Beste tweakers,
Op dit moment gebruik ik een oude desktop min of meer als htpc, maar die is helaas op sterven na dood en ik zou nu graag overgaan op een echte htpc, omdat dat in de woonkamer toch wat leuker oogt en ik wat meer en beter gebruik zou willen maken van de mogelijkheden op dat vlak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Muziek afspelen (Spotify premium en 1TB aan mp3)
- Films afspelen, streamen en converteren
- TV kijken en eventueel opnemen
- Games (niet bloedfanatiek, maar ook niet alleen hele casuals)
- Gewoon simpel surfen als ik geen zin heb om desktop of laptop op te starten
- Downloaden (maar dat wil ik vnl via mijn NAS doen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij moet aangesloten worden op een Marantz SR5001 en dat wil ik graag goed voor elkaar hebben.
Verder geen specifieke wensen tav merken. Wel graag iets wat een laag geluidsniveau heeft en weinig verbruikt.
Ik heb zelf de volgende configuratie in gedachten, maar ik zou graag jullie mening horen, vooral op het gebied van geluid. Voor mijzelf is beeld het belangrijkst, maar voor mijn partner de geluidskwaliteit van de muziek. Volgens mij heb ik de beeldafdeling wel redelijk goed, maar voor geluid vind ik het lastig te bepalen of dit voldoet of juist te veel is. De kast is een Antec Fusion Remote.
Graag jullie idee hierover. Voldoet dit voor wat ik wil?
Alvast bedankt
Op dit moment gebruik ik een oude desktop min of meer als htpc, maar die is helaas op sterven na dood en ik zou nu graag overgaan op een echte htpc, omdat dat in de woonkamer toch wat leuker oogt en ik wat meer en beter gebruik zou willen maken van de mogelijkheden op dat vlak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Muziek afspelen (Spotify premium en 1TB aan mp3)
- Films afspelen, streamen en converteren
- TV kijken en eventueel opnemen
- Games (niet bloedfanatiek, maar ook niet alleen hele casuals)
- Gewoon simpel surfen als ik geen zin heb om desktop of laptop op te starten
- Downloaden (maar dat wil ik vnl via mijn NAS doen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij moet aangesloten worden op een Marantz SR5001 en dat wil ik graag goed voor elkaar hebben.
Verder geen specifieke wensen tav merken. Wel graag iets wat een laag geluidsniveau heeft en weinig verbruikt.
Ik heb zelf de volgende configuratie in gedachten, maar ik zou graag jullie mening horen, vooral op het gebied van geluid. Voor mijzelf is beeld het belangrijkst, maar voor mijn partner de geluidskwaliteit van de muziek. Volgens mij heb ik de beeldafdeling wel redelijk goed, maar voor geluid vind ik het lastig te bepalen of dit voldoet of juist te veel is. De kast is een Antec Fusion Remote.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A6-5400K Boxed | € 62,45 | € 62,45 |
1 | Gigabyte GA-F2A85XM-D3H | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Auzentech X-Fi Bravura 7.1 | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Anysee E30TCPlus | € 139,- | € 139,- |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 34,50 | € 34,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G | € 18,95 | € 18,95 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 51,97 | € 51,97 |
1 | Nexus Value 430 | € 49,30 | € 49,30 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 87,25 | € 87,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 628,27 |
Graag jullie idee hierover. Voldoet dit voor wat ik wil?
Alvast bedankt