Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor korte samenvatting zie onderaan.

Wat ga je met de laptop doen?
De laptop moet vooral goed zijn om op te typen, want voor school moet ik vaak een verslag typen of iets dergelijks. Ik wil wel zo nu en dan een game kunnen spelen. Vooral Age of Empires 3 of Minecraft.

Wat mag de laptop kosten
De laptop mag maximaal 850 Euro kosten, tenzij jullie me van een laptop kunnen overtuigen die meer geld kost, maar die het geld zeker waard is, kan het budget altijd nog omhoog.

Wat ben je van plan om mee te slepen?
Ik wil graag een lichte laptop. Ik heb nu een 2,7 kilo, 15,6” zware laptop, en wil graag wat lichters. De accu van de laptop moet wel een beetje lang mee kunnen. De accu van mijn laptop nu is wel erg slecht en een uurtje downloaden houd hij echt niet vol.

Heb je nog afkeur tegen bepaalde merken?
Nee, niet echt. Ik zou wel graag een Apple willen, maar daar is mijn budget gewoon niet toereikend voor. Ik vind de vaio’s van Sony wel een mooi uiterlijk hebben, maar de prijs/kwaliteit vind ik niet al te best. Ze zijn veel te duur, vind ik, voor wat ze er voor bieden.

En verder…
Wil ik graag een laptop die gemaakt is van aluminium of iets dergelijks, maar geen plastic. Ook moet de laptop wel sterk zijn en een paar jaar mee gaan. De laptop moet niet heel erg groot zijn 13,3” of 14” vind ik wel oké. Ik denk dat je met deze voorwaarden bij de ultrabooks of ultraportables uitkomt.

Ik heb al de verschillende topics hier gelezen, maar er zat niet echt eenzelfde topic tussen. Ik heb al een paar ideeën voor een laptop:
• De Lenovo u410 en U310. Ik vind bij deze laptops de prijs vooral interessant. En de i7 bij de U410. Ook spreekt het design van deze laptops mij erg aan. Er kleven wel een paar nadelen aan deze laptops. De schermresolutie. Want die is 1366*768. Op de laptop die ik nu heb is dat ook zo en toen mijn vader met een HP elitebook kwam aanzetten, was ik toch wel verrast. Op die laptop zat een 1600*900 scherm, en ik vond dat wel heel erg mooi. Alles lijkt daar zo scherp op. mijn voorkeur gaat uit naar de U410, omdat deze de i7 heeft en veel beter presteerde in de review van Tweakers.
link U410
link U310

• De Dell 15z. ook dit is een ultrabook, maar ook deze heeft een 1366*786 scherm. En dat in combinatie met een 15” scherm. Ik moet er bij zeggen, dat ik deze laptop misschien wel een beetje groot vind. Bij deze laptop spreekt de prijs mij aan. Ik weet verder niet echt veel af van deze laptop, maar alleen de laptop met de i3 is goedkoop, bij de volgende processor loopt de prijs wel erg ver op. Voor 999 euro heb je wel een laptop met een touchscreen, maar voor dat geld, zou ik kiezen voor de zenbook.
de laptop. Van alle 15z's zou ik de volgende willen.
link

• Een laptop die mij erg aanspreekt is de Asus zenbook ux32VD met het 1080p scherm. En daarmee is gelijk het grootste voordeel gezegd. Namelijk een full HD scherm, verpakt in een klein formaat. Ik weet alleen niet of je op deze laptop kan gamen. Een review op het internet zei van wel, terwijl iemand anders op het forum zei dat de koeling slecht was dat het echt niet mogelijk was. Ook is deze laptop wel heel erg duur, en dat is het grootste minpunt.
link

• Na wat aanpassen van de filters kwam de Lenovo Edge s430 uit de test. Deze laptop beschikt over een 1600*900 scherm, wat al een heel stuk beter is dan de 1366*786 resolutie van de Dell 15z en de u410. Deze laptop is heeft ook nog een thunderbolt. Het nadeel van deze laptop is het maar beschikken van 2 USB poorten, terwijl de U410 er vier heeft en de zenbook er drie. Deze laptop ziet er een beetje mooi uit, en hij lijkt mij ook wel robuust.
link

Verder weet ik niet echt of er nog meer laptops zijn die aan mijn wensen voldoen. Alvast bedankt voor de hulp.

Edit: dit was mijn eerste topic dus typte ik iets te veel.
Kortom zou ik graag een laptop willen die een lichte game kan spelen, over een goed toetsenbord beschikt en een paar jaar mee kan gaan. Ik zal vanavond of morgenochtend nog een lijstje erbij zetten

[ Voor 3% gewijzigd door scrat op 29-11-2012 15:28 ]

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Verwijderd

Als je altijd zoveel typt kan je idd wel een goed tobo gebruiken (maak is een korte opsomming) ;) er zijn er veel, tussen de merken is vaak weinig verschil te zien. De games die jij noemt lopen op elke nieuwe machine vrij redelijk aangezien het niet de meest veel eisende games zijn. Maak is een lijstje met leuke systemen en zet die hier neer. Wat je zelfs voor de lol altijd kan doen is bij de MediaMarkt of Dixons ofzo binnen lopen en informatie opdoen als geïnteresseerde klant (niet zeggen dat je van Tweakers bent tenzij hij/ zei denkt dat je onder een steen vandaan bent gekropen). Ga daarna rustig kijken wat je via Pricewatch moet betalen en vernauw zo je keus richting het ideale systeem?

Hier was een andere tweaker net nog zeer tevreden over:
Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 17:25
Ik heb zelf nu een weekje de U410 in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik nog geen negatief puntje kan vinden... Hij typt heerlijk ( en ja ik moet behoorlijk wat typen voor mijn projecten). Daarnaast gaat, als je hem op de "fiets" modus zet (energysaver mode) zeker 5 uur mee.Qua games kan ik niet veel zeggen, maar ik weet wel dat FM12 zonder problemen draait, ook met 6 compo's tegelijk.

Tis gewoon in mijn opinie een heerlijke ultrabook voor weinig pingels, zonder al te veel te kort komingen. Het zal nooit een Game-systeem worden, maar de vraag is of je dat wel moet willen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als je een portable laptop zoekt die de prestaties bied om normaal te gamen en daarbij nog een sterke prijs/kwaliteit/specs verhouding heeft: dan heb je de Vaio S13... En verder heb je de Vaio S13... en als derde heb je Vaio S13!!! :9

De rest is op dit gebied zo een beetje te verschuiven naar een flink mindere aankoop aangezien de specs heel zwak zijn omtrend de ultrabook hype... De meeste andere zijn gelijk ook een flink stukje duurder.

De Lenovo U series zijn nogal best wel prijzig + zwaar in gewicht voor de specs die hun leveren voor een ultrabook, daarnaast is de grafische kaart, de GT610M zo langzaam dat je in totaal 0% verschil gaat merken met een laptop zonder een grafische kaart. Dat komt namelijk omdat de ingebouwde grafische onboard chip van de laatste Intel Core generaties een chip aanlevert (HD4000) die nog krachtiger is dan de Geforce 610M 8)7 ...

Bij de Vaio S13 kun je de GT640M krijgen, deze heeft al veeeeel betere prestaties als je kijkt naar performance in games. Daarnaast is de Vaio S13 een van de weinig ultraportables die een Full Voltage processor heeft in plaats van een ULV processor (Energiezuinige variant die al gauw 50% trager is). De Vaio met i5-3210M is hilarisch dus krachtiger dan de energie zuinige i7-3517U die de Lenovo bevat...

Nadelen van deze laptop: De Vaio S13 heeft een rukscherm, maar wel een matte ruk scherm... Alhoewel alle eerder genoemde laptopjes ook een ruk scherm hebben... Met uitzondering van de Asus Zenbook Prime series want deze hebben een uitstekende IPS display met mooie kijkhoeken + resolutie. Jammer genoeg heeft deze Asus dan wel weer enorme koelingsproblemen waardoor dat niet echt aan te raden is als je af en toe een spel wilt spelen... :'(

Met studentenkorting heb je hem ongeveer voor 900 euro bij Sony Studenten store op hun website... (Dan heb je hem met i5 + GPU 640M, 4GB, 500 GB HDD).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:28
http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391643,490789.html

Leuk prijsje en ver onder je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
is dit wel een sterke niet van prestaties, maar stevigheid, laptop, de meeste van lenovo zijn dat wel, maar die zijn dan ook veel duurder.
Vinand schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:32:

Nadelen van deze laptop: De Vaio S13 heeft een rukscherm, maar wel een matte ruk scherm... Alhoewel alle eerder genoemde laptopjes ook een ruk scherm hebben... Met uitzondering van de Asus Zenbook Prime series want deze hebben een uitstekende IPS display met mooie kijkhoeken + resolutie. Jammer genoeg heeft deze Asus dan wel weer enorme koelingsproblemen waardoor dat niet echt aan te raden is als je af en toe een spel wilt spelen... :'(

Met studentenkorting heb je hem ongeveer voor 900 euro bij Sony Studenten store op hun website... (Dan heb je hem met i5 + GPU 640M, 4GB, 500 GB HDD).
ik vraag me dan af, hoe ik in die student store kan komen, ik heb al gegoogled maar ik moet een nummer van een studentenkaart hebben, en die heb ik niet. Mijn laptop die ik nu heb word ook al heel erg warm.

plaatje van speedfan met temperatuur

Dit is dan bij normaal gebruik, een beetje surfen, verder niets. is dit dan normaal of te hoog.

/edit plaatje verwijdert, mijn verandert in een

[ Voor 5% gewijzigd door scrat op 30-11-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:03:
[...]

is dit wel een sterke niet van prestaties, maar stevigheid, laptop, de meeste van lenovo zijn dat wel, maar die zijn dan ook veel duurder.

[...]

ik vraag me dan af, hoe ik in die student store kan komen, ik heb al gegoogled maar ik moet een nummer van mijn studentenkaart hebben, en die heb ik niet. Mijn laptop die ik nu heb word ook al heel erg warm.

plaatje van speedfan met temperatuur

Dit is dan bij normaal gebruik, een beetje surfen, verder niets. is dit dan normaal of te hoog.

/edit plaatje verwijdert
Als je geen nummer hebt is niet zo erg, je kan daar wat invullen en dan kan je er zo in. Behalve als je gaat bestellen moet je een bewijs opsturen dat je op die school zit die je hebt aangegeven.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Iekozz schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:19:
[...]

Als je geen nummer hebt is niet zo erg, je kan daar wat invullen en dan kan je er zo in. Behalve als je gaat bestellen moet je een bewijs opsturen dat je op die school zit die je hebt aangegeven.
dat is dan wel een nadeel, want ik ben geen student...ik zit nog gewoon op de middelbare school... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:17:
[...]

dat is dan wel een nadeel, want ik ben geen student...ik zit nog gewoon op de middelbare school... :-(
Je zou het kunnen proberen om met studentenkorting te bestellen via de Sony sales aan de telefoon. Maar ik zie ik de Algemene voorwaarden geen details staan dat je minimaal 18 moet zijn. (https://shop.sony.nl/cata...0083E10080002BC29BDE.html) Volgens mij moet het dus wel kunnnen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Iekozz schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:50:
[...]

Je zou het kunnen proberen om met studentenkorting te bestellen via de Sony sales aan de telefoon. Maar ik zie ik de Algemene voorwaarden geen details staan dat je minimaal 18 moet zijn. (https://shop.sony.nl/cata...0083E10080002BC29BDE.html) Volgens mij moet het dus wel kunnnen.
alleen als ze dan vragen om een bewijs, kan ik nog steeds niks bewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
ik vraag me af, wat de extra beveilingsfuncties zijn bij een sony vaio s13, als je zilver of zwart kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:21:
ik vraag me af, wat de extra beveilingsfuncties zijn bij een sony vaio s13, als je zilver of zwart kiest.
tpm en vingerprintreader... :O

Bullshit functies dus, alhoewel ik die zwarte wel het mooiste vind. :+

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Vinand schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:23:
[...]

tpm en vingerprintreader... :O

Bullshit functies dus, alhoewel ik die zwarte wel het mooiste vind. :+
ik vind wit inderdaad niet echt mooi,

mijn configuratie
Ik dacht dat hij veel duurder was, maar een een of ander adobe programma zat erbij, ter waarde van 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:25:
[...]

ik vind wit inderdaad niet echt mooi,

mijn configuratie
Ik dacht dat hij veel duurder was, maar een een of ander adobe programma zat erbij, ter waarde van 50 euro...
Die link kan extern niet geopend worden..

Je moet inderdaad alle programma's die Sony erbij gooit weg klikken.
Misschien kun je de prijs en specs wel hier gooien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Ik heb gekozen voor de i5, met het normale display aangezien de 1600*900 scherm niet meer leverbaar is. Ik koos de s13 ook met nvidia 640m en 4 GB aan memory. Ook had ik nog een 500gb harde schijf voor 960 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:05:
Ik heb gekozen voor de i5, met het normale display aangezien de 1600*900 scherm niet meer leverbaar is. Ik koos de s13 ook met nvidia 640m en 4 GB aan memory. Ook had ik nog een 500gb harde schijf voor 960 euro.
Ik had hetzelfde voor 50 euro minder... check effe of je niet iets heb aangeklikt (software onzinnigheden) ofzoiets... En heb je de studentenstore geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
samenstel poging 2
  • Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
  • Windows 8
  • 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
  • DVD-station
  • 33,7 cm LCD, 1366x768+camera
  • NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
  • Zonder Draadloos WAN
  • Standaardbatterij
  • Office 2010 Trial
  • Geen bescherming
  • Zonder Adobe Creation
  • Zonder Adobe Lightroom 4
  • Zonder Imagination StudioSuite
en dat voor 901 euro

er zijn ook refurbished producten:
  • Processor: Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
  • Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
  • Toetsenbord: Toetsenbord met backlight
  • Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • Geheugen: 12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
  • Display: 33,7 cm LCD, 1366x768+camera
  • Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
  • Optisch station: DVD-station
  • Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
  • Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
  • Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
  • Beveiligingsfuncties: Beveiligingsfuncties
  • USB-poort(en): 1 x USB 2.0 + 2 x USB 3.0
  • Afwerkingen: Zwart
  • Batterij: Standaardbatterij
  • HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
  • Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
  • Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 3
  • McAfee Security Software: Geen bescherming
  • McAfee Online Backup: McAfee Online Backup proef
  • AC-adapter: 1 AC-adapter
deze kost dan 779

/edit refurbished toegevoegd

[ Voor 54% gewijzigd door scrat op 30-11-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Oke ziet er niet slecht uit voor dat geld. Persoonlijk zou ik wel kijken naar de config met 900p scherm maar dat is wel een stuk duurder... Kijk maar of je het ervoor over hebt of niet. Die refurbished is ook een goede deal voor zijn geld, die is namelijk zwart!!! :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
volgens de site is de 900p op dit moment niet te koop. ik weet niet wanneer hij er wel weer is, voor die 40 euro kan ik maar beter even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
scrat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:50:
volgens de site is de 900p op dit moment niet te koop. ik weet niet wanneer hij er wel weer is, voor die 40 euro kan ik maar beter even op wachten.
Ik kan hem gewoon selecteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Vinand schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:25:
[...]

Ik kan hem gewoon selecteren??
Ik ook, maar als je dan doorgaat naar het overzicht zegt de site dat hij op dit moment niet beschikbaar is.

Pagina: 1