Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surraucus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoi,
Ik heb na een tijdje sparen eindelijk mijn computer gebouwd, :)
Ik heb als moederbord gebruikt: Asus ASUS F1A55-M LX R2.0
Nu heb ik hem zover weten te overclocken tot 3360 mhz zonder het voltage aan te passen. 8)
Alleen uiteraard will ik het beste eruit halen. :9
Na lang zoeken op het internet niks kunnen vinden over het overclocken van deze cpu alleen de andere series als de 640 en de 650.
Dus nu mijn vraag weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

( en als je er verstand van hebt tot hoever kan ik de: Sapphire HD 6570 2GB DDR3 overclocken? daar blijf ik liever zelf af tot iemand zegt dat het kan niet kan en hoe :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:50
Je post schept wat onduidelijkheid. En volgens mij hoort dit in het overclocking gedeelte.

Je hebt een 641 en deze overgeklokt tot 3360mhz?
Het beste kun je even wat benchmarks en vergelijkingen opzoeken tussen de 641 & 650: is het enige verschil kloksnelheid? Of heeft de 650 ook meer cache etc.

Wat voor voeding heb je? Geheugen? Processor koeling? hoeveel graden word je 641 onder load?

We hebben nou eenmaal geen glazen bol waar we in kunnen kijken om te zien hoe jou setup eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:22

Fordox

00101010

misschien heb je hier iets aan: Fordox in "LinX Stable Club" dat is het verst dat mijn chip mij toe liet helaas. met temperatuur had ik nog ruimte, met voltage ook, maar ik zat gewoon aan mijn frequency wall. vanaf de 630 klokt de rest echt belabberd.

je kon dit beter hier posten: AMD CPU Overclock Topic #7

en je gpu overclocken is easy, installeer afterburner en blijf schuiven met de schuifjes tot je artifacts ziet als je 3dmark11 of furmark draait.

[ Voor 61% gewijzigd door Fordox op 19-11-2012 14:24 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.