het verschil...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
nou dan kom ik maar even klagen, ik krijg hier eventjes doodleuk 70x een -1

[Remmes] in 'nieuws: Titan officieel gekroond tot snelste supercomputer'

goed,ik snap dat ik offtopic ben maar daar is een -1 niet voor, en de meeste mensen lijken dat niet te snappen, er word namelijk (ik ben niet de enige) gewoon een bende posts -1 gemod, en dan hebben nog het kudde gedrag van de tweakers die dan ook weer allemaal -1's geven, k vind het een beetje een sneue bende worden zo, allerlei posts die met het onderwerp te maken hebben (en dan vaak de fipo) worden -1 gemod, nou zullen we dan afspreken dat de fipo een post van minimaal 700 woorden moeten zijn en een hoop technisch gelul met daarbij 3 source links???

ook als mensen het niet eens zijn met je eigen mening krijg je doodleuk een -1, nou sorry hoormaar van mij mag die -1 wel weg

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Ik zie weinig reden tot klagen.

Je reactie is niet off-topic, maar lijkt wel heeeeeel erg veel op een fipo.

En ook als je het niet als fipo bedoeld had, dan is het gewoon een reactie die totaal geen waarde heeft voor een evt discussie. Totaal nutteloze reactie die op zijn hoogst een 0 waard is.

Was het niet de eerste reacties geweest, dan had je kans gehad dat ie daar op was terecht gekomen. Maar ik zit er ook niet mee dat ie op -1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
mjtdevries schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:03:
Ik zie weinig reden tot klagen.

Je reactie is niet off-topic, maar lijkt wel heeeeeel erg veel op een fipo.

En ook als je het niet als fipo bedoeld had, dan is het gewoon een reactie die totaal geen waarde heeft voor een evt discussie. Totaal nutteloze reactie die op zijn hoogst een 0 waard is.

Was het niet de eerste reacties geweest, dan had je kans gehad dat ie daar op was terecht gekomen. Maar ik zit er ook niet mee dat ie op -1 staat.
ja hallo, iemand moet toch de eerste reactie hebben? of moeten we zoals ik al zeg maar wachten met posten totdat er iemand een bericht heeft geplaatst van 700+ woorden met eenbende technisch gelul erin.... kom op joh altijd maar gehaat naar de eerste post terwijl niet iedereen het daar om doet :+

precies, volgens de mod richtlijnen hoort het een 0 te krijgen, maar ik krijg een -1, en als er 1 schaap over de Tweakerdam is volgen er meer... zo gaat dat hier jammer genoeg

[ Voor 9% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2012 09:38 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Nee, volgens de mod richtlijnen mag het gewoon een -1 krijgen voor een zinloze fipo.

Je hoeft helemaal geen bericht van 700+ woorden te schrijven. Gewoon een zinvolle reactie van 1 regel is ook voldoende.
Als je geen zinvolle reactie kan verzinnen, waarom zou je dan uberhaupt een reactie schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:46

Quad

Doof

mjtdevries schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:25:
Nee, volgens de mod richtlijnen mag het gewoon een -1 krijgen voor een zinloze fipo.

Je hoeft helemaal geen bericht van 700+ woorden te schrijven. Gewoon een zinvolle reactie van 1 regel is ook voldoende.
Als je geen zinvolle reactie kan verzinnen, waarom zou je dan uberhaupt een reactie schrijven?
Dit.
Ben van mening dat het gewoon een fipo is wat niet nuttigs toevoegt.
Krijg daar zo'n reactie van als 'ja dus..?'

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]

uhm naar mijn mening heeft het weldegelijks iets mee te maken, dus moet ik de volgende keer maar mee wachten nadat ik klaar ben met lezen zodat er eerst een goede fipo komt? ga toch weg joh, als ik om fipo's geef dan had ik er al wel meer,

van mij mag de reactie zelfs verplaatst worden want de plaats boeit me geen reet, waar ik mij wel aan erger is het krijgen van -1's voor dingen die zowel on als offtopic zijn

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:43
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
en als je zelf niets te melden hebt hier, waarom post je dan ? man man man

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 20:43
Beantwoordt die vraag nou eens voor jezelf. Je FP-posts worden blijkbaar niet gewaardeerd (vandaar de -1) en hier is ook niemand het met je eens. Een verstandig iemand zou dan de conclusie trekken dat het misschien een goed idee zou zijn om zelf eens wat beter na te denken voordat hij ergens iets post...

Maar als je graag wilt dat het allemaal aan de rest ligt en jij nooit iets fout doet, dan kan dat natuurlijk ook. Gaat alleen een nogal frustrerend verhaal voor je worden, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Anakha schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:19:
Beantwoordt die vraag nou eens voor jezelf. Je FP-posts worden blijkbaar niet gewaardeerd (vandaar de -1) en hier is ook niemand het met je eens. Een verstandig iemand zou dan de conclusie trekken dat het misschien een goed idee zou zijn om zelf eens wat beter na te denken voordat hij ergens iets post...

Maar als je graag wilt dat het allemaal aan de rest ligt en jij nooit iets fout doet, dan kan dat natuurlijk ook. Gaat alleen een nogal frustrerend verhaal voor je worden, ben ik bang.
dat jullie het er net mee eens zijn wilt niet betekenen dat er anderen zijn die het er wel mee eens zijn (ik vrag me af hoeveel mensen er hier eigenlijk kijken)

daabij heb ik hetniet alleenver ie ene reactie ,maar ook allerlei andere reacties waar gewoon een -1 voor gegeven word (niet alleen van mij maar ook vele anderen)( beter lezen dus)

daabij hoover eens eventjes over 0 heen daar staat duidelijk offtopic/irrelevant ,fipo of niet het hoort gewoon een 0 te zijn en geen -1

anyay ik wacht wel totdat er hie iemand binnenkomt die wel iets nuttigst zeggen heeft over het hele -1 sneue moderatie

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2012 11:32 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FIPO's horen op -1. Dit lijkt me een vrij duidelijke fipo, en dus lijkt de -1 me gewoon terecht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

Herman

FP ProMod
Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:22:
[...]
(...)

daabij heb ik hetniet alleenver ie ene reactie ,maar ook allerlei andere reacties waar gewoon een -1 voor gegeven word (niet alleen van mij maar ook vele anderen)( beter lezen dus)
Kun hier wat voorbeelden van geven? Op het eerste gezicht kan ik er niet echt een vinden.
daabij hoover eens eventjes over 0 heen daar staat duidelijk offtopic/irrelevant ,fipo of niet het hoort gewoon een 0 te zijn en geen -1

anyay ik wacht wel totdat er hie iemand binnenkomt die wel iets nuttigst zeggen heeft over het hele -1 sneue moderatie
Helaas kan ik ook niet zeggen dat een -1 een hele verkeerde moderatie is. Wellicht zou je een '0'/irrelevant ook kunnen overwegen maar het is m.i. geen klassiek voorbeeld van een mismod.

Wellicht dat de FAQ je duidelijkheid kan geven. Reacties die de intentie missen om van toegevoegde waarde te zijn, mogen ook op -1 gezet worden. Persoonlijk kan ik me wel indenken dat users hier het nut van missen, en daardoor als overbodig beschouwen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
wildhagen schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:36:
FIPO's horen op -1. Dit lijkt me een vrij duidelijke fipo, en dus lijkt de -1 me gewoon terecht.
hahhaha gweldig dit :+ :+ :+ :+ :+ nou oké dan maar, wat jullie willen

ik zal de volgende keer wel wachten met posten nadat ik klaar ben met lezen, dan heb ik hopelijk geen fipo :+ }:O
Kun hier wat voorbeelden van geven? Op het eerste gezicht kan ik er niet echt een vinden.
ik heb het niet over dat specifieke nieuws item, maar er word vaak met -1's rondgesmeten terwijl het gewoon een 0 is, als ik had geweten dat er zo sneu zou worden gedaan omdat ik sneller reageerde dan de anderen dan had ik niet gereageerd, naar mijn mening is die record van die computer een leuk publiciteitstuntje van ( kijk ons wij zijn weer lekker sneller) dat heeft natuurlijk niet helemaal er mee te maken maar toch naar mijn mening geen -1

zoals ik al zij ik doelde er niet op om een fipo te hebben want dat kan mij werkelijk waar gestolen worden en dan had ik waarschijnlijk wel een edit gemaakt met daarij en langer verhaal om zo mijn fipo helemaal te laten uitblinken :+

[ Voor 49% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2012 11:50 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is natuurlijk flauwekul. Een eerste post met inhoud kan prima +1 of hoger krijgen. Maar als het duidelijk alleen is gepost om de 1e post te halen, of een post is zonder enige inhoud, hoort die gewoon op -1. En jouw post valt imho wel in die laatste categorie.

Je kan best wachten met posten, maar als je kennelijk niets te vertellen hebt, is het wellicht verstandiger gewoon niet te posten. Posten is niet verplicht namelijk.... en deze post zou, ook al zou hij niet de eerste zijn, nog altijd een -1 kunnen krijgen. Wachten zou in dit geval weinig goed doen dus ;))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Laatst online: 27-07 10:54
Je post bevat 0,0 inhoud, zodat je hem als dusdanig off-topic zou kunnen noemen dat een -1 al terecht is ongeacht waar/wanneer je hem post. Mocht je wat soepeler rekenen zou je er een 0 van kunnen maken, maar als je zoiets nutteloos binnen 10min van het plaatsen van het artikel neerzet wordt dat gewoon als fipo gezien, of het nou zo bedoelt is of niet.

Maar mag ik, nu je toch hiervoor naar het forum komt, je vragen waarom jij vind dat je reactie gelezen zou moeten worden door iemand die het een interresant onderwerp vind? Ik vind het namelijk totaal oninterresant en het lijkt me niet dat mensen die reacties gaan lezen hierop zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Zartok schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:57:
Je post bevat 0,0 inhoud, zodat je hem als dusdanig off-topic zou kunnen noemen dat een -1 al terecht is ongeacht waar/wanneer je hem post. Mocht je wat soepeler rekenen zou je er een 0 van kunnen maken, maar als je zoiets nutteloos binnen 10min van het plaatsen van het artikel neerzet wordt dat gewoon als fipo gezien, of het nou zo bedoelt is of niet.

Maar mag ik, nu je toch hiervoor naar het forum komt, je vragen waarom jij vind dat je reactie gelezen zou moeten worden door iemand die het een interresant onderwerp vind? Ik vind het namelijk totaal oninterresant en het lijkt me niet dat mensen die reacties gaan lezen hierop zitten te wachten.
dat is het hem juist, het gaat me er niet om dat het gelezen word of moet worden, ik vind alleen de beoordeling ervan niet correct, of het nou om een fipo gaat of niet, zoals ik al zij, er word ontiegelijk vaak rondgegooit met -1's terwijl het maximaal een 0 hoort te zijn vaak zijn er schaapjes die dan weer denken "ik ben het erook niet meer eens hoppa -1" en daar irriteer ik mij gewoon aan, er staat duidelijk dat -1 alleen voor haat/troll enz hoort te zijn, en dateen 0 offtopic/irrelevant is, ik dne dat we het er toch weldegelijk mee eens zijn dat dit offtopic/irrelevant is??? die hele fipo kan me echt gestolen worden en indien mogelijk mag die ook verplaatst/verwijderd worden

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:05:
[...]

dat is het hem juist, het gaat me er niet om dat het gelezen word of moet worden, ik vind alleen de beoordeling ervan niet correct, of het nou om een fipo gaat of niet, zoals ik al zij, er word ontiegelijk vaak rondgegooit met -1's terwijl het maximaal een 0 hoort te zijn vaak zijn er schaapjes die dan weer denken "ik ben het erook niet meer eens hoppa -1" en daar irriteer ik mij gewoon aan, er staat duidelijk dat -1 alleen voor haat/troll enz hoort te zijn, en dateen 0 offtopic/irrelevant is, ik dne dat we het er toch weldegelijk mee eens zijn dat dit offtopic/irrelevant is??? die hele fipo kan me echt gestolen worden en indien mogelijk mag die ook verplaatst/verwijderd worden
Fipo of niet, daar gaat het niet om.
De beoordeling wordt gegeven om de inhoud, die is gewoon een -1 waard want het is off topic.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er staat nergens dat -1 alleen voor haat of troll is. Die tekst is alleen maar een samenvatting. De gehele tekst staat netjes in de FAQ, en als je die leest zie je dat fipo's óók op de -1 thuis horen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
wildhagen schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:10:
Er staat nergens dat -1 alleen voor haat of troll is. Die tekst is alleen maar een samenvatting. De gehele tekst staat netjes in de FAQ, en als je die leest zie je dat fipo's óók op de -1 thuis horen.
ja en dit is dus niet bedoeld als een fipo! dat zeg ik toch man!! en er staat dus duidelijk in de FAQ dat offtopic een 0 is, ja toch?? :+
Quad schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:10:
[...]

Fipo of niet, daar gaat het niet om.
De beoordeling wordt gegeven om de inhoud, die is gewoon een -1 waard want het is off topic.
ik mag hopen dat jij niet al te vaak modereert

maar ik leg me er bij neer, volgende keer zal ik wachten met posten van mijn mening (want dat is het)

[ Voor 21% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2012 12:13 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:12:
[...]

ja en dit is dus niet bedoeld als een fipo! dat zeg ik toch man!! en er staat dus duidelijk in de FAQ dat offtopic een 0 is, ja toch?? :+
Offtopic is een 0 ja, maar de reactie waarnaar je linkt kan ik toch echt niet anders kwalificeren dan als "fipo". En daar hoort dus een -1 bij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:12:
[...]

[...]

ik mag hopen dat jij niet al te vaak modereert

maar ik leg me er bij neer, volgende keer zal ik wachten met posten van mijn mening (want dat is het)
Dat maak ik gelukkig zelf wel uit of ik modereer of niet.
Het feit is dat jouw fipo nu tegen de 100 -1 aan zit, en dat lijkt mij duidelijk genoeg.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Laatst online: 27-07 10:54
Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:05:
[...]

dat is het hem juist, het gaat me er niet om dat het gelezen word of moet worden...
Daar gaat het juist wel om, dat is het punt van het modsysteem, goede reacties (+3) moeten naar voren komen en slechte naar de achtergrond (-1). Dus nogmaals waarom zou jouw reacties gelezen moeten worden en dus meer dan een -1 verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Zartok schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:16:
[...]

Daar gaat het juist wel om, dat is het punt van het modsysteem, goede reacties (+3) moeten naar voren komen en slechte naar de achtergrond (-1). Dus nogmaals waarom zou jouw reacties gelezen moeten worden en dus meer dan een -1 verdienen?
zucht, omdat offtopic reacties ook gewoon gelezen horen te worden, maar ik zal deze tab sluiten, en de volgende keer braaf wachten op mijn beurt nadat ik klaar ben met lezen :+ _/-\o_

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Remmes_NT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:18:
[...]

zucht, omdat offtopic reacties ook gewoon gelezen horen te worden, maar ik zal deze tab sluiten
Ja, maar op fipo's zit niemand te wachten, en daar hebben we hier over. Overigens, ook al staat een reactie op -1, kan hij gewoon nog gelezen worden hoor.
en de volgende keer braaf wachten op mijn beurt nadat ik klaar ben met lezen :+ _/-\o_
Ehm.... je reagert dus al vóór je het artikel geheel gelezen hebt? Dat is nota bene één van de kenmerken van een FIPO... direcht de reply-button opzoeken, om de 1e reactie te hebben...

Het lijkt me doodnormaal dat je éérst het gehele artikel leest voor je een reply plaatst...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
wildhagen schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:20:
[...]

Ja, maar op fipo's zit niemand te wachten, en daar hebben we hier over. Overigens, ook al staat een reactie op -1, kan hij gewoon nog gelezen worden hoor.

[...]

Ehm.... je reagert dus al vóór je het artikel geheel gelezen hebt? Dat is nota bene één van de kenmerken van een FIPO... direcht de reply-button opzoeken, om de 1e reactie te hebben...

Het lijkt me doodnormaal dat je éérst het gehele artikel leest voor je een reply plaatst...
nee wat k zeg is dat ik braaf zal wachten nadat ik klaar ben met lezen totdat er iemand anderes heeft gerageerd, (itt wat ik gedaan heb, oftwel ik heb het gelezen, ik heb de pagina gerefreshed om te kijken of er al reacties waren waarop ik misschien kon reageren, dat was niethet geval en heb ik dus mijn eigen mening neergetyped (en nee ik had echt geen haast hiermee) ik ging dus echt niet voor de fipo, maar goed, prima, i ga even slapen want om 4 uur liep de wekker af

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je gewoon een zinvolle reactie plaatst, dan is er niets aan de hand. Je kan dus ophouden met het roepen van "ik wacht wel tot iemand anders heeft gereageerd", want dat heeft hier niets mee te maken.
Pagina: 1