten.

vooruitbetalen + opsturen = f 15,- meerprijs.
onder rembours = f 30,- meerprijs.

Vanwege het gewicht is een spacer aan te raden. Deze doe ik er gewoon weer bij voor f 25,- per stuk. Extra spacers (dus 2 of 3 of 4) kunnen gewoon bijbesteld worden tegen dezelfde prijs.

Ivm vakanties wil ik iedereen ruim te tijd geven, dus eind augustus wordt de sluitingstermijn.
Ervaring heeft geleerd dat de koelers binnen 1-1,5 week in NL zijn, dus rond half september in het bezit van de bestellers.

Nog ff kort de pluspunten en minpunten van de koeler:

Plus:
- zeer goede koeling, behoord absoluut tot de top 5 (daarom uitermate geschikt voor stroomslurpende AMDs)
- zeer laag geluidsniveau
- zeer makkelijk te installeren. Clip werkt licht.

Min:
- tikkeltje prijzig, alhoewel concurrerende koelers meestal minimaal net zo duur zijn.
- redelijk zwaar, waardoor spacer bijna verplicht is. Vervoeren moet voorzichtig gebeuren (mits spacer aanwezig).

Klein puntje geleerd van de vorige keer.
Spacers dienen vooruit betaald te worden. Niet vooruitbetalen, geen spacer.

Wat is de performance ??
Ik heb mijn TBird momenteel op 1.85V lopen en op 1.35 GHz.
In de kast is het rond de 37C (zeer warm in mijn kamer :( ). De proc draait full-load op 51C, dus maar 14C warmer dan ambient.
In de winter (kast temp 22C) is de verwachtte temp rond de 36C :)

Interesse ?? Blijf ff dit topic volgen, dan open ik een nieuw topic en plaats hier een verwijzing naar dit topic.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GarBaGe

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:20
Op dinsdag 03 juli 2001 15:42 schreef GarBaGe het volgende:
Ik denk dat een computer met Glaciator erop nog wel te vervoeren is per auto, terwijl de Glaciator erop zit, mits er maar een spacer onder zit. Door de spacer kan de koeler nooit draaien of kantelen tov de proc.
De core zal idd niet zo snel beschadigen, maar het probleem is dat je complete socket met dat gewicht eraf kan breken en dat lijkt me niet echt fijn... >:)

Je zou iig niet de eerste zijn die het overkomt... :P

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Lees ik net in dit topic dat hij binnenkort ook gewoon in Nederland te koop zal zijn..

Nou ja, ik heb 'um al dus ik mag niet klagen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• GarBaGe
Zoiets zeiden ze van de Philips Acoustic Edge ook.
Eerst zien, dan geloven...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
OK, nog even resultaten posten natuurlijk !
Ik heb daarnet een 1333/266 AYHJA gehaald en die draait nu, met Copper spacer, AS en natuurlijk de Glaciator op 10,5 x 143 (1500) Mhz :7 En dat is de eerste instelling die ik probeer, werkt 100% (er is dus meer :9~ ). De temperatuur die MBM4 aangeeft na een uurtje Half-Life is 47 graden. Keurig d8 ik zo. GarBaGe nogmaals bedankt !

/edit: Make that 10 x 150 :9

Concrete Loop Watercooling

• JointFillah
  • Laatst online: 08-05 22:58

JointFillah

Techno Addict

*ARGH* VUILE K*T PTT :(
Ik heb dat ding nog steeeeeeds niet binnen!! :'(
Dit is al een paar dagen lang de status van mijn pakje:
• Zending geaccepteerd door PTT Post [28-06-2001] -> Zoetermeer-Zuidwaarts, balie postkantoren bv
• Zending in sorteerproces [28-06-2001] -> Amsterdam-Bornhout, intern transport pakketten
• Zending in sorteerproces [29-06-2001] -> Amsterdam-Bornhout, intern transport pakketten
• Ontvanger niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Utrecht-Burg Reigerstr) [29-06-2001] -> Utrecht-Burg Reigerstr, bestelling
•  Zending in distributieproces [02-07-2001] -> Utrecht-E Meysterln, bestelling
• Bestelpoging uitgevoerd -> JA

WAT 'JA'?! Daar hebik toch nix aan mr. de ptt!

Leuk en aardig dat ze een poging hebben uitgevoerd, maar daar hebik nix van gezien en ondertussen hebik dat ding GVD nog steeds niet! :(

Als ze nou ff zeiden waar dat ding legt, dan zou ik het ff zelf komen ophalen, maar nee hoor ;(

Garbage, heb jij toevallig nog wat van die ptt-klojo's gehoord? Het pakje moet toch erges uithangen lijkme....laten we hopen dat het niet 'per ongeluk' door de ptt op het vliegtuig naar Atjar Tjampoer is gezet :D

~* Peace, Love & XTC *~

• GarBaGe
Op dinsdag 10 juli 2001 00:20 schreef JointFillah het volgende:
...
Garbage, heb jij toevallig nog wat van die ptt-klojo's gehoord? Het pakje moet toch erges uithangen lijkme....
Ik heb nog nix van ze gehoord. Uiteindelijk komt het pakje weer bij mij terug, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dan ben ik immers 30 piek armer, wacht jij al 3 weken langer en is er nog steeds niets gebeurd...

Misschien kan ik vandaag of morgen ff langs bij het postkantoor en verhaal halen....

Pagina: 1 2 3 Laatste