Toon posts:

Harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden.

Aangezien mijn muziek collectie nu wel erg groot wordt zou ik het erg zonde vinden als dit allemaal verloren gaat als mijn 7 jaar oude harde schijf kapot zou gaan. Ik twijfel er aan om een externe/interne harde schijf te kopen.

Mijn vraag: Als ik een extra interne harde schijf koop en hierop mijn muziek zet, wat gebeurd er dan als mijn computer crasht? Ben ik dan alles kwijt of ben ik dan alleen kwijt wat er op mijn huidige (oude) schijf staat?

Alvast bedankt

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:48
Dropbox? :)

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:59
Je bent alleen kwijt wat er staat op de schijf die crashed. Dat heeft geen invloed op anderen schijven

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Moet ik dan op die nieuwe interne harde schijf ook windows instaleren? Of krijg ik die nieuwe schijf net zoals een externe harde schijf / usb-stick gewoon te zijn bij 'Mijn computer'.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:48
Dat laatste.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hoeft er geen Windows op te installeren, alleen een bestandssysteem, en dat doe je door de nieuwe schijf vanuit je bestaande Windows-installatie te formatteren. Daarna is 'ie inderdaad als schijf bruikbaar.

Let wel op dat een extra harddisk geen backup is. Een backup bewaar je in ieder geval buiten je computer, liefst zelfs op een andere locatie. Denk aan brand, inbraak, blikseminslag...

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2012 00:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een bestandssysteem op heb geinstalleerd en mijn muziek er op gezet heb, kan ik dan de schijf weer uit mn PC halen, in een andere PC stoppen en heb ik dan weer toegang tot mn muziek?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Backups eens door. Alles wat je wilt weten... en meer.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch voor een externe harde schijf ga aangezien dat meer veiligheid biedt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand een goede externe harde schijf aanraden?
Heb zelf deze gevonden omdat deze redelijk goedkoop is. http://westerndigital.zer...cts.view&product_id=21504

Verwijderd

Hoi Undergrnd,

Ik vind je topic niet echt voldoende beargumenteerd om open te laten. Je had je vraag ook in Thematopic: Backups kunnen stellen.

Aankoopadvies is evenmin gewenst, ook daarvoor kun je direct de sticky vinden:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.