{W7} Slaapstand, werkt dat beter onder een Uefi-install?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Heb W7 opnieuw installt, nu niet onder Efi, maar gewon, en zelfs zonder extra systeem partitiie, nu weigert die in slaap te vallen, wat wel lukt is hem in slaap dwingen met de toets Slaapstand, maar dat werkt ook enkel als ik uitvink dat de NIC hem mag wakker maken. Ok, maar vroeger bij mij vorige install was alles prima.

Waarom ik vraag dat het misschien onder Uefi beter is? Omdat ik echt alle troubleshoot heb gedaan>>> nieuwste drivers, Google "guides", bios bekeken, usb uitgeschakeld, fan-controllerprogramm uninstallt, proberen terug te vallen op sluimerstand, weet ik het. tJa dan weet ik nog maar 1 ding, een nieuwe install met Efi weer aan, want zo was het eerst. Moe word je ervan, ben vandaag 4 uur aan kloten geweest. Over Efi en slaapstand, Google zegt er niks over (mijn Google-fu is niet werelds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Opgelost! Dankzij dit topic, [W8] Windows 8 wil niet "Slapen", wat net bovenaan staat, en ik dus niet tegenkwam in de search.

Hij noemt het powercfg reguests commando, ook dat zag ik niet op google, blijkbaar is 4 uur niet genoeg tijd eraan besteden, of volgende keer de simpele guides gewoon "dikker vinger" verkopen.... en verder zoeken..? tJa ze staan wel bovenaan in Google.

Maar goed wat is de oplossing? Er was dus een extern verzoek verzonden (SRVNET), toen dacht ik aan mijn mediaplayer die altijd aanstaat, en die ik deze keer niet uit was gegaan, de gedeelde map van Windows, meestal doe ik dat wel. Kortom die mediaplayer loopt pakketjes naar mijn pc te versturen, dat moet wel, want na een aan en uit vd player geen SRV gezeik meer, en hij valt fijn in slaap deze pc.