HTPC / Thuisserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 18:37
Gezien mijn website niet geweldig draait (nu op een QNAP TS-110), er binnenkort nog een website bij komt en ik graag een HTPC wil hebben besloten om een nieuwe server / HTPC te bouwen. Hiervoor heb ik de huidige setup samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G550 Boxed€ 39,20€ 39,20
1Asrock H61M-ITX€ 60,95€ 60,95
1LC-Power LC-1320mi€ 39,33€ 39,33
1Crucial BLT4G3D1608DT1TX0CEU€ 14,95€ 14,95
1Samsung 830 series 128GB€ 88,99€ 88,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,42

Ik wil 'm gebruiken om FHD films te streamen en 2-3 websites te hosten (past op de SSD)

Wat vragen:
  • Nu wil ik graag dat het systeem zo stil en zuinig mogelijk is (staat in de huiskamer en staat 24 uur per dag aan), dus een aftermarket CPU-cooler erop. Maar wat gaat passen in deze behuizing?
  • Trekt de voeding (75W) dit systeem?
  • Is er een verschil tussen de dual core Celerons en de Pentiums?
  • Ben ik nog iets vergeten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EvertH schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:10:
Is er een verschil tussen de dual core Celerons en de Pentiums?
Ja die is er. De Pentium is heel oud en de dual core Celeron een stuk nieuwer. Dus qua verbruik en performance een wereld van verschil. :+

Maar even serieus; ik begrijp je vraag wel ;)
De Celerons hebben vaak minder cache dan de Pentiums hebben. Pentiums hebben vaak een wat hoger verbruik, maar hebben daarbij dan ook veel meer performance. Je keuze voor de Celeron begrijp ik dan ook niet zo goed. Ik zou dan eerder de Pentium G620 pakken, mede vanwege EMT64. Voor een kort maar duidelijk overzicht, met Google had je in 5 tellen CPU-World.com vast wel weten te vinden. Anders is http://ark.intel.com er nog. :)

Daarnaast is het ook niet geheel duidelijk wat jouw budget is. Als ik jouw TS zo lees, ga ik ervan uit dat je een vergelijkbaar systeem zoekt als de Basis / Start PC van reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012. Al mag T.net wel weer een HTPC-special opnemen in de BBG, dat is alweer even geleden.

Wat je eventueel ook kan overwegen voor je HTPC, is een AMD APU, die schijnen met de onboard GPU beter te presteren.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Haha ja ik bedoel natuurlijk de S1155 Pentiums / Celerons ;)
Ik zie tussen de Celeron en de Pentium alleen 200MHz kloksnelheid en 1MB L3 cache verschil... lijkt me geen tientje extra waard? De HD Graphics zijn volgens mij genoeg om wat Full HD content af te spelen, qua zuinigheid lijkt het me beter om in dit geval voor Intel te gaan (ondanks dat ik een hele grote AMD-fan ben).

Systeem lijkt idd op het basissysteem, maar moet dus stil zijn en in de LC-1320mi passen (onder de tv, dus de kast van de BBG past niet en het moederbord ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het je ook om zuinigheid te doen is, dan zou ik eens kijken of er winkels zijn die de G550t hebben. Dezelfde specs als de gewone G550, maar dan een 30 Watt láger verbruik (de adviesprijs van Intel is net zo duur!) of de g620t, die weer 30 Watt lager verbruik heeft tov de g620. Is weliswaar iets duurder, maar is als ik het zo zie ook echt veel sneller, en je hebt x64 ondersteuning.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 25-11-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Je koopt een low TDP proc niet vanwege een lager stroomverbruik maar vanwege een lagere maximale warmteontwikkeling. ZIe ook: Stroomverbruik van een systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de warmteontwikkeling lager / minder is (en dus het opgenomen vermogen minder), is het verbruik toch ook minder, of niet dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:16

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

CptChaos schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:58:
Als de warmteontwikkeling lager / minder is (en dus het opgenomen vermogen minder), is het verbruik toch ook minder, of niet dan? ;)
Het maximale stroomverbruik onder vollast is lager. Deze situatie komt nagenoeg niet voor en in de praktijk is deze beperking enkel nuttig als je een beperkte hoeveelheid warmte kan afvoeren of als je voeding slechts een beperkt vermogen kan leveren. In idle is de T variant NIET zuiniger dan de niet T variant. Bovendien is de niet T variant sneller dus rekentaken worden sneller afgewerkt waardoor de cpu sneller terug kan naar zijn zuinige idle toestand. Maar het 'zuiniger verhaaltje' wil intel de mensen natuurlijk maar al te graag doen geloven als ze er meer voor kunnen vragen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter.S op 25-11-2012 12:08 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Ik kan evt. de gewone versie ook undervolten, en volgens de Intel ARK heeft de Celeron ook x64 support. Iemand een suggestie voor een stille, platte CPU-koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:07
pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe hoog de koeler maximaal mag zijn om te passen in die behuizing. Maar je kan hier prima op filteren in de pricewatch hè. http://tweakers.net/categ...zPQMlHaXcxAogx9QCyKmtrQUA
Pagina: 1