Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] [PW] maar een userreview zichtbaar in review tab Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:06

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
1. Bestemming
Gevalletje twee linkerhanden? Bij bewust product ben ik bekend met in ieder geval twee uitgebreide userreviews (TW6, mei-juni 2012). Wordt de review tab van het product nu benaderd, dan is slechts een userreview zichtbaar. Er zijn meer review bugs gemeld en meen in reacties gelezen te hebbenl dat in ieder geval twee userreviews zichtbaar moeten zijn. De huidige page schept de indruk dat er maar een uitgebreide review is gemaakt. En dit is onjuist. De enige andere reden die ik kan verzinnen s dat de andere user zijn review heeft teruggetrokken. Dit is niet erg waarschijnlijk, omdat van de twee reviews de onzichtbare de meest populaire en uitgebreide was. Zo'n review trek je niet terug (als dat al kan).

2. URL
pricewatch: Cooler Master Centurion 5 II

3. De omschrijving & steps to reproduce
Ga naar pricewatch
Selecteer behuizingen
Vink cooler master aan
zet prijs op 0-52,50 euro
selecteer > Centurion 5 II
ga in Centurion 5 II page naar reviews tab
zie maar een uitgebreide review, zouden er twee moeten zijn

4. Je browser
Firefox 12.0

5. Door jou gebruikte plug-ins
adobe acrobat
agv safe site plugin
microsoft drm
npffapi
shockwave flash
windows media player plugin

6. Besturingssysteem
XP Pro SP3 (eng)

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Voorheen lieten we op de website bij gebruikersreviews alle reviews van gebruikers zien, zowel de reviews waarbij een toelichting werd gegeven (uitgebreide review) als de reviews die alleen beoordeeld werden door middel van het geven van sterren (simpele reviews). Op de nieuwe site tonen we op het tabblad 'reviews' alleen de uitgebreide reviews en laten we verder in de scorekaart een gemiddelde zien de beoordelingen die alleen in de vorm van sterren zijn gegeven. Het is dus mogelijk dat je eerder bij een product meer beoordelingen zag. In het geval van de Cooler Master Centurion 5 II, was er inderdaad nog een beoordeling, maar die had geen toelichting en zal dus in de nieuwe situatie opgenomen zijn in de beoordelingen die je in de scorekaart ziet.

• heinhuiz
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bizar.

Beste De Persgroep, het zou leuk zijn als er een tweaker was die deze site hielp onderhouden. Dan snappen normale mensen er ook nog iets van. Wij zijn maar eenvoudige lieden en hebben dingen graag simpel en niet debiel.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

rob_erwt

What does this button do?

heinhuiz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 05:24:
Bizar.

Beste De Persgroep, het zou leuk zijn als er een tweaker was die deze site hielp onderhouden. Dan snappen normale mensen er ook nog iets van. Wij zijn maar eenvoudige lieden en hebben dingen graag simpel en niet debiel.
De Persgroep onderhoudt de website niet. Dat doet Tweakers. En, zoals de naam al zegt, bij Tweakers werken tweakers. Maar dank je voor dit soort insinuaties...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• heinhuiz
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
rob_erwt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:48:
[...]

De Persgroep onderhoudt de website niet. Dat doet Tweakers. En, zoals de naam al zegt, bij Tweakers werken tweakers. Maar dank je voor dit soort insinuaties...
Graag gedaan. Als je er meer wilt hoef je er maar om te vragen. En natuurlijk werken er niet alleen tweakers bij Tweakers. Maite de Jong, bijvoorbeeld.

Het is wel degelijk van belang de individuele scorekaarten te kunnen zien. Daaruit is vaak af te leiden wat de achtergrond is van die score. Een tegenvallende score op een bepaald punt kan zomaar bestaan uit een of twee zeer positieve scores plus één negatieve van een gefrustreerde reviewer. Ik wil graag de nuances in de beoordelingen kunnen zien om die op waarde te kunnen schatten. Die worden nu allemaal weggemiddeld.

[ Voor 8% gewijzigd door heinhuiz op 17-11-2012 03:25 . Reden: Ik ben zo gefrustreerd over de nieuwe Tweakers.net dat ik alles een slechte beoordeling geef. ]

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@Maite de Jong
ik moet zeggen dat ik zeer verbaast ben. Weten we zeker dat er geen tweede uitgebreide review is? Het staat me zo helder voor de geest omdat de review een stuk positiever was dan de nu enig overgeblevene. Ik heb nog geprobeerd om de review direct terug te vinden via behuizingen > reviews tab. Maar via deze weg lukt het me niet om uberhaupt een Centurion 5 II review te vinden, ook niet de enig beschikbare. Vandaar ook mijn twijfel of ik alles zag.

Ik ga er in ieder geval een tweede (uitgebreide) review bij zetten, al was het maar om het negatieve beeld van de enkele uitgebreide review te nuanceren ;).

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

heinhuiz schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 03:15:
[...]

Graag gedaan. Als je er meer wilt hoef je er maar om te vragen. En natuurlijk werken er niet alleen tweakers bij Tweakers. Maite de Jong, bijvoorbeeld.

Het is wel degelijk van belang de individuele scorekaarten te kunnen zien. Daaruit is vaak af te leiden wat de achtergrond is van die score. Een tegenvallende score op een bepaald punt kan zomaar bestaan uit een of twee zeer positieve scores plus één negatieve van een gefrustreerde reviewer. Ik wil graag de nuances in de beoordelingen kunnen zien om die op waarde te kunnen schatten. Die worden nu allemaal weggemiddeld.
Er zijn betere manieren om die informatie weer te geven dan alle beoordelingen los tonen, bijvoorbeeld een grafiek waarin de verdeling van de score is te zien. Dit kost veel minder ruimte en is overzichtelijker. Vooralsnog vrees ik echter dat we geen tijd hebben om zoiets te implementeren.

In de nieuwe opzet is de reviewtab overzichtelijker en krijgen uitgebreide reviews de aandacht die ze verdienen. Als je wilt dat je individuele beoordelingen zichtbaar zijn voor andere gebruikers moet je maar even de moeite nemen om er een korte review omheen te schrijven.

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
@teacup heb nog even voor je gekeken, maar er is geen tweede uitgebreide review te vinden. Het zou natuurlijk kunnen dat een gebruiker die al offline heeft gehaald, maar dat was dan ook al zo voor Tweakers 7. Als je de gebruiker zou weten die de 2 uitgebreide review heeft geschreven zouden we er nog even ik kunnen duiken. Natuurlijk altijd een goed idee om er nog een review bij te zetten ;)

Ik zal de wens om meer detail informatie te kunnen zien met betrekking tot de 'simpele' reviews op de backlog zetten.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@Maite de Jong: ook ik kan me vergissen, hoe levendig het beeld ook bij me lijkt te zijn. Ben in ieder geval bezig met een tweede review, dan komt het voor deze behuizing weer helemaal goed (althans, als die review niet backfires ;).

Over de simpele reviews: ben daar zelf wel genuanceerd over. In eerste instantie neigde ik ernaar (gewoontedier) de reviews te willen inzien. Ik miste toen iets wat er altijd was. Ik heb het niet voor niets in de Zuster thread gemeld.

Op zich vertelt de globale overview natuurlijk ook al een hoop, wat Femme stelt. Het (rationele) argument van heinhuiz maakt het echter nodig dat de gebruiker moet kunnen zien waar de samengestelde score uit is opgebouwd. Ik zou hier nog een ander gevoelsmatiger argument aan toe willen voegen. Tweakers die hun korte review achterlaten willen dit wel terug kunnen zien. Anders wordt een indirectheid ingebouwd waarbij de reviewer de indruk kan krijgen dat de review geen effect heeft op de totaalscore. De beloning wordt zo te subtiel, waardoor minder gebruikers genegen zullen zijn om korte reviews te maken.

Al ultimatumzoeker neig ik naar iets tussen Femme en heinhuiz in. Gewerkt zou kunnen worden met een soort top-down approach (zo werkte het volgens mij voorheen ook eigenlijk al... zucht) dat de reviews pagina opent met het overzicht, maar dat met doorklikken, van mijn part op een tweede page binnen de tab de gedetailleerde rieviews zijn te bekijken. De clutter van al die reviews wordt voorkomen zodat het overzicht op blad 1 blijft behouden. Naar blad 2 kan worden gesprongen als Tweakers willen in detail willen kijken hoe beoordeeld is.

Los van alles, bedankt voor jullie inzet, en dat een dergelijke wijziging wat meer impact zou hebben wordt aan deze kant begrepen, het zou de nodige repercussies op de interface hebben.

Pagina: 1