Toon posts:

Extra geheugen aanschaffen voor 6 jaar oude Toshiba laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als arme student heb ik geen geld om een nieuwe laptop aan te schaffen. Op zich trekt mijn laptop algemene zaken (internet gebruik, tekst verwerking, photoshop) nog wel redelijk. Is het echter de moeite waard extra RAM geheugen aan te schaffen om de laptop net wat meer "umph" te geven? En zo ja, wat is een logische upgrade (hoeveel gb aan RAM)?

Specificaties:
- Toshiba Satellite a100 - 683
- Windows 7 Home Premium 32-bit
- Genuine Intel(R) CPU T2250 @ 1.73GHz (2CPU's)
- 1024MB RAM
- ATI mobility Radeon X1600

De officiele website (klik) geeft het volgende aan:
- Systeemgeheugen:
standaard : 1.024 (512+512) MB
maximale uitbreiding tot : 4.096 MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)

Maar wat betekend dit concreet? En mocht ik over gaan tot uitbreiding welke van deze kan ik dan het beste aanschaffen?
Zoals jullie merken ben ik hier niet heel erg in thuis, mijn excuses daarvoor, maar daarvoor ben ik ook hier op het forum gekomen.

Verwijderd

Je kan het spul beter gewoon uit V&A halen. Het type wat je zoekt is DDR2 SO-DIMM (SO-DIMM = laptop geheugen. DIMM = desktop)

Een upgrade is wel aan te raden, ja. 1GB is gewoon enorm weinig. En het kost bijna niets, met een beetje geluk kan je voor €14 4GB er in zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt man! Dit helpt me echt vooruit, top!
Als ik nog één vraag zou mogen stellen: Als je deze advertentie ziet klik, welke zou je dan aanschaffen? Of maakt het merk verder niet veel uit?

Verwijderd

Volgens mij maakt de snelheid of merk weinig uit. Al waren er 'vroegah' wel eens laptops, met name de macbooks, die vrij kieskeurig waren wat betreft geheugen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:23:
Als arme student heb ik geen geld om een nieuwe laptop aan te schaffen. Op zich trekt mijn laptop algemene zaken (internet gebruik, tekst verwerking, photoshop) nog wel redelijk. Is het echter de moeite waard extra RAM geheugen aan te schaffen om de laptop net wat meer "umph" te geven? En zo ja, wat is een logische upgrade (hoeveel gb aan RAM)?

Specificaties:
- Toshiba Satellite a100 - 683
- Windows 7 Home Premium 32-bit
- Genuine Intel(R) CPU T2250 @ 1.73GHz (2CPU's)
- 1024MB RAM
- ATI mobility Radeon X1600

De officiele website (klik) geeft het volgende aan:
- Systeemgeheugen:
standaard : 1.024 (512+512) MB
maximale uitbreiding tot : 4.096 MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)

Maar wat betekend dit concreet? En mocht ik over gaan tot uitbreiding welke van deze kan ik dan het beste aanschaffen?
Zoals jullie merken ben ik hier niet heel erg in thuis, mijn excuses daarvoor, maar daarvoor ben ik ook hier op het forum gekomen.
Even een waarschuwing daar ik deze laptop heb gehad: Toshiba is misleidend wat betreft de maximale uitbreiding van het interne geheugen. Je kan er wel 4GB in stoppen, maar die zal je nooit volledig kunnen gebruiken, ook niet met een 64 bits OS. Zie XP x64 ziet maar 3(van 4)GB RAM

Ik heb Toshiba daar toen op gewezen en ze zouden de specs aanpassen, maar dat is nooit gebeurt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde