Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14
PASADENA - Wetenschappers denken een historische ontdekking op de planeet Mars te hebben gedaan.

De verkenner Curiosity heeft onlangs de bodem omgewoeld en ''die gegevens gaan de geschiedenisboeken in. Het ziet er erg goed uit'', zei hoofdonderzoeker John Grotzinger tegen de Amerikaanse publieke omroep NPR.

Grotzinger mag nog niet zeggen wat de ontdekking is. Over enkele weken hoopt hij meer bekend te kunnen maken. De betrokken wetenschappers willen eerst een aantal controles uitvoeren om zeker te zijn van hun ontdekking.

De Curiosity is naar Mars gestuurd om uit te zoeken of er ooit leven mogelijk was op Mars. In augustus landde het verkenningsvoertuig.

Op de rode planeet gaat het zeker 2 jaar lang de bodem, de rotsen en de lucht meten. Ook maakt de Curiosity foto's. In september vond de verkenner sporen van wat mogelijk een oude waterstroom is geweest.

Bron: www.nu.nl

Ik word hier toch wel erg nieuwsgierig van, wat zouden ze hebben gevonden? Een plasje water? Een fosiel? Wat denken jullie? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:16

dollyking

duck tape

ik ga uit van water, en dat is al spannend genoeg. Fosielen, en biologische activiteit. zou in mijn ogen te snel zijn. je wilt natuurlijk wel het e/a testen cq dubbel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik gok op iets wat een wetenschapper een stuk dramatischer vindt dan de modale leek: Bewijs van stromend water in het verleden.

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar de wilde speculaties die we de komende weken wel op het internet zullen zien :D

[ Voor 31% gewijzigd door downtime op 21-11-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Loopt al een topic over: 'Historische ontdekking op Mars'

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 21-11-2012 10:18 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit hoort inderdaad in ASP (en is op deze manier ook niet volgens WL-beleid), en omdat daar al een topic is, hang ik hier een slotje aan :)

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 21-11-2012 10:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.