Het grote elektrische scooter topic |
Welkom in het eerste echte grote elektrische scooter topic, hier kun je terecht met al je vragen, ervaringen, opmerkingen, etc. Achtergrond Sinds ik werk (inmiddels een jaar) ga ik wisselend met auto of fiets naar het werk. Auto wordt me te duur, en met de fiets vind ik het net iets te ver (15km, als ik doorfiets 45min.) en ben dus opzoek naar een alternatief. Eerst gekeken naar openbaar vervoer maar dat bleek al snel veel meer tijd te kosten, ongeveer 5 kwartier, dit is inclusief nog een stuk lopen/fietsen naar de andere kant van het industrieterrein. Toen kwam ik bij de Elektrische scooter uit en dit lijkt tot nog toe een erg goed alternatief. Tot op heden ben ik dus bezig om mij wat meer in de elektrische scooter te verdiepen en te kijken welk type geschikt is. Doordat er nog geen specifiek topic was maak ik er dus een aan, uiteraard niet alleen voor mezelf, maar voor misschien de vele met mij die een elektrische scooter overwegen, of er gewoon meer van willen weten. |
Merken |
Er zijn redelijk wat merken die soms één en soms meerdere scooters in het assortiment hebben zitten, hieronder een opsomming. Het zullen niet alle merken zijn, maar de bekendste staan er (volgens mij) wel in. | ||||
Accusta | AEC | Ebretti | Eeeefun | E-max |
EMS | ESC | Escini | e-spike | EVT |
Gleco | Govecs | IO Scooter | Kreidler | Moteon |
Nimoto | Novox | Peugeot | QWIC | SYM |
Tomos | Yamaha | Yreb | Zerobikes |
Accu's |
Er zijn een aantal type's accu met verschillende specificaties. Meer info over de voors- en tegens van de verschillende accu's vind je hier | ||||
Type's: | Lood Accu (Ook wel: silicium of lood-gel accu) | Lithium Accu |
Links |
Fora EVN (Elektrisch Vervoer Nederland) Elektrische Scooter Club |
Online winkel Elektrische scooter winkel Zoevers Juizz |
[ Voor 12% gewijzigd door Toppertje op 20-11-2012 17:44 ]