Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
PASADENA - Wetenschappers denken een historische ontdekking op de planeet Mars te hebben gedaan.

Foto: ANP
De verkenner Curiosity heeft onlangs de bodem omgewoeld en ''die gegevens gaan de geschiedenisboeken in. Het ziet er erg goed uit'', zei hoofdonderzoeker John Grotzinger tegen de Amerikaanse publieke omroep NPR.
Grotzinger mag nog niet zeggen wat de ontdekking is. Over enkele weken hoopt hij meer bekend te kunnen maken.
De Curiosity is naar Mars gestuurd om uit te zoeken of er ooit leven mogelijk was op Mars. In augustus landde het verkenningsvoertuig. Op de rode planeet gaat het zeker 2 jaar lang de bodem, de rotsen en de lucht meten. Ook maakt de Curiosity foto's. In september vond de verkenner sporen van een oud beekje.
Door: ANP/NU.nl
Dit vind ik wel interessante berichtgeving.

Ik twijfel nog over wat ze mogelijk kunnen hebben ontdekt.

Tekenen van oud leven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zie http://www.volkskrant.nl/...ven-op-Mars-ontdekt.dhtml
Vermoedelijk gaat het om de vondst van organische moleculen, de bouwsteentjes voor leven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14:19
Misschien dat deze beter tot zijn recht komt in Actualiteit, Sport & Politiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 10:26

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

vloeibaar water :),

Op dit moment is het natuurlijk puur speculeren.
Al zou leven mij ook niet verbazen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder een hysterische ontdekking :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben wel benieuwd, het lijkt wel heel interessant te zijn als ik iedereen die met het project te maken heeft mag geloven :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Silent Thunder schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:12:
Misschien dat deze beter tot zijn recht komt in Actualiteit, Sport & Politiek
Dat denk ik ook ja; foutje? :P

Toch maar even verplaatst dan → ASP

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

De laatste keer dat ze zoiets aankondigden viel het enorm tegen dus zal niet teveel hopen.

Hoewel ik fossielen en/of ruïnes heel erg gaaf zou vinden. Zou persoonlijk heel graag het bewijs van buitenaards bestaan willen meemaken in mijn leven. Maar dan wel in de positieve zin, niet dat aliens ons komen aanvallen :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wel nasty dat ze het nu al melden maar vervolgens pas over enkele weken meer kunnen vertellen. Maar ik heb ook geen idee; wat natuurlijk prachtig zou zijn, zijn sporen van leven van vroeger (of nu). Alleen ik weet niet, misschien is het wel minder indrukwekkend dan dat :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik reken op 'niks bijzonders.' Voor de normale mens niets om direct enthousiast te worden, maar voor wetenschappers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah... Als het klopt, met de nadruk op als, is dit toch wel één van de grootste klappers van het decennium.

Dat er water op Mars is, is al jaren bekend. Als er nu ook organische zaken zijn gevonden, wordt de kans dat er ooit leven op Mars mogelijk geweest is wel weer een stukje groter.

Nu ben ik niet bang voor een oorlogsvloot van agressieve Marsmannetjes of Ferengi die komen aankloppen hier, maar om het nu als 'iets hysterisch' af te doen is ook weer iets te kort door de bocht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Cloud schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:24:
Wel nasty dat ze het nu al melden maar vervolgens pas over enkele weken meer kunnen vertellen. Maar ik heb ook geen idee; wat natuurlijk prachtig zou zijn, zijn sporen van leven van vroeger (of nu). Alleen ik weet niet, misschien is het wel minder indrukwekkend dan dat :P
Vervelend voor ons inderdaad, maar dat geeft wel aan hoe blij ze zelf met de ontdekking zijn, het is nu alleen hopen dat ze geen fout gemaakt hebben en dat ze de resultaten kunnen bevestigen.
Maar als het iets onbenulligs was hadden ze er nog niks over gezegd..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:24:
De reden hiervoor kan relatief simpel zijn

a) Ze proberen "paniek" te voorkomen doordat ze inderdaad tekenen van oud leven of zelfs huidig leven hebben gevonden het zij in de vorm van micro organismes of het zij in de vorm van fossielactige dingen.
b) Ze hebben vloeibare substantie gevonden, en gaan nu eerst analyseren of deze vloeibare substantie H2O is of een andere vorm.

In beide gevallen kunnen ze dit niet direct naar buiten brengen omdat dit eerst onderzocht dient te worden en gechecked, dubbel checked en misschien wel triple checked zelfs om hier zeker van te zijn.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Saturnus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:28:
Ik reken op 'niks bijzonders.' Voor de normale mens niets om direct enthousiast te worden, maar voor wetenschappers wel.
'Normale mens'? Dan ben ik denk ik geen normale mensch :'(
Spike_wolf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:31:
[...]

Vervelend voor ons inderdaad, maar dat geeft wel aan hoe blij ze zelf met de ontdekking zijn, het is nu alleen hopen dat ze geen fout gemaakt hebben en dat ze de resultaten kunnen bevestigen.
Ik snap het ook wel ja ;) Het is vooral vervelend voor de mensen die er nog niets vanaf weten maar wel erg geïnteresseerd zijn. Ik denk wel dat de de resultaten nog een flink aantal keer willen bevestigen, gezien wat er de vorige keer gebeurde. Dat zal de extra tijd wel verklaren.
ShadowBumble schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:37:
[...]
De reden hiervoor kan relatief simpel zijn
[...]
Snap ik, maar voor beide redenen zou je kunnen zeggen dat ze net zo goed niets hadden kunnen vertellen totdat ze direct met het nieuws naar buiten konden treden. Er zit dus wel enig enthousiasme achter de ontdekking, zoals Spike_Wolf hierboven ook al zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ShadowBumble schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:37:
a) Ze proberen "paniek" te voorkomen doordat ze inderdaad tekenen van oud leven of zelfs huidig leven hebben gevonden het zij in de vorm van micro organismes of het zij in de vorm van fossielactige dingen.
USA kennende houden ze dan eerder, direct, een presidentiële toespraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Saturnus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:39:
[...]

USA kennende houden ze dan eerder, direct, een presidentiële toespraak.
Sja lijkt mij niet alhoewel de VS natuurlijk dit graag zou doen slaan ze de grootste flater in historie als ze het fout hebben vandaar eerst een aankondiging en pas de inhoud wanneer ze het zeker weten.

In ieder geval blijft het voor 100% speculeren want eigenlijk weten we al dat er organismen zijn die zonder fosfor kunnen leven is vorige jaar ( of 2 gelgeden ) al gevonden in het Monomeer ( welke giftig is voor alle levenvormen die tot nu toe zijn ontdekt ) vol met Arsenicum en mist dus fosfor om te ontwikkelen, dit is dan wellis waar een bacterie maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:31:
[...]

...

Dat er water op Mars is, is al jaren bekend. Als er nu ook organische zaken zijn gevonden, wordt de kans dat er ooit leven op Mars mogelijk geweest is wel weer een stukje groter.
Ja en?
...maar om het nu als 'iets hysterisch' af te doen is ook weer iets te kort door de bocht.
Als er echt iets te melden was hadden ze het wel gedaan. En niet zo'n flauwe aankondiging van "we hebben iets gevonden maar we kunnen/mogen het nog niet zeggen" |:(

Mars, het nieuwe Roswell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 21:09

Empathy

Extreme Audio

ShadowBumble schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:46:
[...]

Sja lijkt mij niet alhoewel de VS natuurlijk dit graag zou doen slaan ze de grootste flater in historie als ze het fout hebben vandaar eerst een aankondiging en pas de inhoud wanneer ze het zeker weten.

In ieder geval blijft het voor 100% speculeren want eigenlijk weten we al dat er organismen zijn die zonder fosfor kunnen leven is vorige jaar ( of 2 gelgeden ) al gevonden in het Monomeer ( welke giftig is voor alle levenvormen die tot nu toe zijn ontdekt ) vol met Arsenicum en mist dus fosfor om te ontwikkelen, dit is dan wellis waar een bacterie maar toch.
Die claim bleek toch niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vind het waardeloos nieuws, dit lijkt op nieuws om het nieuws geven i.p.v. nieuws om berichten te geven. Als je pas over een paar weken wat mag zeggen, kom dan over een paar weken pas met nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Empathy schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:50:
[...]

Die claim bleek toch niet te kloppen?
Ik ga ervanuit dat het niet in Science had gestaan dan ;) of inmiddels de publicatie was terug getrokken door Science

Officiele naam hiervoor is trouwens GFAJ-1

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 21-11-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RemcoDelft schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:51:
Ik vind het waardeloos nieuws, dit lijkt op nieuws om het nieuws geven i.p.v. nieuws om berichten te geven. Als je pas over een paar weken wat mag zeggen, kom dan over een paar weken pas met nieuws!
Denk dat de wetenschappers in dit geval net kleine kinderen zijn....

"ik weet iets heel cools maar mag het eigenlijk niet zeggen maar omdat ik het moeilijk voor mij kan houden verklap ik vast dat ik wat cools weet...."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

The chances of anything coming from mars are a million to one he said...

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:17:
"ik weet iets heel cools maar mag het eigenlijk niet zeggen maar omdat ik het moeilijk voor mij kan houden verklap ik vast dat ik wat cools weet...."
Ik denk eerder dat ze externe expertise erbij moeten halen om het bewijs rond te krijgen en aangezien er dan sowieso informatie gaat lekken kunnen ze beter vooraf al publiciteit zoeken en aangeven dat er mogelijk spectaculair nieuws komt, dan blijf je de aluhoedjes tenminste een stap voor.

Als ze het geheim proberen te houden, en er komt een geruchtenstroom op gang omdat er toch mensen informatie lekken, dan komt er ook direct een eindeloze stroom "government coverup" en andere conspiracy theorieën los.

[ Voor 16% gewijzigd door downtime op 21-11-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat was sowieso mijn vermoeden ook meteen. Ze hebben iets gevonden wat normaal enkel door levende organismes wordt geproduceerd, en daarna worden er gaten in geschoten dat ik er ook mogelijk een andere manier is waarop het kon ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

udenjpg schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:23:
Goeie muziek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Misschien hebben ze goud gevonden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DCFreak schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:45:
Misschien hebben ze goud gevonden :7
Dat zou geen nieuws zijn, want we weten al een tijdje dat er (o.a.) goud op Mars is.

In de diverse Mars-meteorieten die in het verleden op aarde zijn ingeslagen zijn immers sporen van goud gevonden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mare, hoe episch zou het zijn als ze gewoon echte fossielen hebben of zelfs ruïnes van gebouwen??

Dus geen bouwsteentjes voor mogelijk leven of vage verwijzingen naar mogelijk leven (nu of lang geleden) maar onomstotelijk bewijs dat er een echte beschaving heeft geleefd op Mars....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
ShadowBumble schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:57:
[...]

Ik ga ervanuit dat het niet in Science had gestaan dan ;) of inmiddels de publicatie was terug getrokken door Science

Officiele naam hiervoor is trouwens GFAJ-1
Van diezelfde wiki:
Immediately after publication, other microbiologists and biochemists expressed doubt about this claim which was robustly criticized in the scientific community. Subsequent independent studies published in 2012 found no detectable arsenate in the DNA of GFAJ-1, refuted the claim, and demonstrated that GFAJ-1 is simply an arsenate-resistant, phosphate-dependent organism.[4][5][6][7]
Hier staat toch precies dat die hele claim dus niet lijkt te kloppen? Dat het in Science staat is leuk, maar schijnbaar is daar onderweg iets niet goed gegaan ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:13
L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:22:
De laatste keer dat ze zoiets aankondigden viel het enorm tegen dus zal niet teveel hopen.

Hoewel ik fossielen en/of ruïnes heel erg gaaf zou vinden. Zou persoonlijk heel graag het bewijs van buitenaards bestaan willen meemaken in mijn leven. Maar dan wel in de positieve zin, niet dat aliens ons komen aanvallen :+
^^Met

Vorige keer werd ook met veel bombarie een nieuwe vondst aangekondigd. Voor de wetenschap was het een zeer welkome en interessante vondst maar voor "den normale mensch" ;) een nietszeggend "uhuh TLDR;" bericht.

Vermoedelijk zal er weer een bouwsteentje gevonden zijn wat een indicatie geeft dat er ooit leven op de planeet mars is geweest. Het zij in de vorm van watermolecuul, het zij in één of ander één-cellige levensvorm. Stay tuned folks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
The chances of anything coming from mars are a million to one, but still they come...

Denk zelf dat het interessant nieuws is voor wetenschappers, maar voor de "gewone" mensen niet schokkend. Al hoop ik dat dit een manier is om ons voor te bereiden op het schokkende nieuws, dat we allemaal van Mars komen (en dan niet alleen de mannen...) :)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik ben toch wel zeer benieuwd geraakt vanmorgen toen ik het las... maar wel inderdaad met dubbele gevoelens.
Waarom niet wachten en pas het nieuws uitbrengen als alles verteld mag worden?
Over enkele weken meer info?
21-12-12 :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

the bloody tommies found oil! and now a new war starts...

on a serious note: resten van vegetatie.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Daar iets vinden of het vervolgens ook hier (laten) komen, daar zit nogal verschil in :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Vis schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:21:
Over enkele weken meer info?
21-12-12 :p
hahaha tjah wie weet... het is alleen wel een vrijdag! dat vindt ik nou niet direct een dag waarop dergelijk "historisch" nieuws wereldkundig gemaakt zal worden!

Vindt dat (offtopic) ook een rare dag om de aarde op te laten vergaan, laat ons op zijn minst het weekend nog ff meepikken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

De vorige keer hadden ze ook met veel bombarie aangegeven dat er groot nieuws was. Er bleek toen op Aarde een organisme te zijn gevonden die andere kernbouwstenen had dan al het andere leven. Dit heeft ook in Science gestaan. Later is dit toch weer ingetrokken, waarom weet ik niet precies.

In de jaren '90 was er ook groot nieuws: een steen van Mars, ALH84001 die op Antartica was gevonden bleek fossielen van micro organismen te bevatten, het bewijs op buitenaards leven. Dit is toen ook heel vaag en rommelig weersproken en het is nog steeds onduidelijk of het nou wel of geen fossielen waren.

Kortom, vaak als NASA met iets naar buiten komt is het altijd vaag. Kunnen ze zelf ook niets aan doen uiteraard. Mede ook omdat er veel sceptici zijn, wat eigenlijk alleen maar goed is. Maar je ziet wel altijd dat er vaak argumenten zijn om de beweringen van NASA te ontkrachten. Al dan niet terecht: maar dat is iets wat wij als normale burgers niet kunnen beoordelen.

Dus ik ben benieuwd waarmee ze komen en hoe lang het gaat duren voordat het wordt tegengesproken. Ze zullen inderdaad wel iets als organische moleculen gevonden hebben. Volgens mij kan Mars nu geen vloeibaar water bevatten, gezien de dunne dampkring. Wel heeft Curiosity al aangetoond dat er water op Mars is geweest..

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

conspiracy mode: in het pentagon zitten veel gelovigen. maybe forceren ze geheimhouding?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mindcre8r schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:26:
conspiracy mode: in het pentagon zitten veel gelovigen. maybe forceren ze geheimhouding?
Wordt er iets geheim gehouden? Dan is degene die deze aankondiging deed blijkbaar heel slecht in het bewaren van geheimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mindcre8r schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:26:
Nergens voor nodig. Het Vaticaan heeft allang een leugen klaar liggen.

God heeft niet alleen op de aarde mensen geschapen maar ook op andere planeten....Mars was dus blijkbaar een alpha-test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

downtime schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:31:
[...]

Wordt er iets geheim gehouden? Dan is degene die deze aankondiging deed blijkbaar heel slecht in het bewaren van geheimen.
In de jaren '90 was er ook groot nieuws: een steen van Mars, ALH84001 die op Antartica was gevonden bleek fossielen van micro organismen te bevatten, het bewijs op buitenaards leven. Dit is toen ook heel vaag en rommelig weersproken en het is nog steeds onduidelijk of het nou wel of geen fossielen waren.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van die marssteen is gewoon te vroeg de conclusie getrokken dat het leven aantoont. Met nieuwe technologie waren die sporen een stuk minder overtuigend. The jury's still out on that one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

dan nog kan je afvragen, wat als het wel zo is, en wat dat teweeg brengt in de wereld van religie.
Er zit nogsteeds heel veel macht bij die groepen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Spike_wolf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is de aankondiging meer om te voorkomen dat het nieuws tot de officiele persmeeting niet per ongeluk wordt gelekt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mindcre8r schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:53:
dan nog kan je afvragen, wat als het wel zo is, en wat dat teweeg brengt in de wereld van religie.
Dat brengt weinig te weeg. Je weet dat er tegenwoordig ook vrijuit over de evolutietheorie mag worden gesproken? De Big Bang? De aarde die rond de zon draait? Kan allemaal. Dus waarom zou "leven op Mars" geheim gehouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mindcre8r schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:53:
Er zit nogsteeds heel veel macht bij die groepen.
Vaticaan heeft z'n eigen sterrewacht. Zoals ik al zei, die zijn hier ook al jaren mee bezig hoe ze het kunnen verkopen. Zelfs al wel eens in zo'n docu geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

downtime schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]

Dat brengt weinig te weeg. Je weet dat er tegenwoordig ook vrijuit over de evolutietheorie mag worden gesproken? De Big Bang? De aarde die rond de zon draait? Kan allemaal. Dus waarom zou "leven op Mars" geheim gehouden moeten worden?
Is voor bovenstaand echt daadwerkelijk bewijs? (op de zon na dan) er mag over worden gepraat is heel wat anders dan daadwerkelijk aangetoond.

De reden dat het geheim gehouden moet worden is dat er dan heel wat zieltjes hun tienden niet meer afstaan en de imago schade beyond repair is.
L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:57:
[...]

Vaticaan heeft z'n eigen sterrewacht. Zoals ik al zei, die zijn hier ook al jaren mee bezig hoe ze het kunnen verkopen. Zelfs al wel eens in zo'n docu geweest
Lijkt me intressant, heb je een linkje toevallig?

[ Voor 20% gewijzigd door mindcre8r op 21-11-2012 16:08 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

van de sterrewacht iig hier: Wikipedia: Vaticaanse Sterrenwacht

Over die docu weet ik zo 123 niet meer welke dat was. iirc op NatGeo destijds.

Hier wel een nieuwsitem over het standpunt: http://www.elsevier.nl/we...och-buitenaards-leven.htm
Het is niet uitgesloten dat God ook op andere planeten intelligente wezens heeft gecreëerd, zegt José Gabriel Funes, hoofd astronomie van het Vaticaan.
hoppa, god wordt dus niet weerlegt bij het ontdekken van buitenaards leven, nee hij heeft ALLES geschapen 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Player1S op 21-11-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

offtopic, over sterrenwacht: YouTube: Seeing Stars (BBC Documentary) NICE!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij is er toch geen religie die leven buiten de aarde uitsluit? Zou niet weten wat daar het probleem van zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Beetje jammer zulke nieuwsberichten, het is net als die film maatschappijen tegenwoordig die teasers vrijgeven voor de trailer die de week daarop komt.

Hou je dan stil en kom gelijk met het grote nieuws als je er aan toe bent.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

PWM schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:31:
Volgens mij is er toch geen religie die leven buiten de aarde uitsluit? Zou niet weten wat daar het probleem van zou moeten zijn.
Ze ontkennen het dan? of zeggen ja maar dit of dat is ook door "onze" god gemaakt.

Hoe tof zou het zijn als er iets/iemand land op aarde en even laat zien dat "zij" het gemaakt hebben en niet GOD. maarja dan zeggen de gelovigen weer dat het demonen zijn oid, a trick of the devil.

:P genoeg fictie voor nu, we wachten in spanning af wat er gevonden is.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mindcre8r schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:39:
[...]

Ze ontkennen het dan? of zeggen ja maar dit of dat is ook door "onze" god gemaakt.

Hoe tof zou het zijn als er iets/iemand land op aarde en even laat zien dat "zij" het gemaakt hebben en niet GOD. maarja dan zeggen de gelovigen weer dat het demonen zijn oid, a trick of the devil.

:P genoeg fictie voor nu, we wachten in spanning af wat er gevonden is.
Volgens sommigen is het geen fictie dat wij door "buitenaards" leven ontwikkeld zijn.
Een Ancient Aliens gaat er alleen maar om.
Hele leuke theorieën waarbij je af en toe best denkt.... mmmmm zouden ze gelijk hebben?
Alleen al als je kijkt dat bepaalde verhalen uit oa de bijbel over de gehele wereld voorkomen in iets andere uitvoeringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:31:
Het geeft wel uitdagingen. Jezus is immers als mens op aarde gekomen om voor onze zonden te sterven. Heeft hij dat ook gedaan op een andere planeet, of zijn wij een speciaal geval?
Als God Adam in zijn evenbeeld heeft geschapen en ons uit het paradijs heeft geschopt vanwege het appel incident, waren de "aliens" dan ook inwoners van het paradijs?

Bij een eventuele ontdekking van ontlasting van microben op mars zal er weinig gebeuren, maar mochten we ooit echt intelligente aliens tegenkomen, dan is de bijbel wel toe aan een update. En inderdaad, het Vaticaan is druk bezig om die update te bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:47:
[...]

Volgens sommigen is het geen fictie dat wij door "buitenaards" leven ontwikkeld zijn.
Een Ancient Aliens gaat er alleen maar om.
Hele leuke theorieën waarbij je af en toe best denkt.... mmmmm zouden ze gelijk hebben?
Alleen al als je kijkt dat bepaalde verhalen uit oa de bijbel over de gehele wereld voorkomen in iets andere uitvoeringen....
klopt had ik ook gezien die epi: hij kwam in een vuurwolk neer... en dat hij toen ergens anders heen ging en toevallig in die tijd erna in scandinavie technieken geleerd werden die vlak daarvoor in het midden oosten werden geleerd.

maar we zullen het nooit weten ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Zoveel ongelovigen op deze aarde en toch weten dit soort topics altijd weer een religieus tintje te krijgen.

http://nos.nl/op3/video/4...-fossiel-gaan-vinden.html

Dit soort video's ook

"Klein karretje", "Alles zo terughoudend", "Een aantal karretjes"
Klein, ter grote van een auto, terughoudend niet bepaald NASA geeft echt alle ALLE informatie. Herschrijf de boeken! Een aantal is 2! :F

[ Voor 59% gewijzigd door xzaz op 21-11-2012 23:59 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:25

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Het lijkt er op dat er misschien toch te vroeg gejuichd is door een medewerker van het onderzoeksteam als ik dit artikel lees.
A spokesman for NASA's Jet Propulsion Laboratory, which is managing the project, appeared to pour cold water Wednesday on the hopes of space enthusiasts looking forward to an earth-shattering discovery.

"John was delighted about the quality and range of information coming in from SAM during the day a reporter happened to be sitting in John's office last week. He has been similarly delighted by results at other points during the mission so far," spokesman Guy Webster told AFP.

"The scientists want to gain confidence in the findings before taking them outside of the science team. As for history books, the whole mission is for the history books," Webster said.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Klinkt als een manager die recht probeert te zetten dat een werknemer zijn mond voorbij gepraat heeft. Maargoed, we zien het wel de komende paar weken :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Tot zover de historische ontdekking

Geen historische ontdekking door Curiosity op Mars
http://www.nu.nl/buitenla...kking-curiosity-mars.html

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Tro lo lo lo lol

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Elke keer weer hetzelfde. Als er straks WEL wat aan de hand is, gelooft niemand er meer in...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blijkbaar toch de bouwstenen, nergens frontpage nieuws..

http://www.standaard.be/a...elid=DMF20121204_00390728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 22:12
Bedenk wel dat het besluit tot publicatie van zo'n persbericht niet wordt genomen door wetenschappers van NASA, maar door het NASA Office of Public Affairs. Die gaat daarbij tegenwoordig kennelijk wat minder wetenschappelijk te werk dan de wetenschappelijke afdelingen van NASA.

Trump II - Project 2025 tracker

Pagina: 1