[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
De FAQ staat tegenwoordig helaas wat verborgen in het forum, maar hij staat er nog steeds. lees [FAQ] Audio even, dan weet je dat e.e.a. niet zo heel veel uitmaakt 
Belangrijkste quote:
Belangrijkste quote:
Samenvattend: Wanneer men slechts twee luidsprekers op een stereoversterker aansluit, hoeft men niet te letten op de impedantie van deze luidsprekers. Wanneer men er meerdere aan wilt sluiten, moet men opletten dat de impedantie van deze luidsprekers hoog genoeg is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bi amping is zinvol, bi wired niet.
Hoewel hier gemeten waardes te vinden zij die dit weerspreken:
http://www.empiricalaudio.../bi-wiring-speaker-cables
[ Voor 67% gewijzigd door SED op 19-11-2012 13:36 ]
Copyright and left by SED...
Waar zie jij Bi-wired op die Onkyo staan? Ik zie "A of B" en "A + B", waar "A + B" naar mijn inziens dan Bi-amp is. Bi-wire maakt allemaal niets uit qua aansturing voor een receiver.vacuumcleaner schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:52:
De luidsprekers hebben een weerstand van 6 Ohm en de versterker een range van 4 Ohm to 16 Ohm bij een single-wired aansluiting en een range van 8 Ohm tot 16 Ohm wanneer de luidsprekers bi-wired worden aangesloten.
Haal je Bi-wire en Bi-amp niet door elkaar?
En dan is het nog de vraag hoe zinvol dat Bi-amp is als je met maar één versterker werkt. Plus dat het filter in de speakers 99% van het vermogen toch weggooid aangezien je anders je tweeter naar de eeuwige speakervelden helpt. Het is zeker niet zo dat je met passief bi-amp twee keer zo veel vermogen hebt.SED schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:15:
Bi amping is zinvol, bi wired niet.
Bi-wiring kan handig zijn als de bruggen tussen de terminals van de speaker van slechte kwaliteit zijn. Maar dat is ook op te lossen met een stukje extra speakerdraad in de vorm van een brug/jumper.
Deze snap ik niet:SED schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:15:
Een receiver filtert in geen geval de hoge en de lage tonen, niet in Bi-Amp mode en al helemaal niet in Bi-Wire. Je stuurt een gelijk signaal naar de High Level en Low Level inputs van de speaker. Met - zoals gezegd - daarachter nog het filter die alles pas scheidt. Apart aansturen is dus geen sprake van.This arrangement forces the tweeter currents and the woofer currents to run in separate cables.
[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 19-11-2012 13:45 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
@Fear.. hoewel de meting daar anders suggereert lijkt me dat de beide kabels aangesloten op dezelfde connector toch inderdaad exact dezelfde spanning, freq en wat al niet meer meekrijgen. Het kan niet zo zijn dat een set de hoge tonen lokt en de andere de lage 
Maar ik heb het erbij geplaatst omdat de meting daar de discussie waard is.
Maar ik heb het erbij geplaatst omdat de meting daar de discussie waard is.
Copyright and left by SED...