Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultraportable 13/14" max €700,-

Pagina: 1
Acties:

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 20:38
Mijn gebruik:
Bestaat voornamelijk uit internetten, tekstverwerking, films kijken (1080p via mijn externe monitor), muziek afspelen en zo nu en dan Photoshop. Geen bijzonder intensieve taken dus. Ik zal de laptop niet dagelijks meenemen maar draagbaarheid is voor mij wel belangrijk. Een lange accuduur is mooi meegenomen maar niet essentieel.

Wensen:
  • 13-14 inch scherm
  • < 2kg
  • mogelijkheid tot plaatsen van een SSD of de aanwezigheid van een SSD-cache
  • verder heb ik qua componenten geen harde eisen aangezien ik geen zeer intensieve taken uitvoer
  • budget: max. €700 (zonder SSD)
Shortlist:
Naar aanleiding van de review over de Lenovo U310 en U410 heb ik wat meer research gedaan naar deze laptops en Lenovo in general. De Lenovo Ideapad S400 (14 inch) kwam toen ook op mijn pad en leek aan mijn wensen te voldoen. De U310 en S400 zijn beiden verkrijgbaar bij Saturn en toevallig hebben ze daar nu de leuke actie waarbij je €15 korting krijg op iedere €100. Wat mij opviel is dat de U310 die men bij Saturn aanbiedt dezelfde kleurstelling heeft als de U410 uit de review en daar niet verkrijgbaar was in de blauwe en roze variant (overigens foeilelijk in mijn ogen). Volgens de Lenovo site is de U310 in Nederland niet verkrijgbaar in de kleur zoals de Saturn deze aanbiedt, althans hij staat nergens op de site vermeldt.Wat lijkt jullie gezien mijn wensen de beste keus in deze? De Lenovo Ideapad S400 en daar een SSD in plaatsen of voor de U310 gaan die al beschikt over een SSD-cache? Overigens maken de gemelde wifi-problemen bij de U310 me wel ietwat huiverig. Mochten er nog andere alternatieven zijn dan hoor ik dat graag.

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
helaas is je budget 700 euro, en is de lenovo 750. verder kan je ook gewoon eens een keer in de pricewatch een lijstje maken. of langs de mediamarkt of dixons lopen om je te laten informeren. probeer je te laten zien als een klant die graag meer informatie wil. dus niet zeggen dat je van tweakers bent.

verder weet ik niet echt een ultraportable onder de 700 Euro, de meeste zijn een heel stuk duurder.

het wifi probleem is alleen als de laptop geproduceert is voor, ik dacht 23 juli of juni, maar of tweakers is daar nog wel wat over te vinden. ik las net nog een reactie van andere tweaker die er heel tevreden over was: Laptop voor school en zo nu en dan een lichte game

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:20

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Moet ie ook nog futureproof zijn? WIndows 8? Touch?

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk eens bij Dell... Zelf was ik ook op zoek naar een laptop (met hele andere eisen) en had vooraf Dell niet voor ogen. Toen ik echt op zoek ging en me verdiept heb in ervaringen van anderen, ben ik uiteindelijk bij hun uitgekomen.
Met waardebonnen en EPP ben je behoorlijk goedkoper uit dan de prijzen die op de website staan.