Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 19:11
Mijn ouders zijn enthousiast gemaakt voor de TOMTEC tablets. Ze denken over de Excellent 7, 8 of Ultimate 10. Vrienden roemen de WIFI mogelijkheden, en spelen er wordfeud op.
Mijn vader heeft al eens een Desire S gehad maar hij deed er niet veel mee. DIe heeft hij later verkocht.

Zij willen nu een tablet, om het "2e scherm" te bekijken tijdens tv uitzendingen, en voor het maken van mails, bekijken van filmpjes op internet etc. Er is nu een Bart SMit aanbieding voor 3 tablets, een van 90, 110 en 170 euro.

Nou lees ik op internet dat niet alles vlekkeloos loopt bij TOMTEC. Ik hoor klachten over vlekken in het scherm, de algehele construktie en erg veel fouten met de voeding.

Het gekke is: Mijn vader komt uit de elektronica en een stekker er aan zetten is voor hem een peulenschil. Is die voeding goed te repareren? Maar het gaat weer niet als het Mini USB is, uiteraard.

Ik begrijp dat de TOMTEC niet alles is, maar hij is, denk ik, niet duur. Ik kom tot de volgende vragen:

-Zijn deze tablets wat?
-Hoe is de kwaliteit?
-ZIjn er applicaties waarmee deze tablets niet om kunnen gaan (ik denk dan even aan geheugen etc)?
-Zijn er betere alternatieven?
-Hoe is de beeld en geluidskwaliteit?
-Kan ik deze tablets als E-book gebruiken? Of is een echt E-book beter?
-Gaat de accu lang mee? Is deze vervangbaar?
-Zijn er goede upgrades/ROMS voor?

Als je antwoord op een van deze vragen hebt, lees ik het graag.

Verwijderd

Ik zou momenteel gaan voor de 10.1 IPS 1280x800 Kruidvat tablet voor 159 euro. IPS dus geen last van slechte kijkhoek wat wel zo prettig is bij een apparaat van dit gewicht. Ik zou eigenlijk altijd een IPS scherm adviseren om deze reden. De processor is sterk het is de Rockchip RK3066 met dual core ARM Cortex A9 en quad core Mali 400. Zowel grafisch als processorkracht komt deze tablet dus niet te kort. Voor filmpjes kijken is een breedbeeld ook fijner. Accuduur kan ik niks over zeggen maar zal niet zo lang zijn als bij een Samsung of een Apple tablet, echter daar is de prijs ook naar. Voor je andere vragen zou ik ook gewoon even onderstaand topic doorlezen.

Kwaliteit moet je zelf even checken: Kruidvat 10,1" Pro-Line 2
Zie ook de rest van de topics in dat subforum over andere Kruidvat tablets, over Intertoys en ook Bart Smit tablets.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hmmm, niet gezocht dus helaas te weinig inzet. Zoek eerst eens dmv het hippe zoekvakje hierboven en je zult vinden wat je zoekt. Of je het wat vind mag je altijd zelf bepalen, dat kan niemand anders voor je.

Succes :)

En uiteraard een slotje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Dit topic is gesloten.