Inkoopactie Millennium Glaciator

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 12:45
Afbeeldingslocatie: http://www.millennium-thermal.com/images/millprod_small.jpg

Deze koeler wil ik importeren uit de US.
Minimaal 10 stuks, maximaal 25 stuks.
Prijs afhankelijk van de dollar en het aantal, tussen de 140-170 gulden inclusief BTW, maar zonder verzendkosten.
Inclusief (GRATIS) Arctic Silver.

Een spacer is aan te raden (vanwege het gewicht). Spacers kosten f 25,- extra, en je kan er zoveel bestellen als je maar wil (dus ook extra spacers).

Vooruitbetalen + opsturen = + f 15,-
onder rembours = + f 30,-

Spacers dienen vooruitbetaald te worden ivm order annulering.

Zie mijn vorige topic: Millennium Copper Glaciator

Bestellen kan tot en met eind augustus. Dan wordt de bestelling geplaatst en heb je rond half september (zo'n 2 weken later) de koeler in huis.

Ideaal voor zware AMD vanaf 1 GHz.

Specs:
.18C/W Sink to Air
2.88 W 5700 RPM 38 dBA fan
99.99% pure copper @ 385 W/m-K.,
Weight is 780 grams.

De unieke geintegreerde fan (patent uit de luchtvaart industrie) is super stil en koelt erg goed.
Mijn 1.35 GHz 1.85 TBird doet ongeveer +12C boven ambient onder full-load.

Ik heb er zelf nog 2 nodig voor mijn vrienden, dus vandaar de bestelling...

Wie wil ook in het bezit komen van zo'n super-koeler ??

Edit: vergat de AS bijna...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Deze koeler zal naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook in Nederland te koop zijn.

Verwijderd

*whoops* :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 15:45 schreef GJBreet het volgende:
Deze koeler zal naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook in Nederland te koop zijn.
"binnenkort", hoorde ik dat ook niet van de GlobalWin FOP38? Dat duurde ook eeuwig voordat die in de pricewatch stond, en nu zijn het nog maar twee bedrijven die hem leveren, space promotion en nedcool.nl, bijna niet echt goedkoop.

Verwijderd

Heb je trouwens roundups waar deze koeler bij zat?
Wel interessant voor mensen die dit monstertje aantrekkelijk vinden.

Voor mij issie iets te duur :'(

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 15:52 schreef CiPHER het volgende:

"binnenkort", hoorde ik dat ook niet van de GlobalWin FOP38? Dat duurde ook eeuwig voordat die in de pricewatch stond, en nu zijn het nog maar twee bedrijven die hem leveren, space promotion en nedcool.nl, bijna niet echt goedkoop.
Misschien is dat wel omdat die cooler niet aantrekkelijk gevonden door de andere resellers??

Tegenwoordig is fl. 69 voor een cooler echt niet duur.

Er zijn al vergevordede contacten met de leverancier. Er zijn dinsdag 03-07 een aantal sampels verzonden met Fed-Ex zodra die binnen zijn en de cooler bevalt zal deze binnen een niet al te lange tijd verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 16:56 schreef GJBreet het volgende:

[..]

Misschien is dat wel omdat die cooler niet aantrekkelijk gevonden door de andere resellers??

Tegenwoordig is fl. 69 voor een cooler echt niet duur.

Er zijn al vergevordede contacten met de leverancier. Er zijn dinsdag 03-07 een aantal sampels verzonden met Fed-Ex zodra die binnen zijn en de cooler bevalt zal deze binnen een niet al te lange tijd verkrijgbaar zijn.
Ach, Nederland heeft gewoon een te kleine afzetmarkt voor high performance koelers denk ik. Tweakers vormen nog geen 0,bla procent van de omzet in computer(onderdelen), en de rest koopt niet snel een koeler van 140-170 piek, nog duurder dan je proc. >:) (als je een duron hebt dan).

maar langzaam begint het wel te komen misschien, maar 100,= vind ik genoeg voor een goede koeler hoor. Want waar gaat het eigenlijk om, een brokkie koper met een fannetje erop, niet trollerig, maar om daar nou 170 piek voor te vragen? |:(

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik heb er wel oren naar denk ik. Maar ik neem het definitieve besluit dan half aug. 12 graden boven omgevingstemp is wel heel erg goed ! Mijn Zalman zit nu echt aan zijn top. Met dit warme weer word mijn cpu 52 graden en dat vind ik veel voor een cpu die op 1.65V draait....

Dat zou dus 13 graden schelen !

Verwijderd

Voor 170,= kom je dicht in de buurt van waterkoeling, als je het zelf doet dan. Dan heb je èn een stil systeem èn een snel (OCed) systeem èn een koel systeem ;)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 14:38
fl 170,- excl verzend voor een koeler !!

dan moet je toch |:( zijn

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:32 schreef CiPHER het volgende:

misschien, maar 100,= vind ik genoeg voor een goede koeler hoor. Want waar gaat het eigenlijk om, een brokkie koper met een fannetje erop, niet trollerig
Het is ook de verwachting dat de Glaciator zo rond de fl. 100,= moet gaan kosten (incl. BTW, prijs kan enigzins wijzigen) Qua prijs dus eerder een concurent voor de ThermoEngine dan voor bijvoorbeeld de SK6.

Natuurlijk is het maar net waar de prioriteiten liggen. Er zijn veel mensen die een CPU aanschaffen van fl. 500 en een dure cooler daarop zetten, maar geen fl. 25 gulden (of fl. 20) willen uitgeven voor een spacer.

Natuurlijk bij een Duron 800 of 900 zou ik zelf waarschijnlijk ook genoegen nemen met de Spire 5P53B3 (of minder), maar op het moment dat er veel (zo rond de 500 gulden) uit wordt gegeven voor een CPU, zou ik persoonlijk er voor kiezen om te zorgen dat die het goed blijft doen, zeker bij de temperaturen van de afgelopen tijd (ondanks dat deze niet vaak voorkomen in Nederland), en dus wat meer uitgeven voor een cooler.

Hierkomt natuurlijk nog bij dat een goede cooler in veel gevallen gewoon mee genomen kan worden als er een nieuwe CPU aangeschaft wordt, zo lang ze bij AMD maar op de Socket A (of qua afmeting een gelijke standaard) blijven door ontwikkelen

• GarBaGe
De prijs van de koeler is afhankelijk van het aantal bestellingen. Maar waarschijnlijk ergens tussen de f 140,- en f 170,-
Er zit gratis Arctic Silver bij :)

De koeler is natuurlijk bedoeld voor de zware en dure AMD (bijvoorbeeld 1.2 GHz en hoger) om die vervolgens nog hoger te krijgen.
De prijs van deze procs is vaak al in de categorie f 500,- en hoger

De performance van deze koeler is vergelijkbaar met waterkoeling. Alleen de DangerDen Maze-2 (de allerbeste waterkoeling op dit moment) is enkele procenten beter. Maar waterkoeling is veel omslachtiger aanleggen. De Millennium Glaciator is ook nog eens heel erg stil. Stiller dan een Orb of Spire.

Maar als deze koelers ineens in Nederland te koop zouden zijn voor aantrekkelijke prijzen, dan haal ik ze wel uit NL ipv de US. Maar wanneer zijn ze dan verkrijgbaar ??

Ivm vakanties wil ik de inschrijftermijn open houden tot eind augustus...

Verwijderd

Verwachting is dat de samples begin volgende week binnenkomen.

Als de cooler bevalt zal een order geplaatst worden, naar alle waarschijnlijkheid gaat daar 3 weken over heen voordat de bestelling binnen is. Als alles mee zit en iedereen mee werkt kunnen de eerste Glaciators midden augustus verkocht worden, natuurlijk kan er iets tegen zitten zodat de uit eindelijke leverdatum iets naar achter verschoven moet worden, maar augustus moet haalbaar zijn.

• GarBaGe
Welk bedrijf of website gaat die Glaciators verkopen dan ??

Verwijderd

*spam verwijderd*

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 23:46
Op vrijdag 06 juli 2001 11:54 schreef GarBaGe het volgende:
Welk bedrijf of website gaat die Glaciators verkopen dan ??
Aangezien "GJBreet" van www.breetcomputers.nl is, zal hij dat bedrijf wel bedoelen denk ik... :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• GarBaGe
Anyway, of ik importeer die dingen of ik bestel ze bij BreetComputers. (misschien wel kwantum-korting mogelijk bij 25 stuks :) )

Het gaat dus om wie er graag eentje (of meerdere) wil hebben...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

In de topic over de OCZ Gladiator noemt iemand een adresje waar ze voor $15,99 te koop zijn, of $19,99 met Delta 38CFM fan

Het gaat hier om een andere naam, maar dezelfde koeler.

Misschien ook interessant voor jullie?

• GarBaGe
Op vrijdag 06 juli 2001 23:53 schreef Razorfist het volgende:
In de topic over de OCZ Gladiator noemt iemand een adresje waar ze voor $15,99 te koop zijn, of $19,99 met Delta 38CFM fan

Het gaat hier om een andere naam, maar dezelfde koeler.

Misschien ook interessant voor jullie?
Als je het plaatje boven heb gezien... De koeler heeft een geintegreerde fan, net als de Orbs.
Er is dus maar 1 fan.
Volgens mij heb je het over een compleet ander type...

Bovendien, deze koeler wordt als enige geproduceerd (patent) door Millennium Thermal. Deze verkopen hem zelf voor $36.
No way dat een reseller dezelfde koeler voor de helft kan verkopen.

Anyway, ik zie hier erg weinig belangstelling, want mij een beetje verbaasd, gezien de reacties op mijn vorige topic....

Verwijderd

Hij heeft ook een paar nadelen...
Zwaar
Duur
Sja, dan zou ik het ook niet doen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
Op donderdag 05 juli 2001 13:52 schreef GarBaGe het volgende:

De unieke geintegreerde fan (patent uit de luchtvaart industrie) is super stil en koelt erg goed.
en is het een amazing discovery? :D

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wat een sarcasme allemaal. Dit is dus wel een hele goede en stille koeler. Er zijn toch ook een hoop mensen die een Slverado gekocht hebben? Die is ook niet bepaald goedkoop te noemen

Leuke lamp, overigens !!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Deze bedoelde ik:

Hij lijkt op de OCZ Gladiator, niet op de Millennium Glaciator!

Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/svcompucycle_1644_113568
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/svcompucycle_1643_151894

resp. zonder en met Delta 38CFM fan

Verwijderd

Garbage , als je dit nog leest voor die bestelling , mail me dan aub even op v.candea@chello.nl heb waarschijnlijk wel interesse in 1 of meerdere koelers

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 25 augustus 2001 03:12 schreef Darkman het volgende:
Garbage , als je dit nog leest voor die bestelling , mail me dan aub even op v.candea@chello.nl heb waarschijnlijk wel interesse in 1 of meerdere koelers
lijkt me sterk
zie de datum van de posts

of hij moet er nog 1 hebben liggen

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ik heb er nog 1 over, ben weer overgestapt op een coolermaster, na 2 gebroken cores ben ik voorlopig wel weer genezen..

brminnee@tref.nl

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1