Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11 18:50
Momenteel loop ik rond met een 'Nokia' BH-503 bluetooth headset van DealExtreme. Tot nu toe ben ik er best tevreden mee geweest, maar er zijn een paar puntjes waar ik me steeds meer aan ga ergeren:
  • Bluetooth is niet de meest stabiele verbinding i.e. het signaal wil nog wel eens haperen;
  • Het draagcomfort is niet je van het
  • De linker oorschelp raakt los
  • Isolatie van buitengeluiden (en andersom) is niet geweldig
Enfin, ik ben dus op zoek naar iets anders. Geluidsisolatie is voor mij een belangrijk punt: ik reis dagelijks met de trein en bus, beide bij schiphol door de tunnels - ik wil graag mijn muziek kunnen blijven horen zonder het volume (veel) omhoog te moeten gooien. Daarnaast verdraag ik in-ears niet, en over-ears vind ik onhandig en oncomfortabel. Met andere woorden, ik ben op zoek naar een gesloten, on-ear hoofdtelefoon met de volgende eisen:
  • Isolerend
  • Redelijke geluidskwaliteit
  • Comfortabel genoeg om minstens 2 uur achter elkaar te dragen
  • Liefst éénzijdige kabel
  • Budget: maximaal €100,-; liefst lager.
Het liefst zou ik op eigen ervaring afgaan, maar het aanbod hier in de buurt is nogal mager - de enige kandidaten die ik heb kunnen testen zijn:
  • Marshall Major: Goede isolatie en lijkt comfortabel, maar is nogal bass-happy en klinkt alsof je je hoofd onder water houdt.
  • Sony MDR-ZX600: Lekker licht, maar voelt flimsy en isoleert niet geweldig. Lijkt ook niet goed op mijn hoofd te blijven zitten. Geluid klonk wat tinachtig, maar niet erg goed getest vanwege de eerder genoemde issues.
Aangezien de off-line opties hierbij voor mij ophouden, ben ik hier om jullie advies te vragen. Afgaande reviews ben ik alvast twee sets tegengekomen:
  • Sennheiser HD25: Afgaande op de reviews de perfecte koptelefoon voor mijn eisen, maar helaas vér buiten budget. Alleen bij een erg overtuigend argument een optie.
  • AKG K-518 DJ: Mooie prijs, en isoleert goed. Schijnt echter nogal bassy te zijn - geen idee hoe dit zich vergelijkt met de Marshall? Daarnaast lijkt het comfort nogal hit-and-miss te zijn.
Ik begrijp dat ik misschien wat onrealistisch ben met mijn eisen ten opzichte van het budget, maar ze gelden ook puur als ideaalbeeld - compromissen sluiten is geen probleem :+

Anyhow, mensen die ervaring hebben met een van deze sets, of andere suggesties hebben - je mening wordt gewaardeerd! :)

Wauwie, wat een verhaal :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Misschien ook niet onhandig om te weten, wat voor muziek ga je ermee luisteren?
Akg 518 is prima, alleen moet je niet een groot hoofd hebben. De hoofdband heeft geen padding, dus het draagcomfort wil nog weleens te wensen over laten. Hij vouwt wel lekker compact in, en misschien ook handig om te weten is dat de snoertjes naar beide schelpen gaan, in plaats van een snoertje naar een kant. Zou dan eerder kijken naar de opvolger, de 618/619 trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 17-11-2012 17:41 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Proto
Ah, compleet vergeten - ik luister vooral naar heavy/power metal en soms wat hardere rock, denk Helloween, Sonata Arctica, Scorpions om een beetje de range weer te geven. De 618/619 kende ik nog niet, daar ga ik eens naar rondzoeken...

Trouwens, ben er net achter gekomen dat de Philips Fidelio M1 nu een cashback-actie heeft waardoor die net binnen budget valt. Iemand hier ervaring mee? Google isn't my friend here - de paar reviews die ik vind varieren van "Soort Beats" tot "In de buurt van "HD25".

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Interessant topic... zelf gebruik ik nu mijn 2e setje sennheiser in ear dopjes (CX 300II). Ze zijn nog goed en bevallen ook nog, maar als ze versleten zijn wil ik toch eens een full size gesloten koptelefoon proberen.
Ik reis ook met de trein (en fiets) en vind isolatie ook belangrijk.

Hier staan ook nog wat tips:
Koptelefoon om mee te nemen

(een mic in de kabel is ook nog wel interessant)

Strava

• Proto
Ondertussen toch de HD25 besteld... Is die rentepuntenwinkel van de ING toch nog ergens goed voor! :p
Ongeveer 100 euro inclusief verzenden, lijkt me een mooie prijs voor dat ding. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Goeie koop, nette prijs ook :) heb zelf ook een HD25 voor onderweg/trein en hij sluit goed af. Ook voor rock/metal/live muziek is de karakteristiek van de HD25 ideaal.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
goeie tip van die rentepunten :)
/edit en ook besteld, let op dit is wel de basic versie zonder de extra earpads (velours?) en pouch

[ Voor 60% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2012 20:30 ]

Strava

Pagina: 1