Draadloze rearspeakers

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 16:41
Dus,

Vanwege de inrichting bij mij is het erg lastig om fatsoenlijk speakerkabels weg te werken. Los van het feit dat het een hele operatie wordt heb ik al meer dan genoeg kabels in de woning. Om die reden zit ik al een tijdje te zoeken naar een draadloze oplossing om de 2 achterste speakers van een 5.1 setje draadloos te kunnen aansluiten. Echter, dit schijnt nogal een uniekum te zijn - ik kan maar weinig vinden mbt draadloze speakers. Het meerendeel bestaat uit iPod speakerdozen of rare stand-alone spullen om muziek te streamen.

Wat ik tot dusver heb gevonden:

-Teufel Rearstation (€300,- voor het verzendstation en de ontvanger... 8)7)
-Philips' A2 (€300,-, en het lijkt niet op wat ik nodig heb, maar wellicht zie ik iets over het hoofd)
-Rocketfish wireless rear speakerkit ($99, lijkt er meer op, maar kan geen NL verkooppunt vinden, wat toch wel gewenst is met dit soort apparatuur)

Hoewel je wordt platgegooid met volledige home cinema sets, iCrap speakers en streaming apparatuur, lijkt het alsof er niks beschikbaar is voor een simpele draadloze koppeling tussen AV receiver en speaker. Is het not-done om draadloos speakers aan te sturen? Zit er een taboe op?

Kortom, wat moet ik doen? Toch maar kabels trekken en met lelijke gootjes werken of voor een 2.1/3.1 setje gaan?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Ze zijn zo duur, omdat er een flink deel aan elektronica in zit (versterking en transmissie) en die zijn niet goedkoop. Daarnaast is er een lage afzetmarkt, wat een hoge prijs weer moet rechttrekken.

Polk Audio heeft ook een leuke set: http://www.polkaudio.com/products/fxwireless

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een jaar of twee geleden liep ik tegen ongeveer hetzelfde probleem aan en vond toen dit topique:

Draadloze oplossing voor surround speakers

Die set van Teufel kan ik je opzich wel aanraden. Heb zo'n set destijds in werking gezien/gehoord bij kennisen en voldoet gewoon goed. Spul werkt voor het aansturen van een set "rear" óf "mid" speakers perfect echter zijn er uiteraard wel wat nadelen aan te verbinden.
  • Op de wand waar je je speakers draadloos aan wil gaan sturen heb je een 230V aansluiting nodig voor de ontvanger.
  • Van de ontvanger uit lopen er (uiteraard) wél kabels naar de speakers dus een gootje zul je sowieso moeten leggen.
  • Set maakt gebruik van een interne versterker in de ontvanger (opgegeven vermogen daarvan is 2 x 30W (RMS?))
  • Geluidsvolume/niveau wordt geregeld via een extra (bijgeleverde) AB maar da's niet meer dan logisch omdat de uitgangen van de HT versterker ongeregeld zijn. Opzich is dit een eenmalige instelling tenzij je vaak films op verschillende geluidsvolumes afspeelt en dus het volume van de rear/mid speakers aan moet passen op/aan de overige speakers.
Als je eventueel interesse hebt: Ik heb hier zo'n set van Teufel liggen (gloedjenieuw/nooit gebruikt echter zonder de doosjes!!) welke weg mag (niet moet). Set is inclusief een expansion set (extra ontvanger + AB) zodat er 2x2 speakers draadloos aangestuurd kunnen worden en mag weg voor €250,- in één deel.

Rede dat ik 't nooit gebruikt heb is overigens simpel: Aankoop welke ik destijds nooit verder uitgewerkt heb en inmiddels overbodig geworden is doordat ik door m'n kruipruimte goten gelegd heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-11-2012 17:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse