Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osca
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 20:59
Hoi,

Mijn systeem is +/- 4 jaar oud en sinds gister avond heb ik een probleem.
Eigenschappen:
Gigabyte GA-P35C-DS3R
Asus en 8800GTS/ 512MB GDDR3
Intel core 2 quad q6600
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ

Gister start ik hem op, vanaf het bios post screen heb ik gelijk blauwe strepen door het scherm. Ik dacht dus gelijk aan de videokaart. Helaas zit er geen onboard videokaart op me mobo dus kan niet testen of dat het daadwerkelijk is. Heb ook nog een paar keer een bluescreen tussendoor gehad.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is met de stofzuiger door t systeem heen, even alles losgehaald schoongezogen en weer in elkaar gezet maar helaas zonder resultaat.

Systeem heeft 4 jaar geleden zo'n €1300 gekost en had eigenlijk gehoopt dat ie nog wel een jaartje mee ging. Alles loopt snel "deed het" en heb nog nooit eerder problemen gehad.

Zie foto ter ondersteuning

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/4259/schermos.jpg

Iemand een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik denk:
Het grafische geheugen is te warm of defect.

Oplossing:
Probeer de het geheugen wat lager te clocken doormiddel van een stukje software. Anders de videokaart vervangen.

[ Voor 85% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-11-2012 09:02 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
bakken in de oven?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Zoals hierboven bakken in de oven al zal dit een tijdelijke oplossing bieden.

Beter koop je voor +/- 100 euro een gelijkwaardige kaart van de nieuwe generatie die een stuk zuiniger is.
Dan kan je de aankomende tijd waarschijnlijk wel verder, tenzij de voeding bijvoorbeeld van een mindere serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Check dit topic:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Hoogstwaarschijnlijk is je kaart op sterven na dood; bakken zou inderdaad een (tijdelijke) fix kunnen zijn, en anders een nieuwe kaart uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Monitor al eens aan een ander systeem gehad ??

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar hoe dan ook voor je ook maar een cent uitgeeft danwel de oven aanzet: leen/koop een willekeurig simpel kaartje om zeker te weten dat het je videokaart is en niet bijv de electronica in je monitor. En/of pak er een ander monitor bij voor hetzelfde doel.

Zeker als het gaat om een dure kaart wil je niet nog eens veel geld uitgeven om achteraf te ontdekken dat het probleem daar niet lag :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osca
dion_b schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:25:
Maar hoe dan ook voor je ook maar een cent uitgeeft danwel de oven aanzet: leen/koop een willekeurig simpel kaartje om zeker te weten dat het je videokaart is en niet bijv de electronica in je monitor. En/of pak er een ander monitor bij voor hetzelfde doel.

Zeker als het gaat om een dure kaart wil je niet nog eens veel geld uitgeven om achteraf te ontdekken dat het probleem daar niet lag :o
Hij hangt aan een tv samen met xbox360 die het zonder problemen doet.

Zouden jullie nog geld uitgeven aan een videokaartje of gelijk een goede upgrade geven van mobo/cpu/videokaart/ram. Heb opzich geld ter beschikking en denk dat ik na 4 jaar zonder problemen wel is toe ben aan een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osca
TRAXION schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:20:
[...]

Zoals hierboven bakken in de oven al zal dit een tijdelijke oplossing bieden.

Beter koop je voor +/- 100 euro een gelijkwaardige kaart van de nieuwe generatie die een stuk zuiniger is.
Dan kan je de aankomende tijd waarschijnlijk wel verder, tenzij de voeding bijvoorbeeld van een mindere serie is.
Corsair 520W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:07
Osca schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:29:
[...]

Hij hangt aan een tv samen met xbox360 die het zonder problemen doet.

Zouden jullie nog geld uitgeven aan een videokaartje of gelijk een goede upgrade geven van mobo/cpu/videokaart/ram. Heb opzich geld ter beschikking en denk dat ik na 4 jaar zonder problemen wel is toe ben aan een upgrade?
Dus als je je pc aan de tv hangt doet hij het wel zonder strepen?

Mocht je gaan upgraden begin dan eerst een met een videokaart. Die q6600 kan nog wel even mee komen als je er een leuke overklok op doe :P

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Of een complete upgrade nut heeft is aan jou om te bepalen: merk je dat dingen te langzaam gaan?
Game je veel en wil je de nieuwste games op de hoogste settings/resoluties spelen?

Als je niet veel gamet, maar je wilt toch een performance boost, zou ik persoonlijk een nieuwe midrange videokaart kopen, en een leuke SSD :)
Op die manier ben je niet teveel geld kwijt en heb je toch weer een up-to-date systeem voor alledaagse taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osca
Joenino schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:31:
[...]

Dus als je je pc aan de tv hangt doet hij het wel zonder strepen?

Mocht je gaan upgraden begin dan eerst een met een videokaart. Die q6600 kan nog wel even mee komen als je er een leuke overklok op doe :P
Nee me PC hangt standaard aan me tv.
Xbox 360 ook en die doet het wel, dus ligt niet aan de tv.

Ik ga toch voor een upgrade, tips? Op dit moment game ik niet veel maar doe wel veel videobewerken. Wat nu al niet echt lekker loopt

[ Voor 15% gewijzigd door Osca op 23-11-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Osca schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:
Iemand tips wat aan te schaffen?
Er zijn speciale subfora voor aankoopadvies, bijv. Componenten Aankoopadvies

Qua videokaart zou ik kijken naar iets van rond de 150 euro, bijv. met een Nvidia 650 of 660 chipset, da's ook leuk voor af en toe een game.
Voor videobewerking maakt het niet gek veel uit wat je neemt denk ik, da's vnl. 2D (tenzij jouw programma iets met CUDA doet).

Wat een SSD betreft, merken als Intel, Samsung en Crucial zijn vrij populair en goed, zie reviews (ook op T-net zelf).

OCZ zie je heel veel (die hebben tig modelseries) maar zou ik zelf nog steeds mijden als de pest (alhoewel er misschien nu ook wel reeksen tussenzitten die wat betrouwbaarder zijn ;)).

[ Voor 14% gewijzigd door 3dfx op 23-11-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osca
Dankje ik weet voldoende, heb de post aangepast naderhand toen jij al aan t schrijven was.
Ga eerst proberen nog leven in me videokaart te krijgen en zal me verdiepen in een nieuw systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik vermoed inderdaad dat je het zal moeten zoeken in een gesmolten 8800. Zelf heb ik ook mijn oude 8800 GTX moeten vervangen omdat die gesmolten was.

Verder denk ik wel dat het de moeite is om een nieuwe kaart te kopen. De rest van je systeem kan nog wel mee (hoewel natuurlijk niet meer op volle settings) en die nieuwe kaart kun je naar een nieuw systeem later gewoon meenemen.
Pagina: 1