Draadloze oplossing voor surround speakers

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Bonjour,

Afgelopen dagen ben ik wat audio hifi winkels ingelopen op zoek naar een oplossing voor een goede 5.1 installatie voor mijn 360 PS3 en bios ervaringen.

Nadeel van mijn inrichting is dat ik heel moeilijk met kabels mijn surround speakers kan voeden. Ik moet dan echt met 30 meter kabel mijn hele woonkamer doorkruisen. Ik weet dat ik op het forum geen open vragen mag stellen maar ik kom niet ver met goede draadloze oplossingen. Bij de Hifi zaken is het echt overal van tja nee daar is niet echt een oplossing voor etc etc.

Iemand suggesties tips etc?

Thnx

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volg dit draadje (dit topic loopt ook net, zelfde vraag)

draadloos 3 kanaals audio?

en google
http://images.google.com/...e=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 14-02-2009 19:00 ]

Iperf

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als alleen je achterspeakers draadloos hoeven te zijn is de Logitech Z-5450 misschien een optie:
pricewatch: Logitech Z-5450 Wireless (helaas geen prijzen meer bekend, wel reviews zichtbaar)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• marketeer
Bedankt voor de tips!

- De eerste met draadloze oplossingen is alleen voor 2.1 opstelling
- De LG zet is voor mijn gevoel meer een PC zet.

Denk dat ik maar alle BCC,ITS, Expert noem het maar op langs moet om te kijken naar een homecinema setje. Of toch een goede receiver en 30 meter kabel :-s

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik dacht dat KEF zoiets had, een draadloos systeem. De kwaliteit van de afscherming en het geluid kan ik niets over zeggen.

[edit]
Jawel, 10 punten voor mij :P
http://www2.kef.com/US/SurroundSound/KHT/5000W

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 14-02-2009 19:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eventueel ook deze googlesearch er bij kunnen pakken en kijken of daar kant en klaar oplossingen tussen staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• marketeer
Chevy454 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:57:
Ik dacht dat KEF zoiets had, een draadloos systeem. De kwaliteit van de afscherming en het geluid kan ik niets over zeggen.

[edit]
Jawel, 10 punten voor mij :P
http://www2.kef.com/US/SurroundSound/KHT/5000W
Haha 10 points it is!!
Top ze hebben ook vette receivertjes die op elke willekeurige set passen! Hier ga ik me even in verdiepen

• marketeer
Oef zit net even die KEF prijzen te bekijken :?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
marketeer schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:24:
Oef zit net even die KEF prijzen te bekijken :?
Draadloos + goed geluid + kant en klaar != goedkoop

Wil je het goedkoop hebben dan neem je een receiver van 200 euro, een 5.1 setje van 300 euro en trek jij die 30m aan kabel. Ik heb kabels lopen omdat ik met mijn speakers niet dezelfde kwaliteit kan verwachten met draadloos voor diezelfde prijs.

Het is geven en nemen...

[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 15-02-2009 13:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Wellicht is een JBL CONTROL 2.4G setje iets voor je, vanaf ong. 200eu.......

Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products/CONTROL2_4G.jpg

• marketeer
Chevy454 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:33:
[...]

Draadloos + goed geluid + kant en klaar != goedkoop

Wil je het goedkoop hebben dan neem je een receiver van 200 euro, een 5.1 setje van 300 euro en trek jij die 30m aan kabel. Ik heb kabels lopen omdat ik met mijn speakers niet dezelfde kwaliteit kan verwachten met draadloos voor diezelfde prijs.

Het is geven en nemen...
Mmm thnx idd. Mijn gevoel zegt dat ik maar een aardig stukje kabel moet gaan aanschaffen :-)

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb een samsung home theatre setje en als optie kan ik daar mn rearspeakers wireless opstellen. heb ik wel een extra wireless apparaat nodig van 100-200E. Bij mij heet het geloof ik Wireless Ready. Wellicht daar ook eens naar kijken

Do what you love, do it often

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-12 16:55
Bose heeft hier redelijk werkende oplossingen voor, maar erg prijzig.

Sony heeft draadloze oplossingen. De dav-is(die golfbal speakers) nog wat heeft draadloze surround speakers. Sony heeft ook wat systemen die draadloos ready zijn. Met een los verkrigbare zender/ontvanger kan je setje draadloos maken. Ik dacht dat het een dav-dz660 oid was.

Verder wel erg veel verkrijgbaar zijn 2.1 systemen met virtual surround.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-12 21:18
Ik weet dat deze topic oud is maar ik zoek me suf naar een betaalbare AV receiver met 5.1 set welke draadloos kan werken. Die van KEF is niet echt mooi en Sony doet bijzonder onduidelijk met de S-AIR technologie. Ook zitten er dan weer allerlei extra's bij (DVD spelers e.d.) waar ik niet op zit te wachten.

Hebben de andere merken (Denon, Marantz e.d.) inmiddels iets fatsoenlijks ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:45
Teufel heeft sinds kort een soort van extender. Kost 300 Euro dacht ik zo.

Deze...

[ Voor 29% gewijzigd door Voronwë op 23-11-2010 13:56 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's wel een mooie oplossing .... maar eens bestellen en kijken of het wat is. Ben die kabels van m'n rear speakers hier ook "zat" :)

edit:
En per-ongeluk ook nog een extra extender besteld.... maar die is voor de zomermaanden ;)

[ Voor 101% gewijzigd door Will_M op 02-12-2010 22:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:41
De aankondiging hiervan heeft een paar dagen geleden ook op de frontpage gestaan. Ik had er toen al bijgeschreven dat het voor surround niet echt een handige oplossing is. Je moet namelijk het volume los van je andere speakers instellen. Dus elke keer als je het volume op de receiver wijzigt, moet je weer je achterspeakers afregelen.
Pagina: 1