wandcontactdoos pin layout

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
situatie:
cat5e kabel vanaf tele2 modem (op LAN poort 1) in hal, doorgetrokken naar de woonkamer. BIj de woonkamer komt een wandcontactdoos met de volgende AMP plug:
Afbeeldingslocatie: http://img-europe.electrocomponents.com/images/R1851023-01.jpg
Probleem is dat de kabel vanaf het modem naar de woonkamer 4 aders heeft:
pin 1: oranje/wit
pin 2: oranje
pin 3: blauw/wit
pin 6: blauw

nu al op verschillende manieren zoals beschrijving aangeeft aangesloten, maar het werkt nog steeds niet. het doet nu helemaal niks.
Vanaf de AMP plug gaat er een netwerkkabel naar een router/AP met de volgende pin layout:
1: oranje/wit
2: oranje
3: groen/wit
4: blauw
5: blauw/wit
6: groen
7: bruin/wit
8: bruin

wie kan er aangeven op welke pins de kabels moeten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) jij hebt geen cat 5e kabel.

2) pin 3/6 op pin 3/6 zo te zien dus

ik gok zo dat je een snoer hebt en geen draad. dar kan ook wel eens lastiger zijn met het doggen
Mijn advies koop een fatsoenlijke cat5e kabel en begin opnieuw

ennuh wat is "de beschrijving" ?

[ Voor 60% gewijzigd door Fish op 11-11-2012 21:35 ]

Iperf

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik had het idee dat 4 aders genoeg zou zijn om het werkend te krijgen. de AMP plug is deze:
http://www.te.com/catalog/pn/en/406372-2
bij Instructions sheets staat een PDF met het aansluitschema

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Kabel met 4 aders is wel heel pauper inderdaad. Als je er nu toch mee bezig bent zou ik gewoon goede kabel trekken (4 aderparen, dus 8 kleine draadjes). Mocht je dan in de toekomst nog gigabit erover willen pompen dan kan dat tenminste.

En voor zo'n wandcontactdoos kun je inderdaad beter solid (dus 1 koperdraad per ader) ipv stranded (allemaal losse dunne draadjes per ader) gebruiken, dat is veel makkelijker vast te zetten in die LSA contacten.

Voor goede netwerkkabel zou ik hier eens rondneuzen: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Handig filmpje: YouTube: thuisnetwerk aanleggen

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2012 22:02 ]

Verwijderd

Klopt. contact 1,2 3 en 6 is voldoende voor 100 Mbps. Maar als er een volledige Cat5e kabel ligt, dan meteen de andere 4 ook aansluiten, kan je 1Gbps halen...