Beste Tweakers,
Ook ik wil graag aan de HTPC en ben daarom druk bezig met mijn zoektocht naar het, voor mij, ideale systeem. Van te voren wil ik even aangeven dat ik geen guru ben op het gebied van hardware of het samenstellen van systemen, al heb ik al eens zelf een PC in elkaar gezet. Jullie tips zijn dus zeker welkom!
Wat wil ik er mee doen?
- Films streamen naar TV en iPad.
- Fileopslag (foto's, muziek, documenten, etc.)
- Draaien van zelfgeschreven software.
Aanvullende eisen
- Moet in de huiskamer kunnen staan, dus zo stil mogelijk.
- Moet qua prestaties een tijdje meekunnen.
Daarnaast natuurlijk zo zuinig en goedkoop mogelijk, maar je moet ergens concessies doen.
Voorlopig systeem
Met bovenstaande eisen in het achterhoofd heb ik onderstaand systeem bij elkaar gezocht. Graag hoor ik van jullie of dit überhaupt in elkaar past (
) en of dit volgens jullie ook aan mijn eisen gaat voldoen.
Een aantal specifieke vragen nog:
Ook ik wil graag aan de HTPC en ben daarom druk bezig met mijn zoektocht naar het, voor mij, ideale systeem. Van te voren wil ik even aangeven dat ik geen guru ben op het gebied van hardware of het samenstellen van systemen, al heb ik al eens zelf een PC in elkaar gezet. Jullie tips zijn dus zeker welkom!
Wat wil ik er mee doen?
- Films streamen naar TV en iPad.
- Fileopslag (foto's, muziek, documenten, etc.)
- Draaien van zelfgeschreven software.
Aanvullende eisen
- Moet in de huiskamer kunnen staan, dus zo stil mogelijk.
- Moet qua prestaties een tijdje meekunnen.
Daarnaast natuurlijk zo zuinig en goedkoop mogelijk, maar je moet ergens concessies doen.
Voorlopig systeem
Met bovenstaande eisen in het achterhoofd heb ik onderstaand systeem bij elkaar gezocht. Graag hoor ik van jullie of dit überhaupt in elkaar past (
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,99 | € 167,99 |
1 | Asrock B75 Pro3-M | € 58,30 | € 58,30 |
1 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 129,99 | € 129,99 |
1 | Lian Li PC-C37B | € 124,50 | € 124,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 30,98 | € 30,98 |
1 | Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart) | € 53,89 | € 53,89 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Samsung 830 series 64GB | € 65,20 | € 65,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 668,35 |
Een aantal specifieke vragen nog:
- Heeft dit systeem voldoende power om aan mijn wensen te voldoen? Dit zal voornamelijk afhangen van het streamen, want dat zal het zwaarste werk zijn.
- Zijn er betere alternatieven voor de gekozen onderdelen?
- Is de voeding zwaar genoeg? Hier heb ik weinig kaas van gegeten.
- Heeft iemand ervaring met de Bluray speler? Is dat wat? Als ik in de Pricewatch kijk dan zie ik nog weinig opties voor Bluray spelers en sommigen zijn ook slechts bij 1 winkel (Amazon.de) te krijgen en ook nog eens slecht leverbaar.