OK, nu iedereen de koelers binnen heeft.
Ik ga op korte termijn een nieuwe topic openen voor de 2e en laatste ronde.
De ronde bevat minimaal 10 en maximaal 25 koelers.
De prijs is afhankelijk van het aantal koelers (verzendkosten) en de dollarprijs.
Grootste probleem met de vorige zending: ik had berekend een dollarkoers vanm f 2,50 terwijl ik van VISA een prijs van f 2,71 moest betalen
Nieuwe prijzen zijn gebaseerd op een dollarprijs van f 2,75 (werkelijk dollarkoers is momenteel f 2,58)
De koelers worden dan (gebaseerd op 10 koelers) f 170,- per stuk.
Indien 25 koelers (ipv 10) de verzendkosten flink drukken, bereken ik dit door in de prijs. Het gaat er gewoon om dat er geen geld tekort wil hebben.
Mocht de dollar ook nog omlaag gaan, is het best mogelijk dat de koelers uiteindelijk f 140,- per stuk gaan kosten.
vooruitbetalen + opsturen = f 15,- meerprijs.
onder rembours = f 30,- meerprijs.
Vanwege het gewicht is een spacer aan te raden. Deze doe ik er gewoon weer bij voor f 25,- per stuk. Extra spacers (dus 2 of 3 of 4) kunnen gewoon bijbesteld worden tegen dezelfde prijs.
Ivm vakanties wil ik iedereen ruim te tijd geven, dus eind augustus wordt de sluitingstermijn.
Ervaring heeft geleerd dat de koelers binnen 1-1,5 week in NL zijn, dus rond half september in het bezit van de bestellers.
Nog ff kort de pluspunten en minpunten van de koeler:
Plus:
- zeer goede koeling, behoord absoluut tot de top 5 (daarom uitermate geschikt voor stroomslurpende AMDs)
- zeer laag geluidsniveau
- zeer makkelijk te installeren. Clip werkt licht.
Min:
- tikkeltje prijzig, alhoewel concurrerende koelers meestal minimaal net zo duur zijn.
- redelijk zwaar, waardoor spacer bijna verplicht is. Vervoeren moet voorzichtig gebeuren (mits spacer aanwezig).
Klein puntje geleerd van de vorige keer.
Spacers dienen vooruit betaald te worden. Niet vooruitbetalen, geen spacer.
Wat is de performance ??
Ik heb mijn TBird momenteel op 1.85V lopen en op 1.35 GHz.
In de kast is het rond de 37C (zeer warm in mijn kamer

). De proc draait full-load op 51C, dus maar 14C warmer dan ambient.
In de winter (kast temp 22C) is de verwachtte temp rond de 36C
Interesse ?? Blijf ff dit topic volgen, dan open ik een nieuw topic en plaats hier een verwijzing naar dit topic.