Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb bij bax-shop in mei een AIAIAI TMA-1 gekocht, maar de hoofdband hiervan brak door. Ik heb een nieuwe gekregen, maar deze brak onlangs op precies hetzelfde punt. Na zoeken op internet bleek dit een bekend probleem. Weer contact opgenomen met bax-shop, en ik zou ook mogen ruilen voor andere headphones. Prima service, maar nu moet ik dus kiezen welke.

Na zelf te onderzoeken wat het beste alternatief is, (dat bax-shop ook verkoopt) ben ik uitgekomen op de Beyerdynamic DT 770 Pro (80 ohm). Ik begrijp dat voor de 250 ohm versie een amp "nodig" is, welke ik niet altijd heb. Ik gebruik headphones namelijk ook veel met mijn telefoon. Klopt het dat de 80 ohm versie beter is voor gebruik zonder amp, en zijn er misschien andere/betere alternatieven in deze prijsklasse (~€130)? Ik zoek gesloten headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik weet niet heel veel van koptelefoons.

Wel weet ik dat oortjes en koptelefoons met veel ohms vaak gaan sissen bij bepaalde telefoons en mp-3 spelers.

250 ohm kan problematisch zijn voor je telefoon, maar, hoeft niet. 80 ohm moet altijd kunnen.

Het beste is dus uitproberen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 08:41
Offoptic: Hoe vond je de TMA-1 (Over ear of On Ear?) En kosten die niet iets meer dan 130?

Ontopic: De Sennheiser HD25-1 ii schijnen goeie te zijn.. zitten wel iets boven je budget en zijn On Ear. Shure SRH 440 kan ik ook aanraden.. ze kunnen echter niet heel comfortabel zitten, afhankelijk van je oren. Wel zitten ze ruim binnnen je budget waardoor je andere.. 'leren kussens' kunt kopen waardoor ze fijner zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
nubcaek schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:54:
Offoptic: Hoe vond je de TMA-1 (Over ear of On Ear?) En kosten die niet iets meer dan 130?

Ontopic: De Sennheiser HD25-1 ii schijnen goeie te zijn.. zitten wel iets boven je budget en zijn On Ear. Shure SRH 440 kan ik ook aanraden.. ze kunnen echter niet heel comfortabel zitten, afhankelijk van je oren. Wel zitten ze ruim binnnen je budget waardoor je andere.. 'leren kussens' kunt kopen waardoor ze fijner zitten.
Qua geluid ben ik er erg tevreden over, maar blijkbaar doe ik ze net als sommige anderen op een bepaalde manier op en af waardoor ze doorbreken. Dit zou natuurlijk niet zomaar moeten kunnen, maar een vriend die hem ook heeft, heeft er geen last. Ik luister vooral bass/treble heavy dingen. Treble zou ik met een EQ wat hoger zetten, bass niet per se. Ze waren €130 in een actie toen ik ze kocht.

Heb inderdaad naar de Sennheiser gekeken, maar die €50 is het me niet waard. Ik zie nergens reviews waar de Sennheiser nou zoveel beter is, behalve dat hij wat makkelijker is mee te nemen. De Shure vind ik er wat plastic uitzien. Ik heb me nog meer ingelezen, en gezien mijn bass en treble voorkeur wordt het de Beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Wow, ik zit in precies dezelfde situatie! Ik heb ook een AIAIAI TMA-1 van bax-shop en twee dagen terug is de hoofdband doorgekrakt... Ik gebruik nu een Sennheiser HD 25-1 II, die ik een paar maanden geleden uit de ING Rentepuntenshop weg heb, voor ~95 euro.
Ik zal ze voor je vergelijken.
Ten eerste wil ik kwijt dat de 70 ohm van de Sennheiser eigenlijk geen probleem is voor mobiele apparaten, de Senheiser is hier juist nog veel geschikter voor juist door de uitstekende geluidsdemping. Die is echt vele malen beter dan die van de Aiaiai, bijvoorbeeld pratende mensen worden heel goed weggefilterd, en een ruisende computer hoor je niet meer, ook als je geen muziek afspeelt. Daarnaast is hij ongelooflijk stevig gebouwd. Dit maakt hem goed geschikt voor allerlei gebruik buiten huis, bijvoorbeeld op de fiets. De TMA-1 is daar echt onbruikbaar doordat wind vrij spel heeft en op de een of andere manier nog veel luider is met de TMA-1 op dan zonder.
De Sennheiser heeft wat minder nadruk op bas, en is goed voor muziek met zang volgens mij, itt de TMA-1 welke leuk is voor allerlei elektronische muziek. Dit zeggen de reviews, maar dat kan ik eigenlijk wel bevestigen. De Sennheiser is een ongelooflijk goede headphone, maar toen ik hem voor het eerst sinds een paar maanden weer ophad, dacht ik toch soms: hey dit klinkt net ietsje saaier dan de met die Aiaiai TMA-1.
Wat mij betreft zou je beter wat extra kunnen uitgeven en alsnog de Sennheiser nemen, maar ik weet niet hoe andere headphones zich verhouden tot deze. Het grootste pluspunt lijkt mij de stevige bouw van de Sennheiser, er zijn mensen die gebruiken hem al tien jaar omdat je werkelijk alles kan vervangen.
(Ik heb bij mijn keuze(s) eigenlijk allen gekeken naar headphones met verwisselbare draad, omdat deze snel kapot kan gaan. Blijkbaar is de hoofdband een ander aandachtspuntje :( )

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
deraco96 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:00:
Wow, ik zit in precies dezelfde situatie! Ik heb ook een AIAIAI TMA-1 van bax-shop en twee dagen terug is de hoofdband doorgekrakt... Ik gebruik nu een Sennheiser HD 25-1 II, die ik een paar maanden geleden uit de ING Rentepuntenshop weg heb, voor ~95 euro.
Ik zal ze voor je vergelijken.
Ten eerste wil ik kwijt dat de 70 ohm van de Sennheiser eigenlijk geen probleem is voor mobiele apparaten, de Senheiser is hier juist nog veel geschikter voor juist door de uitstekende geluidsdemping. Die is echt vele malen beter dan die van de Aiaiai, bijvoorbeeld pratende mensen worden heel goed weggefilterd, en een ruisende computer hoor je niet meer, ook als je geen muziek afspeelt. Daarnaast is hij ongelooflijk stevig gebouwd. Dit maakt hem goed geschikt voor allerlei gebruik buiten huis, bijvoorbeeld op de fiets. De TMA-1 is daar echt onbruikbaar doordat wind vrij spel heeft en op de een of andere manier nog veel luider is met de TMA-1 op dan zonder.
De Sennheiser heeft wat minder nadruk op bas, en is goed voor muziek met zang volgens mij, itt de TMA-1 welke leuk is voor allerlei elektronische muziek. Dit zeggen de reviews, maar dat kan ik eigenlijk wel bevestigen. De Sennheiser is een ongelooflijk goede headphone, maar toen ik hem voor het eerst sinds een paar maanden weer ophad, dacht ik toch soms: hey dit klinkt net ietsje saaier dan de met die Aiaiai TMA-1.
Wat mij betreft zou je beter wat extra kunnen uitgeven en alsnog de Sennheiser nemen, maar ik weet niet hoe andere headphones zich verhouden tot deze. Het grootste pluspunt lijkt mij de stevige bouw van de Sennheiser, er zijn mensen die gebruiken hem al tien jaar omdat je werkelijk alles kan vervangen.
(Ik heb bij mijn keuze(s) eigenlijk allen gekeken naar headphones met verwisselbare draad, omdat deze snel kapot kan gaan. Blijkbaar is de hoofdband een ander aandachtspuntje :( )
Wel heel toevallig, of juist niet. Anyway, bedankt voor je input. Ik ga kijken of een Mediamarkt of een andere winkel de Sennheiser en Beyerdynamic allebei heeft liggen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 25-11-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Anoniem: 195780 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:51:
[...]

Toevallig was de DT770 Limited Edition net onderwerp van "superlatieven" gesprek in het grote Headphones topic.
Ik zit net naar de nieuwe van mij te luisteren die hier zaterdag werd afgeleverd.
Te koop bij oa 4Launch.
De eerste indrukken zijn uitstekend.

En ja, een laagohmige hoofdtelefoon van ~32Ohm is makkelijker aan te sturen tot een redelijk volume in draagbare spelers.
De hoogohmige versies van ~600Ohm worden eerder in professionele omgevingen gebruikt, omdat die minder storingsgevoelig zijn.
Het nadeel is dat je snel meer versterking nodig hebt om tot een goed volume te komen.
Ook een goede optie, maar helaas bij bax-shop veel duurder. Ik krijg uiteraard niet mijn geld terug. Maar ik zal vragen of ze hun prijs misschien gaan verlagen, aangezien 4launch hem zoveel goedkoper aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Anoniem: 195780 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:06:
[...]

Heb er dan wel erg in dat er een verschil is tussen de reguliere en de limited edition.
De reviews geven daar meer info over. ;)
Ik lees vooral dat de 32 ohm versie minder bass heeft, terwijl ik juist veel muziek met bass luister. Dat lijkt me dus niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 08:41
Bedankt voor jullie reacties over de TMA-1's.

De geluidsweergave van de shure is uiteraard afhankelijk van het apparaat waarmee je hem gebruikt. Via mijn laptop is de basweergave nagenoeg 0, kennelijk een slechte geluidskaart. Via mijn Galaxy Nexus is het geluid echter heerlijk.. ze zijn lelijk maar doen het prima! Net boven je budget, maar weer een stapje beter: pricewatch: Shure SRH840 (Zwart)

Succes met je zoektocht.. ik ga verder zoeken naar een modieuze headset die het geluid minstens evenaart.. :)

(Niet om je topic te verneuken, maar tips zijn welkom) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Anoniem: 195780 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:47:
[...]

Ik heb het ding nu hier en ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waar je je druk over maakt. ;)
Zowel laag als hoog worden perfect weergeven.
Je weet dat als je zo'n bas aficionado bent, je volgens de theorie een 'open' headphone moet hebben??
Open is geen optie, want hij is ook voor af en toe in de trein en veel op kantoor. Ik heb verder ook geen reviews gevonden waarin de 32 ohm versie beter uit de bus komt, behalve die van jou uit het headphones topic.
Pagina: 1