• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 06:57
Help, ik heb mezelf een beetje overtild. Ik dacht ik upgrade even naar USB 3.0

Ik ben in het bezit van:

Asus P5Q moederbord.
Eminent PCI/e USB 3.0 kaart

Nu blijkt dat de 'optionele' stroomvoorziening toch nodig is. Tenminste, als ik de kaart aansluit dan herkent Windows 7 wel het apparaat, en zijn alle drivers correct geinstalleerd. Maar in zowel de USB of andere aansluitingen voor- of achter zit geen enkele beweging.

Dus vrolijk naar de winkel voor een molex-aansluiting. Ben nu teruggekomen met 2 vrolijke kabeltjes. Een 4-pins in/uit en een 4-pins met een extra aansluiting met 2 hele kleine pinnetjes (excusez moi, geen idee want ik heb letterlijk kabeltjes meegekregen). Goed advies, maar niets past op het moederbord. Dus deze lange introductie heeft als eindvraag. Welke molex-kabel moet ik hebben om de stroomvoorziening vanuit m'n moederbord te laten lopen?

:F

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
Het is niet mogelijk via het moederbord te laten lopen, alleen via de voeding. Daarbij is alles zo ontworpen dat het maar op een manier goed past.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, dit gaat niet via het moederbord, maar je kunt gewoon een vrije molexaansluiting vanuit je voeding op je PCI kaartje aansluiten.

Rail Away!

• Stpan
Ok, wat extra werk, maar dan heb ik de juiste aansluiting denk ik. Thanks.

• Stpan
Ok, toch niet het juiste kabeltje.

Ik zoek me scheel maar kan het online niet vinden. Ik zoek een kabeltje die gaat van:

PCI-e 6 pins (female) -----> Molex 4 pins (male)

Oftewel exact het omgekeerde van dit:

http://www.kabeltje.com/k...-verloopkabel-p-1630.html

Is dat zo zeldzaam? Of zoek ik gewoon niet goed...

Zou Molex naar Molex ook kunnen werken? Aangezien het een PCI-e kaartje is met een Molex aansluiting ga ik er vanuit dat ik een PCI-e labeled voedingsconnector moet gebruiken naar de Molex ingang op m'n kaartje. Maar misschien zijn er workarounds?

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 16:02

TallManNL

+31 TallManNL

Als er een gewone 4 pins molex connector op die USB kaart zit en je hebt een 4 pins molex los aan je voeding hangen dan gebruik je gewoon die. Die 6pins waar je het over hebt is om PCIe videokaarten van extra stroom te voorzien.

Dus gewoon hiernaar zoeken vanuit je voeding.

geheelonthouder met geheugenverlies | +31

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

En anders dit gebruiken om er 1 vrij te krijgen: http://www.kabeltje.com/i...25-inch-female-p-684.html

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Stpan
Thanks, ik dacht gewoon veel te moeilijk omdat de 6-pins PCI-e label connector wel in de buurt lag. Maar idd, ik heb de Molex female gevonden, verbonden, en ik heb USB 3.0 :) Dank voor het meedenken met deze achteraf wel erg n00b vraag :p
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee