Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
beste tweakers,

Ik heb een ASUS moederbord uit 2008 met nog een mooi vrij PCI slot.
Nu wil ik graag upgraden naar USB 3.0 en wil deze USB-poort graag aan de voorkant van mijn PC beschikbaar maken icm een microSD kaartleze.er

Nu is mijn vraag, kan ik zoiets pricewatch: Raidsonic IB-863-B (of een vergelijkbaar component) in het PCI slot steken, en heb ik dan USB 3.0?

Of moet ik via een PCI-slot een 3.0 adapter inprikken en dan via die 3.0 aansluiting een geheugenkaartlezer zoals hierboven aangegeven daarop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoals je kunt zien, is dit géén pci-device, maar een apparaat dat je in een 5,25" slot voor een optical kunt inbouwen.
Ik kan niet echt opmaken hoe de databus naar je moederbord is, maar ik denk dat het usb3.0 is. Dus dan zul je een pci kaartje met usb 3.0 aansluitingen (het liefst headers, want de connector achterop de kaartlezer zijn ook headers) in je pci-slot moeten schuiven, en dan met een usb 3.0 kabel naar je kaartlezer.
Ik zie ook dat de eSata aansluiting niets anders dan een verloopje van Sata naar eSata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:02

Quad

Doof

Je moet een USB3.0 header op je moederbord hebben. Gezien de leeftijd heeft hij dat niet.

Dit is ook een optie:
pricewatch: Eminent EM1078 USB 3.0 PCI-e kaart en interne USB 3.0 kaartlezer
Het geeft je zowel op de voorkant als achterkant USB3.0 opties.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks Quad.

Dus even denk ik 100% zeker te weten geen dure denkfout maak:

Dat product levert een PCI-kaart zodat ik USB3.0 heb (inclusief slot aan de achterkant).
En daar sluit ik dan de interne kaartlezer op aan middels een 3.0 aansluiting.

Als dat zo is ben ik precies geholpen aan het product wat ik zocht, dus veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:02

Quad

Doof

Jup ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let er wel op dat dat een PCIe kaart is die dus niet gaat passen in een PCIslot waar je het over hebt in je startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks Quad, blij dat deze werkwijze kan werken.
Thanks TWER_DAN, zal even verifieren wat ik nou precies op dat ASUS moederbord heb zitten.

Mini-update: heb een ASUS P5Q met PCIe (express) slots erin. Dus ga bestellen en upgraden. Nogmaals dank!

[ Voor 28% gewijzigd door Stpan op 02-11-2012 12:10 ]

Pagina: 1