Camera zelfs als minpunten bij phonearena zelfs gesprekskwaliteit.
[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 20:23 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 20:23 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt, ik quote en dat is toch wel echt minder, en stemt me niet goedmasterjorie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:33:
En bij gsmarena zijn de beeldschermtesten niet super, dat valt me toch wel enigszins tegen.
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 20:45 ]
En volgens tweakers sprongen de kleuren er juist uit?alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:41:
[...]
Klopt, ik quote en dat is toch wel echt minder, en stemt me niet goed![]()
However, the screen is by no means perfect. First of all its viewing angles aren't really great. They are a step forward compared to the Xperia T, but a very minor one. In that area Sony still has a lot of work before it catches up with the competition.
More disturbingly, the display has rather poor contrast for a flagship unit and not really inspiring colors. As testified by the measurements in our dedicated test it comes nowhere near the standard of its main competitors and it even fared worse than its predecessor.
Voorzichtige conclusie, scherm valt dus echt wat tegen. Jammer!
Gsmarena heeft een speciale tool ervoor om het contrast enz exact uit te rekenen, en die is niet best. Minder goed contrast en mindere kleuren dan de Xperia T. Tweakers moet nog review plaatsen.Rev! schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:53:
[...]
En volgens tweakers sprongen de kleuren er juist uit?
video: Sony Xperia Z
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 20:59 ]
Ik laat het toch aan de review experts over, en dat zijn gsmarena en anandtech.Rev! schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:59:
Volgens mij gaat het erom hoe het rl oogt, ik bekijk hem wel eerst zelf in de winkel voordat ik oordeel. Scherm van de XperiaS die ik ook heb gehad was dik in orde.
Gsmarena is tot nu toe de enige die echt vraagtekens zet bij het scherm, laten we de reviews van engadget en co eens afwachten.Donstil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:15:
Scherm middelmatig? Het scherm is voor mij nou juist DE reden dat ik de Z wil, de rest van de features neem ik er graag bij maar het ging me voornamelijk om het scherm.
Nu is dit pas 1 review natuurlijk maar tijdens de CES was iedereen juist zo enthousiast over het scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 21:18 ]
Ja daar ben ik inmiddels wel aan gewend, misschien toch maar even op de nieuwe HTC wachten tot ik echt bestel (expres niet gedaan). Heb een HtC One X gehad en dat scherm was geweldig, hoopte stiekem dat Sony dit kwa kleuren enz kon evenaren.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:17:
[...]
Dat die kijkhoek belabberd is van de Z is al langer bekend
De htc one x heeft een beter scherm als de test kloppend is van Gsmarena, resolutie daar gelaten. Dus dan ga je qua contrast waardes enz er op achter uit idd. ( afgaande op gsmarena heDonstil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:21:
[...]
Ja daar ben ik inmiddels wel aan gewend, misschien toch maar even op de nieuwe HTC wachten tot ik echt bestel (expres niet gedaan). Heb een HtC One X gehad en dat scherm was geweldig, hoopte stiekem dat Sony dit kwa kleuren enz kon evenaren.
,aar wat je zegt is waar, even engadget enz afwachten.
Daar zeggen ze wel dat de software geen finale versie is. Volgens mij hebben een aantal sites een prototype gekregen ipv de finale versie. En die low light foto's zien er echt slecht uit in vergelijking met andere foto's van japanse eigenaars. De prototypes van CES hadden ook geen ips paneel en dus een slechtere beeldkwaliteit. Misschien dat hun versie ook geen ips paneel heeft.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:10:
En nog een review, franse cnet is aan de beurt. Zelfde verhaal, kijkhoeken zijn minder en camera is middelmatig. Zelfde verhaal als phoneArena.
http://www.cnetfrance.fr/...ia-z-le-test-39786008.htm
Omdat niemand het echt test zoals gsmarena en elkaar maar na praat? Goede kans. Gsmarena is de eerste die met harde cijfers over het scherm naar buiten komt, en dat is vrij teleurstellend. Maar nogmaals, we wachten andere reviews afJ.Gronkjaer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:27:
Kijkhoeken vallen wel mee, maar ik hecht er ook niet echt zn grote waarde aan. Vindt ze bij de T al niet storend. En waar dat kleuren verhaal opeens vandaan komt begrijp ik niet echt, alles wat we tot nu toe hebben gezien zit er perfect uit kwa kleuren, tenminste nietzo onrealistische felle kleuren maar gewoon waarheidsgetrouw.
Voor de een belabberd is voor de ander goed. Ik wil niet de hele wereld van wat er op mijn scherm staat laten meegenieten.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:17:
Dat die kijkhoek belabberd is van de Z is al langer bekend
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Klopt, ieder zijn ding. Voor de gemiddelde consument is het slechtwontcachme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:30:
[...]
Voor de een belabberd is voor de ander goed. Ik wil niet de hele wereld van wat er op mijn scherm staat laten meegenieten.
Nee omdat ik het zelf constateer, hecht ik meer waarde aan dan wat cijfertjes.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:29:
[...]
Omdat niemand het echt test zoals gsmarena en elkaar maar na praat? Goede kans. Gsmarena is de eerste die met harde cijfers over het scherm naar buiten komt, en dat is vrij teleurstellend. Maar nogmaals, we wachten andere reviews af
Haha, als de test goed was geweest zou je waarschijnlijk iets anders zeggenJ.Gronkjaer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:31:
[...]
Nee omdat ik het zelf constateer, hecht ik meer waarde aan dan wat cijfertjes.
Juist die harde cijfers lijken niet met elkaar te rijmen. Kijk maar naar het diagram met balkjes en het overzicht daaronder waar alleen cijfers bij 100% brightness staat.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:29:
[...]
Omdat niemand het echt test zoals gsmarena en elkaar maar na praat? Goede kans. Gsmarena is de eerste die met harde cijfers over het scherm naar buiten komt, en dat is vrij teleurstellend. Maar nogmaals, we wachten andere reviews af
Maybe een minder exemplaar, i don't know._Gnoe_ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:33:
[...]
Juist die harde cijfers lijken niet met elkaar te rijmen. Kijk maar naar het diagram met balkjes en het overzicht daaronder waar alleen cijfers bij 100% brightness staat.
Maar dan was jij ook niet in dit topic te vinden of had je iets anders gevonden om over door te drammenalwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:33:
[...]
Haha, als de test goed was geweest zou je waarschijnlijk iets anders zeggen
En daarom kan je niet alleen van reviews uitgaan.....alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:34:
[...]
Maybe een minder exemplaar, i don't know.
[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 13-02-2013 21:39 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Definieer "de gemiddelde consument"alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:31:
[...]
Klopt, ieder zijn ding. Voor de gemiddelde consument is het slecht
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je kunt nu idd nog geen reeël beeld schetsen, de big boys komen nog met hun reviews.wontcachme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:38:
[...]
Maar dan was jij ook niet in dit topic te vinden of had je iets anders gevonden om over door te drammen
[...]
En daarom kan je niet alleen van reviews uitgaan.....
Klopt. Maar dan zijn de reviewers niet goed bezig als ze het als min punt opschrijven heMoi_in_actie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
[...]
Definieer "de gemiddelde consument"Ik beschouw mijzelf, ook al ben ik ITer en heb ik ervaring met app development, als een gemiddelde gebruiker; ik gebruik mijn telefoon voor bellen/sms, Twitter, Whatsapp, email, beetje surfen, wat muziek luisteren en soms voor navigatie. Mijn huidige Xperia S is qua kijkhoeken hetzelfde als de Xperia Z, maar als ik een oordeel moet geven over het scherm zijn punten als kleurweergave en scherpte vele malen belangrijker dan de kijkhoek.
Ik heb het al eens vaker genoemd, maar hoe vaak komt het voor dat je de telefoon gebruikt terwijl je deze niet in je hand hebt of vlak voor je op tafel ligt? Ja, het had mooi geweest als de kijkhoeken tip top waren, maar in 95% van de tijd merk je het niet.
Bron?arnoutzw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:
Thanks to that and the immense resolution, the Xperia Z has easily the best smartphone display the Japanase have produced so far. It is also the least reflective so far, which helps it perform much bettter in bright sunlight.
Volgens mij gaan die er van uit dat je met zn 10en naast elkaar op een bank zit en een film kijkt op het scherm met zn allen.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:
[...]
Klopt. Maar dan zijn de reviewers niet goed bezig als ze het als min punt opschrijven he
Ow ja, wel erg tegenstrijdig allemaal
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ook nietwontcachme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:45:
[...]
Volgens mij gaan die er van uit dat je met zn 10en naast elkaar op een bank zit en een film kijkt op het scherm met zn allen.
Vraag me echt af wat het nu is dat je vanaf een hoek van 70 graden (gezien vanaf recht ervoor) nog alles geweldig moet kunnen zien. Als ik mijn telefoon gebruik ga ik niet eerst achterstevoren zitten om naar het scherm te kijken.
Klopt, het hele plaatje qua display is vrij apart aan de xperia zCLB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:45:
Net of alleen de resolutie zorgt voor het beste scherm![]()
Het scherm is mooi erg mooi, maar de waas bij kijkhoeken vond ik echt gewoon bizar slecht.
Ja ik gebruik een toestel 90% recht voor m'n neus, maar m'n One X / One X+ hebben het ook niet.
De resolutie is zo immens hoog dat je losse pixels niet kunt onderscheiden, nog iets beter dan 720P's.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ZL kwam hier toch niet of heb ik wat gemist?CLB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:48:
Het ziet er als je er recht op kijkt heel mooi uit, kleuren zijn prachtig.
Niet die oversaturated shit van Samsung, maar volle kleuren die natuurlijk aandoen
Zelf ben ik benieuwd naar het scherm van de ZL, ze zeggen toch dat die anders is dan de Z...
Hoezo? Het is een minpunt, alleen een klein minpunt. Als men alleen min- en pluspunten vanaf bepaalde importantie mocht noteren dan zou het voor mij niet genoemd hoeven worden. Echter aangezien men dat niet doet en de telefoon op veel vlakken goed tot uitstekend is, ja dan blijven er vaak alleen nog maar wat kleine dingen over als minpunten.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:
[...]
Klopt. Maar dan zijn de reviewers niet goed bezig als ze het als min punt opschrijven he
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verwijderd
Nee klopt, maar importeren kan altijd natuurlijkwontcachme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:49:
[...]
ZL kwam hier toch niet of heb ik wat gemist?
Hij komt naar Duitsland volgens iemand van XDAwontcachme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:49:
[...]
ZL kwam hier toch niet of heb ik wat gemist?
AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:55:
Wat we denk ik niet mogen vergeten is dat de reviews tot nu toe lovend zijn over alles behalve het display (dat matig maar niet slecht scoort). Naar mijn mening (en dat zeg ik als objectieve gebruiker deze keer) heeft Sony nog steeds de meest consistente en discrete skin die features en goede apps toevoegd aan Android zonder af te wijken van de design guidelines van Google. Daarnaast is iedereen vrij unaniem over de performance die gewoon erg goed is. Sony is dan naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens een van de meest open OEM's, de telefoon is waterdicht én heeft (subjectief natuurlijk) een leuk design.
Uiteindelijk maak je zelf je balans op volgens je eigen waardeschaal, maar ik denk dat de perfecte telefoon nog niet op de markt gebracht is. Daarnaast heeft Sony met enkele features wél de lat hoger gelegd. Waterdichtheid, echte HDR bij video's, kwalitatief hoogstaande materialen (looking at you Samsung), ...
Als de competitie erin slaagt om binnen een redelijke termijn smartphones te releasen die geen minpunten hebben dan is dat goed, dan heeft Sony nog steeds een telefoon die kan meedoen in de absolute high-end (en dat is een first voor Sony). Komt de concurrentie met telefoons die ook één of meerdere minpunten hebben dan is het aan iedereen persoonlijk om te beslissen waar je het meeste waarde aan hecht. Voor mij is dat absoluut de software van Sony die uitblinkt door knap interactiedesign en de hoeveelheid features. Voor andere mensen is dat misschien het display, voor nog andere mensen is dat pure processorperformance, ...
Geef eens voorbeelden van die geweldige software dan? Wat kan die bijvoorbeeld meer dan een Nexus 4 bv.?AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:55:
Wat we denk ik niet mogen vergeten is dat de reviews tot nu toe lovend zijn over alles behalve het display (dat matig maar niet slecht scoort). Naar mijn mening (en dat zeg ik als objectieve gebruiker deze keer) heeft Sony nog steeds de meest consistente en discrete skin die features en goede apps toevoegd aan Android zonder af te wijken van de design guidelines van Google. Daarnaast is iedereen vrij unaniem over de performance die gewoon erg goed is. Sony is dan naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens een van de meest open OEM's, de telefoon is waterdicht én heeft (subjectief natuurlijk) een leuk design.
Uiteindelijk maak je zelf je balans op volgens je eigen waardeschaal, maar ik denk dat de perfecte telefoon nog niet op de markt gebracht is. Daarnaast heeft Sony met enkele features wél de lat hoger gelegd. Waterdichtheid, echte HDR bij video's, kwalitatief hoogstaande materialen (looking at you Samsung), ...
Als de competitie erin slaagt om binnen een redelijke termijn smartphones te releasen die geen minpunten hebben dan is dat goed, dan heeft Sony nog steeds een telefoon die kan meedoen in de absolute high-end (en dat is een first voor Sony). Komt de concurrentie met telefoons die ook één of meerdere minpunten hebben dan is het aan iedereen persoonlijk om te beslissen waar je het meeste waarde aan hecht. Voor mij is dat absoluut de software van Sony die uitblinkt door knap interactiedesign en de hoeveelheid features. Voor andere mensen is dat misschien het display, voor nog andere mensen is dat pure processorperformance, ...
www.ping-win.nl
De camerainterface van Sony is waarschijnlijk de beste van alle telefoons. De Album- en Walkman-apps heb ik bij de release een diepgaande review gegeven (hier) en zijn veel beter ontworpen dan de standaardapps en de meeste dingen die je in de market kan vinden, zowel qua interface als features. DLNA zit diep ingebakken in het systeem en werkt goed, ook met niet-Sony-toestellen. Kleine dingen zoals stamina mode, WiFi op locatiebasis, native bestandsoverdracht over WiFi (MTP-over-IP), binnenkort My Xperia, ... Sony is altijd een innovator met het implementeren van nieuwe technologie (ze waren eerst met Miracast en WebGL).alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:00:
[...]
Geef eens voorbeelden van die geweldige software dan? Wat kan die bijvoorbeeld meer dan een Nexus 4 bv.?
Sony talked about the concept of dynamic minimalism when talking about design. This referred to starting out with a very clean and simple design to execute all common and simple actions both in UI and hardware. From here, layer by layer, Sony will add more functionality to the interface, but being very careful at each step to not damage the simplicity and quality of the original design.
[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 13-02-2013 22:08 ]
Alles met je eens, behalve qua snelheid. Stock android is minimaal net zo snel en smooth als de Sony UI.AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:06:
[...]
De camerainterface van Sony is waarschijnlijk de beste van alle telefoons. De Album- en Walkman-apps heb ik bij de release een diepgaande review gegeven (hier) en zijn veel beter ontworpen dan de standaardapps en de meeste dingen die je in de market kan vinden, zowel qua interface als features. DLNA zit diep ingebakken in het systeem en werkt goed, ook met niet-Sony-toestellen. Kleine dingen zoals stamina mode, WiFi op locatiebasis, native bestandsoverdracht over WiFi (MTP-over-IP), binnenkort My Xperia, ... Sony is altijd een innovator met het implementeren van nieuwe technologie (ze waren eerst met Miracast en WebGL).
Op gebied van developer support: ze geven heel snel en volledig kernel sources vrij. Hun developer tools voor Small Apps en dergelijke zijn ook goed. Ze waren niet voor niets de XDA OEM of the year vorig jaar.
Dat ik hier een meerwaarde aan hecht is natuurlijk persoonlijk. Maar ik heb zelf, in mijn vriendenkring als bij mijn vakantiejob bij The Phone House al véél toestellen gezien en er komt weinig in de buurt bij de software van Sony als het op snelheid, functionaliteit en simpliciteit aankomt.
Maar wel beperkt. Als ik onze winkeldemo-Nexus bekijk zijn die apps toch echt vreselijk. Berichten, de muziekplayer en galerij zijn echt erg kaal.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:09:
[...]
Alles met je eens, behalve qua snelheid. Stock android is minimaal net zo snel en smooth als de Sony UI.
Ik vind vanilla android nog erger dan touchwiz om eerlijk te zijnAmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:11:
[...]
Maar wel beperkt. Als ik onze winkeldemo-Nexus bekijk zijn die apps toch echt vreselijk. Berichten, de muziekplayer en galerij zijn echt erg kaal.
Het scherm is toch wel de belangrijkste feature op een gsm van tegenwoordig je doet er immers alles mee, ik weet niet of een HighEnd telefoon uit 2013 wel een "matig maar niet slecht" scorend scherm mag hebben als het aankomt op kleur weergaven,AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:55:
Wat we denk ik niet mogen vergeten is dat de reviews tot nu toe lovend zijn over alles behalve het display (dat matig maar niet slecht scoort). Naar mijn mening (en dat zeg ik als objectieve gebruiker deze keer) heeft Sony nog steeds de meest consistente en discrete skin die features en goede apps toevoegd aan Android zonder af te wijken van de design guidelines van Google.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 13-02-2013 22:18 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 13-02-2013 22:23 ]
Verwijderd
Nee, klopt. De Droid DNA liep een stukje voor met z'n 1080p scherm en S4 Pro, dat wordt nu, zo'n 3-4 maanden later pas de norm. De Droid DNA had dan weer wel z'n mankementen: de batterijduur is vreselijk slecht en er zit geen MicroSD slot in (met slechts 16GB aan interne opslag). Inmiddels komt er zo langzaam aan wel de Butterfly, die in ieder geval het probleem van het MicroSD slot oplost, maar deze wordt waarschijnlijk niet eens uitgebracht in het grootste deel van Europa vanwege de M7.lowizi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:20:
In enkele reviews werd de Xperia Z met de Droid DNA vergeleken. Zij beweren dat de hardware van de Z een beetje achterloopt. Geen idee wat hiervan klopt. Maar de Droid DNA zou in november 2012 al dezelfde specs hebben gehad als de Xperia Z. Zitten ze nu maar wat te trollen? De Xperia Z is wel redelijk vernieuwend toch?
Ambroosv is een reclame bord van Sony, dus niet objectief.Donstil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:14:
[...]
Het scherm is toch wel de belangrijkste feature op een gsm van tegenwoordig je doet er immers alles mee, ik weet niet of een HighEnd telefoon uit 2013 wel een "matig maar niet slecht" scorend scherm mag hebben als het aankomt op kleur weergaven,
Zeker niet op een toestel als de Experia Z, veel mensen nemen dat toestel juist om zijn scherm.
Maar goed we speculeren weer op hand van een (misschien te snel gemaakte) review![]()
Verder heb ik ook nog wel een beetje vraagtekens bij jou als "Objectieve gebruiker". Nu ken ik je niet persoonlijk maar je lijkt me dusdanig Sony te ademen dat een echt objectieve mening me moeilijk lijkt.
Welke reviews zijn dit dan? De laatste paar dagen heb ik enkele reviews gezien, met name benchmarks, en daar scoort de Xperia Z altijd net iets beter dan de Droid DNA (scheelt niet veel maar toch). Qua specs zullen de nieuwe highend phones elkaar niet veel ontlopen; ze zullen allen wel een S4 Pro chip hebben, een 1080p scherm, 2GB ram enzovoorts. Het is meestal de skin en optimalisatie wat voor kleine verschillen zorgt (+- 5%).lowizi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:20:
In enkele reviews werd de Xperia Z met de Droid DNA vergeleken. Zij beweren dat de hardware van de Z een beetje achterloopt. Geen idee wat hiervan klopt. Maar de Droid DNA zou in november 2012 al dezelfde specs hebben gehad als de Xperia Z. Zitten ze nu maar wat te trollen? De Xperia Z is wel redelijk vernieuwend toch?
Hij zegt geen dingen die niet waar zijn, of wel dan?alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:28:
[...]
Ambroosv is een reclame bord van Sony, dus niet objectief.
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook wel deels toe te schrijven aan een gebrek aan concurrentie. Over de S4 en M7 is nog bijna niks bekend.AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:22:
De hoeveelheid buzz voor de Xperia Z is trouwens idioot hoog. We gaan makkelijk over 2000 posts in dit topic komen nog voor het toestel op de markt is. De Xperia Z staat ook al sinds de aankondiging vrijwel non-stop op de eerste plaats qua pageviews op de pricewatch. Aan de snelheid waaraan de pre-orders met hoofdtelefoons erdoor zijn gegaan kan ik alleen maar afleiden dat de verkoop nu al erg hard loopt. Zelfs op XDA staat de telefoon al een paar weken aan de top van most popular devices (op de Ouya-console na).
Het lijkt erop dat deze telefoon een grote hit gaat worden - ik snap wel waarom
"The nail that sticks out gets hammered".. bekend gezegde en dat is ook hier van toepassing denk ik. Er zijn weinig minpunten aan de telefoon, dus degene die er zijn valt men over. Overall is het denk ik de beste smartphone van dit moment en dat versterkt natuurlijk dit gedrag nogmaals.AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:33:
..en ik vraag me af of Sony nu ook niet een beetje té hard wordt afgerekend op het display terwijl ze voor de rest wel een toptelefoon hebben gebouwd.
Verwijderd
Ben benieuwd hoe de buzz over de Xperia Z is over een week. Als de M7/ One over die super camera beschikt wat men zegt en het design ook top notch is, tja. Leuke tijden in smartphone land.boratnl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:33:
[...]
Dat is natuurlijk ook wel deels toe te schrijven aan een gebrek aan concurrentie. Over de S4 en M7 is nog bijna niks bekend.
Design van de M7 is al wel bekend. Ik vind de Z vele malen mooier, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:37:
[...]
Ben benieuwd hoe de buzz over de Xperia Z is over een week. Als de M7/ One over die super camera beschikt wat men zegt en het design ook top notch is, tja. Leuke tijden in smartphone land.
Op de teasers ziet er weer anders uit dan de lekken...Dus onzin wat je zegt.boratnl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:40:
[...]
Design van de M7 is al wel bekend. Ik vind de Z vele malen mooier, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 13-02-2013 22:41 ]
Ik vond het scherm op de CES filmpjes prachtig, kleuren kwamen er daar prima uit. Als dat zo is ben ik meer dan tevreden,AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:33:
Ik ben misschien niet helemaal objectief omdat ik best wel een fan ben van Sony, maar ik probeer de vergelijking eerlijk te houden. De schermen die HTC gebruikt zijn inderdaad beter en de kans is groot dat de Galaxy S4 sneller gaat zijn. Maar er zijn gewoon weinig nadelen aan de Xperia Z en ik vraag me af of Sony nu ook niet een beetje té hard wordt afgerekend op het display terwijl ze voor de rest wel een toptelefoon hebben gebouwd.
Dat is trouwens ook de conclusie van het objectieve GSMarena.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8
Ohw is dat helemaal zo? In de teaser die ik heb gezien lijken de randen toch echt wel op de gelekte foto:alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:41:
[...]
Op de teasers ziet er weer anders uit dan de lekken...Dus onzin wat je zegt.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
wat ik wel lastig vind in de eventuele aankoop van de Z is dat ik de S ook als eerste had en er nu nog steeds of alweer een gele vlek in mijn scherm zit. dit zijn zaken die een merk als sony echt niet moet laten gebeuren.AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:33:
Ik ben misschien niet helemaal objectief omdat ik best wel een fan ben van Sony, maar ik probeer de vergelijking eerlijk te houden. De schermen die HTC gebruikt zijn inderdaad beter en de kans is groot dat de Galaxy S4 sneller gaat zijn. Maar er zijn gewoon weinig nadelen aan de Xperia Z en ik vraag me af of Sony nu ook niet een beetje té hard wordt afgerekend op het display terwijl ze voor de rest wel een toptelefoon hebben gebouwd.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik vind ze gewoon goed. Als je het scherm recht bekijkt zijn de kleuren gewoon erg natuurlijk en rijk. Het is geen AMOLED qua verzadiging maar of dat een probleem is moet je voor jezelf uitmaken. Ik heb de kleurweergave en het contrast op het zicht vergeleken met mijn Vaio Z (2010, 1600x900, schermdetails hier, Xperia Z met Bravia Engine uit) en er is bijna geen verschil te onderscheiden. Naar mijn mening is dat gewoon een goed resultaat.Donstil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:41:
[...]
Ik vond het scherm op de CES filmpjes prachtig, kleuren kwamen er daar prima uit. Als dat zo is ben ik meer dan tevreden,
Nu is mijn vraag daarom aan jou, "heb jij gehoord" dat de kleuren zo zijn als op die CES filmpjes (Oa. De van tweakers waar ze heel positief waren over het scherm)?
[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 13-02-2013 22:57 . Reden: Oeps, typo, gele vlekken is de S, thanks Cyleo! ]
[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 13-02-2013 22:51 ]
Gsmarena is zo een site418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
Wacht eerst maar andere reviews van gerennomeerde sites af
Want GSMArena is dat niet?418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
En telt software en design helemaal niet? Goed scherm is een pre, maar ik laat een toestel daar niet snel door afvallen
AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:47:
[...]
Dat probleem met de gele vlekken was echt alleen de Xperia S. Is sindsdien op geen enkele telefoon meer voorgekomen dus de kans is érg klein dat dat nu wel het geval zou zijn.
Scherm kijk je altijd naar, is anno 2013 gewoon het belangrijkste punt in een smartphone samen met design, camera ( wat ook nu tegen valt volgens sommige reviewers)en software in harmonie418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
En telt software en design helemaal niet? Goed scherm is een pre, maar ik laat een toestel daar niet snel door afvallen
Qua software heb ik het liefst AOSP of CM. De schil van Sony ken ik niet goed, maar Sense vind ik best aardig. Ik haat Touchwiz.418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
Absoluut. Hoewel haal "eerder" maar weg hoor.418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:49:
Dat hij de verzadiging van amoled mist is eerder een voor dan een nadeel
Oké keurig! Thnx. Waarom heb je Bravia op je Z uit trouwens?AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:47:
[...]
Ik vind ze gewoon goed. Als je het scherm recht bekijkt zijn de kleuren gewoon erg natuurlijk en rijk. Het is geen AMOLED qua verzadiging maar of dat een probleem is moet je voor jezelf uitmaken. Ik heb de kleurweergave en het contrast op het zicht vergeleken met mijn Vaio Z (2010, 1600x900, schermdetails hier, Xperia Z met Bravia Engine uit) en er is bijna geen verschil te onderscheiden. Naar mijn mening is dat gewoon een goed resultaat.
HDR video is dan ook niet echt bedoeld om 's nachts opnames mee te maken, maar dat lijken veel reviewers niet te begrijpen. HDR video is met name bedoeld voor situaties bij normaal daglicht waarin groot contrast optreedt, b.v. in een zonnig bos, of wanneer er iets op de voorgrond te zien is dat van achteren belicht wordt. In plaats van een zwarte blob wordt het dan een donker getinte blobFrankGuthrie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:42:
Nacht filmpje met HDR:
YouTube: Sony Xperia Z Night Video Sample (with HDR)
Nacht filmpje zonder HDR:
YouTube: Sony Xperia Z Night Video Sample (No HDR)
Met HDR toch erg veel noise...
Was alleen om neutraal te vergelijken met mijn Vaio Z-scherm zonder enhancementtrucjes. Met Bravia Engine aan is alles nog een stuk levendiger en het contrast wat dieper (maar gelukkig nog steeds binnen de grenzen van de realiteit).Donstil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:54:
Oké keurig! Thnx. Waarom heb je Bravia op je Z uit trouwens?
Ik vind t erg raar dat jouw ervaring zo anders is dan die van gsmarena... er klopt vast ergens ueys niet met dat toestel dat ze hebben gereviewedAmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:59:
Myedvyed hierboven, helemaal juist over HDR!
[...]
Was alleen om neutraal te vergelijken met mijn Vaio Z-scherm zonder enhancementtrucjes. Met Bravia Engine aan is alles nog een stuk levendiger en het contrast wat dieper (maar gelukkig nog steeds binnen de grenzen van de realiteit).
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 13-02-2013 23:05 ]
Top, ben benieuwd naar de andere reviews.AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:59:
Myedvyed hierboven, helemaal juist over HDR!
[...]
Was alleen om neutraal te vergelijken met mijn Vaio Z-scherm zonder enhancementtrucjes. Met Bravia Engine aan is alles nog een stuk levendiger en het contrast wat dieper (maar gelukkig nog steeds binnen de grenzen van de realiteit).
desalniettemin geeft hij heel heel veel informatie en echt nuttige hulp aan iedereen over de afgelopen jaren.. Dus ik vind het echt heel erg naar (lees: bullshit) van je dat je hem zo in een bepaald hoekje plaatst terwijl hij veel en ook echt veel meer respect verdient.alwaysleft schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:28:
[...]
Ambroosv is een reclame bord van Sony, dus niet objectief.
Dat heeft hij toch gedaan? GSMArena is de website...418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
ten eerste ben ik het 50% met je eens in deze mening.. Aan de ene kant is het scherm wel het meest gebruikte onderdeel van een telefoon. Maar aan de andere kant... De kwaliteit van de xperia Z is al op zo een hoog niveau of het wel de vraag is of je de "iets" mindere beeldkwaliteit wel gaat merken zodra je die hebt? Neem bijvoorbeeld de SGS3, met zijn pentile scherm, onrealistische kleuren en een zeer lage maximale helderheid.. Toch was bijna iedereen er zeer lovend over, en zeer tevreden.. De Xperia Z is alleen maar een grote upgrade/vooruitgang vanaf deze stap. Beter is leuk maar of je het effectief gaat merken lijkt me zeer sterk (Zeker omdat je niet op hoog niveau bezig houd met fotobewerking of andere zaken)... Telefoon naast elkaar houden doe je uiteindelijk toch nauwelijks...AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:33:
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ik heb niet erg veel ervaring met de laatste high-end toestellen van de competitie. Tijdens mijn laatste periode in de winkel verkocht de S3 bij ons niet zo goed en de HTC One X heb ik zelfs geen enkele keer over de toonbank zien gaan (om één of andere reden doen die het bij ons niet zo goed). Ik ben al een paar dagen aan het proberen om met een paar van mijn vrienden met een One S / One X /S3 te kunnen vergelijken maar we zijn dit semester blijkbaar zelden gelijktijdig in de gangen/cafetaria.418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:03:
[...]
Ik vind t erg raar dat jouw ervaring zo anders is dan die van gsmarena... er klopt vast ergens ueys niet met dat toestel dat ze hebben gereviewed
YouTube: Sony Xperia Z hands-on
Daar ziet t scherm er ook meer dan prima uit
[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 13-02-2013 23:10 ]
Ik dacht juist in andere eerste impressies te hebben gelezen dat het scherm buiten niet zo heel goed presteert. Of misschien is dit alleen in vergelijking met smartphone schermen van andere Japanse fabrikanten, wat daarvoor wordt genoemd, maar dat lijkt me nogal een vreemde vergelijking.It is also the least reflective so far, which helps it perform much bettter in bright sunlight.
Gaat zover ik lees om een vergelijking met eerdere schermen van de japanse fabrikantenCorteX schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:27:
GSMArena zegt trouwens dit over het scherm:
[...]
Ik dacht juist in andere eerste impressies te hebben gelezen dat het scherm buiten niet zo heel goed presteert. Of misschien is dit alleen in vergelijking met smartphone schermen van andere Japanse fabrikanten, wat daarvoor wordt genoemd, maar dat lijkt me nogal een vreemde vergelijking.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Daar kan ik in ieder geval al over zeggen dat dat niet het geval is. Alle schermen van de S doen het eigenlijk niet erg goed qua contrast (zwartwaardes zijn niet goed) en het contrast neemt erg zwaar af onder een kijkhoek, zelfs met een kleine verschuiving. De schermen van de eerste batches van de S zijn goed qua kleurbereik en verzadiging maar hebben ofwel gele vlekken ofwel een erg oneven backlight (en dat ziet er niet uit bij kleurvlakken). De latere batches hebben geen last meer van vlekken maar zijn wat washed out. Rood wordt roze en de kleurbalans is kouder. Ik heb ze al naast elkaar gelegd en vergeleken (heb zelf nog eentje van de eerste batch, niet van plan om scherm te laten vervangen).418O2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:31:
Volgens hun tests is t scherm slechter dan die van de s, dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk
[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 13-02-2013 23:53 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq