Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een lange tijd in-ear oordopjes gehad maar eerlijk gezegd ben ik deze een beetje beu. Ze worden vies, ja ik maak regelmatig mijn oren schoon, en ik ben ze helaas al 2x kwijt geraakt, wat gewoon dom van mijzelf is natuurlijk :+.

Nu zit er dus over te denken om een koptelefoon aan te schaffen. Nu moet hij wel een beetje mobiel zijn en ik zie het niet zitten om dat ding echter de hele dag om mijn nek te dragen. Ik zou hem gewoon in mijn tas willen stoppen. Nu zijn de meeste koptelefoons nogal log om mee te nemen. Nu zoek ik dus een koptelefoon die inklapbaar/opvouwbaar is en dus in mijn tas kan meenemen.

Nu stond ik straks bij de Mediamarkt en de enigste inklapbaar/opvouwbaar koptelefoon die daar lag was de pricewatch: Sennheiser PX 100-II (Zwart). Bij Mediamarkt was hij 52 euro, maar op Tweakers zag ik dat ik hem kon krijgen voor 35 euro. Ik heb toen gevraagd of ze nog meer inklapbaar/opvouwbaar koptelefoons hadden of dat hij een aantal series wist van andere merken, daar wist hij niks vanaf.

Nu weet ik dat de PX serie een aantal opvouwbare koptelefoons heeft, http://tweakers.net/serie/608/px/, echter ken ik geen andere serie van een merk dat ook opvouwbare/inklapbare koptelefoons heeft. Dus ik hoop dat mensen een aantal merken kunnen opnoemen.

Verwijderd

Hallo

Beats by Dre is over het algemeen wel opvouwbaar/inklapbaar en heeft ook een hoesje(meestal een hard case) erbij waar je de koptelefoon kan in doen als je hem niet gebruikt

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22
Beats By Dre is echt veel te duur voor de kwaliteit, ik neem aan dat mensen dat hier op Tweakers ondertussen wel weten :) .

Je kan kijken naar de AKG K518 DJ:
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)

Deze is opvouwbaar, zit erg lekker en heeft een goede geluidskwaliteit. Heb hem zelf een tijd gehad totdat ik overstapte naar een Sennheiser HD25 :) .

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik heb zelf ook een AKG K518 DJ. Hele fijne koptelefoon! Het is alleen niet aan te raden om hem langer dan 2 uur achter elkaar te dragen, omdat hij wel nogal strak zit. Geluidskwaliteit is echter super voor die prijs!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Ik heb zelf deze: pricewatch: JVC HA-S600 (Zwart)
Die is goed opvouwbaar en past makkelijk in m'n tas.
Geluidskwaliteit is vrij goed, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Misschien wel wat duurder maar wel uitstekende geluidskwaliteit en ook opklapbaar:
B&W P3
Inclusief hard case om hem te vervoeren ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koss heeft ze ook maar voor 35 euro is een PX100-II een erg fijne koptelefoon. Kan je weinig aan fout doen eigenlijk. Vooral omdat hij erg fijn zit en erg goed klinkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Hoofdtelefoons om mee te nemen vallen tegenwoordig onder Mobile en aangezien het tevens om een aankoopadvies gaat verhuis ik dit topic even naar Mobile Aankoopadviesforum :)

AA > MAA

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 26-10-2012 10:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chip.
  • Niet online
matk89 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:39:
Misschien wel wat duurder maar wel uitstekende geluidskwaliteit en ook opklapbaar:
B&W P3
Inclusief hard case om hem te vervoeren ;)
Ah ja die had ik ook bij de MediaMarkt gezien maar vond ik wel wat te duur.

Ik heb wel nog een vraagje. Ik heb gekeken naar pricewatch: JVC HA-S600 (Zwart) en pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)

Ik vroeg mij af. Kun je daar zeg maar je hele oor in steken? Dat die "randen", weet niet de juist benaming ervan, niet op je oren rusten zeg maar zoals je dus wel bijvoorbeeld hebt bij de pricewatch: Sennheiser PX 200-II (Zwart)?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Wouser schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:52:
[...]

Ik heb wel nog een vraagje. Ik heb gekeken naar pricewatch: JVC HA-S600 (Zwart) en pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)

Ik vroeg mij af. Kun je daar zeg maar je hele oor in steken? Dat die "randen", weet niet de juist benaming ervan, niet op je oren rusten zeg maar zoals je dus wel bijvoorbeeld hebt bij de pricewatch: Sennheiser PX 200-II (Zwart)?
De JVC HA-S600 die ik zelf heb gaat helemaal over je oor heen, dus de randen rusten niet op je oor.
Vind ik zelf erg fijn, en het sluit je ook wat meer af van het omgevingsgeluid waardoor je het volume niet zo hoog hoeft te zetten.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22
Wouser schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:52:
[...]

De K518 DJ is een on-ear koptelefoon, hij zit dus op je oor, en niet er om heen :) . Dit maakt hem wel wat kleiner, en dus in mijn ogen beter te gebruiken op straat en dergelijke.

Verwijderd

HD-25 (niet de SP, die is duidelijk minder) is vrij compact en zo in een tas te gooien. Ontwikkeld voor gebruik bij hoog omgevingsgeluid en als 20+ jaar hetzelfde. Hij is alleen niet opvouwbaar. Type koptelefoon dat je voor de rest van je leven koopt: compleet modulair en bijna niet kapot te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 15:45 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 13:24
Daarnaast: die PX200 valt ook niet over je oor heen. Dat lijkt zo omdat je op de foto een foamrand ziet in plaats van een vlakke pad. Maar in feite rust die foamrand dus op je oor.

Dat was in ieder geval zo met mijn PX100 en PX200 (even groot), en volgens mij is dat ook met de II-serie.

Punctuality is the politeness of kings

• Chip.
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:24:
Daarnaast: die PX200 valt ook niet over je oor heen. Dat lijkt zo omdat je op de foto een foamrand ziet in plaats van een vlakke pad. Maar in feite rust die foamrand dus op je oor.

Dat was in ieder geval zo met mijn PX100 en PX200 (even groot), en volgens mij is dat ook met de II-serie.
Klopt. Dat bedoel ik ook, voor het geval mijn uitleg niet duidelijk was. Foamrand is idd een beter woord wel m.b.t. wat ik bedoelde.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe portable hoofdtelefoon, nadat mijn Meelectronics HT-21 overleden is. Dat was op zich een mooi ding, met een redelijke geluidskwaliteit en een klein pakketje als ie opgevouwen was, maar door een kabelbreuk en een overleden verstelmechanisme in de hoofdband (waardoor de band aan de linkerkant vrij schuift ipv klikt) moet ik toch aan de nieuwe headphones.

Ik had zelf de Philips Downtown in gedachten, die niet zo portable is als de meeste alternatieven in dit topic, maar wel een erg goed draagcomfort heeft door zijn overdreven zachte, grotere earpads. Heb m in de MediaMarkt even willen testen, maar aangezien de hoofdtelefoon daar zo mishandeld was dat het rechterkanaal geen geluid meer gaf weet ik wel dat ie lekker zit, maar kan ik over de geluidskwaliteit weinig zeggen.

De Uptown, die een hoger segment bedient dan de Downtown, klonk erg goed (in bezit gehad, dus uitgebreid getest), maar was toch echt te groot voor portable gebruik. De wat goedkopere Citiscape Shibuya, welke een lager model in de serie is, was erg bassy en klonk daardoor een beetje dof, waardoor de mids en highs niet tot hun recht kwamen. Als de Downtown voor 45-40 euro daar een goede middenweg tussen vindt is het een erg mooie hoofdtelefoon, maar eigen ervaringen blijven dus helaas uit :'(

De Downtown is te koop voor zo'n 50 euro bij oa. Megapool en Bol.com

Verder zat ik zelf nog te kijken naar de AKG K450/Q460, waarbij die laatste momenteel in de Dagaanbieding is voor zo'n 60 euro.

De K450 en Q460 zijn vrijwel identieke hoofdtelefoons, met uitzondering van de branding, kleurenschema's en de meegeleverde remote/mic kabel bij de Q460. Die laatste wordt als duurder model in de markt gezet door de Quincy Jones branding, maar de hoofdtelefoon is van binnen gelijk aan het normaliter goedkopere broertje, de K450.

Mijn ervaring met de Q460 was dat deze wel een aanwezige bas hadden, maar dat deze niet in de weg zat. Ik vond ze verrassend goed klinken voor zulke kleine dingetjes. Mijn luistersessie is inmiddels wel weer 1,5 jaar geleden, dus precieze details heb ik niet meer, maar de overall indruk was positief.

Ze zijn via Today's Best Deal nog 24 uur aan te schaffen voor 59,95

Een laatste optie voor mij was de Fischer Audio FA-004, die ook door Brainwavz verkocht wordt als de HM3, en door Incipio als de F38.

Deze zijn in Nederland helaas niet te koop, maar importeren is ook niet zo'n probleem voor mij. De Incipio-variant begint bij zo'n 30 dollar op Amazon, en voor die 30 dollar zou het geluid fenomenaal moeten zijn als ik ljokerl mag geloven @ Head-Fi. Geen eigen luistersessie, maar zijn oordeel is daarin voor mij genoeg om m te overwegen. Door de slechte beschikbaarheid twijfel ik er nog wel over, en neig ik naar een van de bovenstaande headphones.
Pagina: 1