RAM Upgraden Macbook Pro 15" medio 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Hoi,

Ik heb enkele weken terug een nieuwe mac gekocht(mijn eerste).
Nu heb ik een kleine vraag ik heb de 2,3GHz gekocht.
Maar omdat ik voor wat toepassingen Windows moet visualiseren komt mijn 4GB ram wat te klein.
Nu zegt de apple website dat ik tot max 8GB kan upgraden, maar op enkele fora's zeggen ze
dat het toch mogelijk is naar 16GB te upgraden. Nu is mijn vraag of dit wel mogelijk is voor een gewonen mac pro 15". Het zal wel mogelijk zijn om die 16GB geheugen er in te proppen maar kan ik deze wel gebruiken.
En welk geheugen raden jullie me aan? Natuurlijk wil ik dat mijn garantie niet vervalt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Heb je nu een Mac Pro of een Macbook Pro? En wat geven de wizards van grote geheugenfabrikanten zoals Kingston en Crucial aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Sorry het gaat over een macbook pro sorry voor de verwarring.

Edit:
Crucial zegt dat ik tot 8GB perslot kan gaan.
Kingston meld ook op hun website dat er maximum 16GB in kan.

[ Voor 54% gewijzigd door Stijnb_ op 27-11-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

MacBook Pro's kunnen al sinds de 2010 versie tot 16GB RAM hebben ondanks dat Apple officieel maar 8GB aangeeft. Met je 2012 versie is dit dus zeker geen probleem. Crucial en Kingston hebben dus beide gelijk, 8GB per slot en dus 16GB in totaal.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 19:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Heb zelf ook een non-retina MacBook Pro 2012 model en daar prijkt inmiddels al sinds de dag dat ik hem heb gekocht 16 GB RAM in welke ik er zelf heb ingezet. Ik kan je dus vanuit de praktijk vertellen dat het totaal geen probleem is. Zelf heb ik er Corsair Mac geheugen ingezet (was 70 euro voor 16GB ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel aangepast

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
ankhie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:22:
Heb zelf ook een non-retina MacBook Pro 2012 model en daar prijkt inmiddels al sinds de dag dat ik hem heb gekocht 16 GB RAM in welke ik er zelf heb ingezet. Ik kan je dus vanuit de praktijk vertellen dat het totaal geen probleem is. Zelf heb ik er Corsair Mac geheugen ingezet (was 70 euro voor 16GB ofzo).
Is het deze dat je in je mac zitten hebt?
Maakt het een groot verschil uit of je DDR3-1333 of DDR3-1600 geheugen gebruikt?
Ook heb ik nog een vraagje als je zelf je geheugen plaats en achter een tijdje gaat je macbook kapot door een andere probleem, vervalt dan je garantie omdat je hem opgemaakt hebt en ander geheugen ingeprikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 15:43
Ik heb een Macbook Pro begin 2011 en heb ook onlangs zelf 16gb geheugen erin gezet. Ik heb hetzelfde setje gebruikt als ankhie.
In jou Macbook Pro 2012 moet DDR3-1600 geheugen. Als je inderdaad zelf je macbook open gaat maken vervalt volgens mij de garantie, dit durf ik niet met volledige zekerheid te zeggen. Je kunt ook naar een apple verkooppunt gaan en dan verwisselen zij het voor je, maar dat kost weer extra dus dan ben je veel duurder uit.
Dus ik zou gewoon zeggen, koop zelf een setje en schroef hem even open. Het is zo gebeurd en er zijn op internet goede stappenplannen te vinden!

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 19:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Stijnb_ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:06:
[...]

Is het deze dat je in je mac zitten hebt?
Maakt het een groot verschil uit of je DDR3-1333 of DDR3-1600 geheugen gebruikt?
Ook heb ik nog een vraagje als je zelf je geheugen plaats en achter een tijdje gaat je macbook kapot door een andere probleem, vervalt dan je garantie omdat je hem opgemaakt hebt en ander geheugen ingeprikt hebt?
Ik heb inderdaad die in mijn systeem zitten. Ondanks dat het systeem DDR3-1600 accepteert ben ik (vanwege de nieuwheid en weinig mensen met de MBP 2012 toen ik hem had) voor de beproefde 1333 gegaan omdat je in de praktijk het verschil (vrijwel) niet zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn nieuwe geheugen (ook MPB 2012) gekocht op MacUpgrade.eu en dat beviel me uitstekend. Heb daar een 16GB setje besteld van OWC en tot nu toe werkt het vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je al eens gekeken naar dit topic? \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Launching containers into space

Pagina: 1