Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Beste allemaal,

Binnenkort wil ik de Jamo S606 gaan aan schaffen. Echter ben ik nog opzoek naar een receiver. Ik heb weinig verstand van receivers maar ben opzoek naar een receiver tussen de 300-400 euro.

Wat zouden nou goede receivers zijn binnen het budget met deze speakers?

Momenteel zit ik te kijken naar de Onkyo TX-NR414.

Het totale budget voor de setup is rond de 750 euro.

Bij voorbaat dank.
flitjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 22:25
Ik kan wel een heel verhaal typen, maar zo werkt het hier niet. We hebben namelijk een dedicated topic voor Jamo speakers en daar worden ook complete setups met receivers genoemd :) :

Zie: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 14:46
Venxir schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:56:
Ik kan wel een heel verhaal typen, maar zo werkt het hier niet. We hebben namelijk een dedicated topic voor Jamo speakers en daar worden ook complete setups met receivers genoemd :) :

Zie: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2
Ik zat tot deze week in hetzelfde schuitje en met de informatie die in het topic te vinden was, krijg je geen vergelijkende informatie en zie je alleen bestaande combinaties zonder argumentatie waarom iemand voor een bepaalde receiver gekozen heeft.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de Jamo S606 beluisterd op een Onkyo TX-NR414. Ze klinken er zeker niet slecht op en erg dynamisch. Persoonlijk vond ik ze echter wel te bonkerig klinken, de bas overheerste wat.

Ik heb zelf de Jamo S608 gekocht en ben na veel twijfelen gegaan voor een Denon AVR-2113 omdat ik meer muziek luister dan films kijk. Ik vind dit zelf een hele fijne combinatie. Muziek klinkt goed, surround effecten worden erg goed weer gegeven. De Denon geeft een wat helderder geluid dan de Onkyo. Wil je meer "knallende bas", ga dan voor de Onkyo. Yamaha was ook bij mij nog een twijfel geval, echter kreeg toch vaak te horen dat deze combinatie mogelijk wat te schel zou gaan klinken. Dit heb ik echter niet zelf beluisterd.

Overigens zou ik is gaan luisteren naar de 606 en 608, ik vond persoonlijk de 608 echt de meerprijs waard. Deze heeft wat meer midden, strakker laag en beter stereo beeld. Ik ben persoonlijk in Tilburg bij eShop (iEar) wezen luisteren, misschien moet je dat eens doen :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door -NRG- op 23-11-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 15:56
Ik heb zelf de Jamo S606 in cobinatie met de Denon AVR1713 aangeschaft.
Leuke receiver met internetradio en Airplay en vind het geluid wat eruit komt ook lekker krachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic even die kant op :)

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 13:58
-NRG- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:
[...]

Ik zat tot deze week in hetzelfde schuitje en met de informatie die in het topic te vinden was, krijg je geen vergelijkende informatie en zie je alleen bestaande combinaties zonder argumentatie waarom iemand voor een bepaalde receiver gekozen heeft.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de Jamo S606 beluisterd op een Onkyo TX-NR414. Ze klinken er zeker niet slecht op en erg dynamisch. Persoonlijk vond ik ze echter wel te bonkerig klinken, de bas overheerste wat.

Ik heb zelf de Jamo S608 gekocht en ben na veel twijfelen gegaan voor een Denon AVR-2113 omdat ik meer muziek luister dan films kijk. Ik vind dit zelf een hele fijne combinatie. Muziek klinkt goed, surround effecten worden erg goed weer gegeven. De Denon geeft een wat helderder geluid dan de Onkyo. Wil je meer "knallende bas", ga dan voor de Onkyo. Yamaha was ook bij mij nog een twijfel geval, echter kreeg toch vaak te horen dat deze combinatie mogelijk wat te schel zou gaan klinken. Dit heb ik echter niet zelf beluisterd.

Overigens zou ik is gaan luisteren naar de 606 en 608, ik vond persoonlijk de 608 echt de meerprijs waard. Deze heeft wat meer midden, strakker laag en beter stereo beeld. Ik ben persoonlijk in Tilburg bij eShop (iEar) wezen luisteren, misschien moet je dat eens doen :9 .
toon volledige bericht
Graag had ik even je ervaring geweten m.b.t. het laag en mid laag van deze speakers? Ik overweeg om deze aan te schaffen maar twijfel nog wat aangezien de ruimte nogal krap is en ze dus dicht bij de muur zouden komen te staan. (met de bas aan de zijkant)

Is het trouwens zo dat de adviesprijs op tweakers van speakers niet per paar maar per stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

gibsonneke schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:27:
[...]
Is het trouwens zo dat de adviesprijs op tweakers van speakers niet per paar maar per stuk is?
Speakers gaan bijna altijd per stuk, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar over het algemeen is het per stuk :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 13:58
FeaR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:41:
[...]

Speakers gaan bijna altijd per stuk, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar over het algemeen is het per stuk :)
Dan moet ik mijn keuze omtrent nieuwe speakers toch maar even herzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
SeanB89 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:11:
Ik heb zelf de Jamo S606 in cobinatie met de Denon AVR1713 aangeschaft.
Leuke receiver met internetradio en Airplay en vind het geluid wat eruit komt ook lekker krachtig!
Ik heb me keuzen gemaakt op basis van deze combi. Ik ga hem nog wel zo snel mogelijk even beluisteren voor ik de 700 euro over de balk smijt.

Terug sturen van 60kg is toch vrij prijzig mochten de speakers toch niet bevallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
Ik heb de boel beluisterd en vond de Jamo's goed klinken echter de WAF factor was 0.0 want dat was veel te groot...

Nu is het een marantz nr1402 icm een set Boston A25 geworden.
Ben nog opzoek naar subwoofer. Met een budget van 250-300 euro. Ik ben bang dat het moeilijk wijk word om iets leuks te vinden.
Pagina: 1