Monitor gaat soms uit tijdens games.

Pagina: 1
Acties:

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een Samsung Syncmaster P2770H monitor en deze valt soms uit.
Ik kan uren desktop werk doen, maar als ik een game speel valt deze soms (ongeveer 1-2 keer per dag) uit. Niet op standby, maar de rode led gaat helemaal uit.
Het gebeurd echter ook, dat ik de hele dag normaal kan gamen. Er is geen logica in te vinden, alleen dat het tijdens games gebeurd.

Ik wil hier mee terug naar de winkel voor garantie, maar voordat ik dat doe wil ik zeker zijn dat het niet een signaal kan zijn vanuit de computer. (Ik ben niet zo diep in computers, dat ik de signalen weet die over de DVI poort gestuurd kunnen worden.)

Heeft er ook iemand een idee hoe ik dit kan uitleggen aan de servicebalie, het is namelijk niet reproduceerbaar op commando en geheel willekeurig. Ik ben bang dat dit anders een lang welles-nietes verhaal gaat worden.

Monitor is net iets ouder dan 1 jaar.
De videokaart is een sapphire HD7870.

[ Voor 7% gewijzigd door jbbrans op 23-11-2012 12:49 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het een beetje een fatsoenlijke winkel is dan zijn ze al op de hoogte gebracht door Sapphire dat er een aantal 7850/7870 kaarten met verkeerde SMD's zijn geleverd die dit soort problemen hebben met uitvallend beeld en zwarte schermen :)

Zie hier : Joepi in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124"

Succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04
nero355 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:32:
Als het een beetje een fatsoenlijke winkel is dan zijn ze al op de hoogte gebracht door Sapphire dat er een aantal 7850/7870 kaarten met verkeerde SMD's zijn geleverd die dit soort problemen hebben met uitvallend beeld en zwarte schermen :)

Zie hier : Joepi in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124"

Succes !!
Maar kan de videokaart een signaal geven dat de monitor "uit" gaat, niet op standby maar echt weer power knop aanraken (touchbutten) om het scherm weer aan te zetten?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Via HDMI CEC wel denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||