Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 20:02
Dus je hebt met Elementary OS geen problemen met de touchpad ? Misschien is het een driver issue onder Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

vortexnl1982 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:27:
Dus je hebt met Elementary OS geen problemen met de touchpad ? Misschien is het een driver issue onder Windows 10.
Klopt, onder Windows 10 werd het te hinderlijk.

Ik had gehoopt dat EOS wat volwassener was geworden (heb het altijd dual-boot gedraaid), maar het is nog wat buggy en imo nog niet geschikt voor daily use dus ik draai nu OpenSuse, dat is een erg stabiele distro met KDE en een aardige lading aan standaard software, grotendeel gefocussed op kantoor gebruik.
Niet ingewikkeld ook, Linux kennis is eigenlijk niet nodig om er in te stappen want er is veel software te installeren zonder ook maar een keer de terminal te hoeven openen.

Dus, als je een wat anders wil dan Windows dan zou ik een een poging met Open Suse wagen :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Nee dat ga ik niet doen. Die meuk moet gewoon onder Windows 10 draaien. Dan is het gewoon een driver probleem en moet ik op zoek naar een goede driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:10
Sinds kort een probleem met mijn laptop al veel op internet gezocht maar kan nog niet echt wat vinden.
Het probleem is dat de laptop de accu niet meer wil opladen (behalve via omweg).

Ik kan de laptop nog gewoon opstarten alleen op accu.
Wanneer ik de accu eruit haal en de adapter aansluit wil deze ook gewoon opstarten.
Beide doen het dus nog echter wanneer ik de adapter aansluit als ik op accu draai wil deze niet bijladen, welk percentage die ook zit op dat moment.

Het enige moment wanneer die wel wil bijladen heb ik gevonden via een omweg op internet.
Laptop aansluiten op adapter zonder accu -> opstarten -> accu er in tijdens opstarten -> word opgeladen.
Wanneer ik echter de stekker er uit haal en weer terug doe is het ook meteen weer afgelopen.

Komt iemand dit probleem bekend voor of heeft er iemand een idee voor het oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn wifi adapter en deze wil ik dan ook vervangen, nou had ik een mooie ac kaart liggen maar tot mijn verbazing wordt deze niet geaccepteerd....

Nou heb ik dus deze website gevonden: https://www.techinferno.c...an-whitelist-mod/&page=88 alleen ik kan de benodigde bestanden niet downloaden, heeft iemand deze toevallig nog ? (Ja ik weet account aanmaken en posten maar dat schiet niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Misschien is er een account op Bugmenot met 1 post?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Ik heb nu al een tijdje de unlocked bios van svl7 draaien zodat ik een ander wifi-kaartje kon gebruiken. Het gaat om de Dell 1515/Atheros AR9280 AR5BHB92. Nu werkt deze op zich prima, totdat ik mijn laptop opnieuw opstart. Het gaat dan echt om de optie "opnieuw opstarten". Als ik de laptop helemaal afsluit en weer aanzet is er namelijk niks aan de hand. Maar als ik dus opnieuw opstart, loopt mijn laptop vast zodra ik ergens klik. Rechtsonder zie ik ook dat wifi niet is verbonden met een netwerk. Als ik dan weer afsluit blijft ie hangen in een zwart scherm en moet ik de powerknop 10 seconden ingedrukt houden. Om het op te lossen moet de stroom er helemaal en de accu verwijderd worden. Zodra ik dan opstart werkt het allemaal weer. Dit gebeurt ook na het installeren van Windows 10 of Nvidia driver updates. Ik heb al een hele hoop drivers voor de wifi-kaart geprobeerd, maar het probleem blijft helaas. Iemand een idee?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heeft iemand een 5 GHZ kaartje aan de praat op de Y500 ? De hele 2.4 band zit vol en ik wil graag over naar 5 GHZ maar ik lees alleen maar problemen (instabiliteit / gehackte bios flashen).

Ook zie ik dat de hele kleine USB 5 GHZ dongltjes niet erg lekker werken (slecht bereik/fragiel/instabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
vortexnl1982 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:02:
Heeft iemand een 5 GHZ kaartje aan de praat op de Y500 ? De hele 2.4 band zit vol en ik wil graag over naar 5 GHZ maar ik lees alleen maar problemen (instabiliteit / gehackte bios flashen).

Ook zie ik dat de hele kleine USB 5 GHZ dongltjes niet erg lekker werken (slecht bereik/fragiel/instabiel).
Ja, daarvoor moet je je bios flashen. Hier staat precies beschreven hoe je dat kan doen.

Daarna had ik zoals je hierboven kan lezen een Dell netwerkkaartje geïnstalleerd waar ik problemen mee kreeg. Ondertussen heb ik ook die vervangen door een Intel AC7260 welke prima werkt.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Thanks voor je bericht! Klinkt hoopvol en ik ga het zeker proberen ware het niet dat mijn lenovo het heeft begeven volgens mij.

Hij functioneerde normaal en na een restart blijft het hele scherm zwart. Dus geen lenovo boot logo. Ik kan ook niet naar de bios, maar de keyboard verlichting kan ik wel togglen. Ik zie ook niet de HD led branden dus hij start ook niet stiekem verder in de achtergrond ofzo. Ik heb de accu ook losgekoppeld voor een nacht maar niets helpt. Ik hoor ook geen bliepjes oid als ik de laptop aanzet.

Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Beetje zonde om deze laptop nu al weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:14
Heb via V&A dus een Y500 weten te bemachtigen. Maar loop dus op een probleem na installatie van Windows 10.
De Intel GPU driver will niet installeren en krijg de melding dat het Apparaat niet aan de minimum eisen voldoet. En dit heb ik dus met de driver van de Lenovo site en die van Intel zelf. De Driver update tyool van Intel vindt dus ook niets.
Iemand met dezxe laptop die dit ook heeft gehad en een eventuele oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:46
De Intel GPU werkt toch niet? Ik draai alles via de losse Geforce kaart, die driver kon ik zonder problemen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Kixpo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:08:
De Intel GPU werkt toch niet? Ik draai alles via de losse Geforce kaart, die driver kon ik zonder problemen installeren
Ik geloof dat de Nvidia GPU alleen word gebruikt als de laptop aan het stroom hangt.
Maar als het goed is hoef je helemaal geen driver voor de interne Intel GPU te installeren.
Als je goed beeld hebt, is ie geinstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Remcom00 op 05-01-2017 02:07 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Misschien is het handiger om een nieuw topic te openen, maar dat leek me overdreven, en bovendien hoop ik dat de mensen hier weten welke partities echt nodig zijn voor deze laptop.

Ik heb vanavond mijn SSD-schijf geïnstalleerd en de oude harde schijf gekloond. Eerst was mijn HDD offline, maar inmiddels heb ik hem online gekregen. Eigenlijk wil ik doe boel opschonen, maar ik weet niet zo goed hoe dat moet en welke partities ik echt niet weg kan gooien.

Hier een screenshot van mijn computerbeheer; 5 herstelpartities en 3 primaire partities.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Op (F:) staan drivers etc. dus die lijken me wel nodig, net als een herstelpartitie (die op de SSD of HDD?) maar kan ik de rest allemaal vervangen voor 1 grote opslagruimte met 500gb? En hoe doe ik dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
250 Gb Nu de 1TB harde schijn van de Y500 / MBG2BMH laptop van mijn vrouw kuren begint te vertonen wil ik een mSATA SSD gaan plaatsen. Wordt ook wel eens tijd. :) In huidige laptops passen veelal M2 SSD's.

Aangezien 250 Gb voor mijn vrouw ruim voldoende is en een reguliere SATA SSD overal in past (desktop en laptop) zat ik te denken om maar deze pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB SATA SSD te kopen in plaats van een mSATA versie. Klinkt dat logisch of zouden jullie me dit afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 01:07
Iemand ervaring met een error 43 (uitgeschakelde grafische kaart door Windows, omdat hij problemen veroorzaakt, volgens Windows) met de GeForce GT650M grafische kaart op Windows (8) en 10.
Wil maar niet lukken om de grafische kaart weer aan de praat te krijgen.
Enige ideeën of ervaringen hoe dit op te lossen?

[ Voor 18% gewijzigd door William_H op 13-01-2018 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Deze topickick doet mij realiseren dat ik mijn Y500 nu al 5 jaar gebruik en deze nog steeds zeer goed presteert :)

maar dat terzijde

[ Voor 14% gewijzigd door Mip op 13-01-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 00:45
Inderdaad voor mij ook. Mijne draait nu als server en presteert steeds uitstekend!
Inverband met Nvidia kaart weet ik niet omdat ik heb uitgeschakeld op mijn windows server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:14
William_H schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:51:
Iemand ervaring met een error 43 (uitgeschakelde grafische kaart door Windows, omdat hij problemen veroorzaakt, volgens Windows) met de GeForce GT650M grafische kaart op Windows (8) en 10.
Wil maar niet lukken om de grafische kaart weer aan de praat te krijgen.
Enige ideeën of ervaringen hoe dit op te lossen?
Heb het ook al een tijdje en schijnt een bekend euvel te zijn, is hardwarematig, de GPU is gewoon kapot. Door m uit te zetten werkt de laptop iig wel gewoon, kan alleen niet gamen ermee meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 01:07
-MB- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:36:
[...]

Heb het ook al een tijdje en schijnt een bekend euvel te zijn, is hardwarematig, de GPU is gewoon kapot. Door m uit te zetten werkt de laptop iig wel gewoon, kan alleen niet gamen ermee meer.
Oh, bekend euvel. Dat wist ik niet. Heb nu al twee laptops gehad waarbij de GPU kuren ging geven op een gegeven moment. En dat terwijl ik altijd heel zuinig ben op m'n spullen en met vervoeren van de laptop. Of heeft het meer te maken met de hitte die dit soort GPU's veroorzaken.
Reballen dus de enige optie denk ik.

• Mip

Mip

Zijn er nog mensen die hun Y500 ook nog steeds gebruiken?
Mijn adapter heeft de geest gegeven, zit nu te dubben of ik nog moet investeren in een oplader van €50 of maar eens een nieuwe laptop ga zoeken...

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:10
Dit probleem dacht ik ook te hebben. Bleek niet aan de adapter te liggen maar aan iets in de laptop wat de accu oplaadt. Is de laptop te gebruiken zonder dat de accu erin zit? Gebruik hem zelf nu al z`n 1,5 jaar zonder accu en werkt nog perfect 8)
Mip schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:19:
Zijn er nog mensen die hun Y500 ook nog steeds gebruiken?
Mijn adapter heeft de geest gegeven, zit nu te dubben of ik nog moet investeren in een oplader van €50 of maar eens een nieuwe laptop ga zoeken...

• Mip

Mip

roy--93 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:12:
Dit probleem dacht ik ook te hebben. Bleek niet aan de adapter te liggen maar aan iets in de laptop wat de accu oplaadt. Is de laptop te gebruiken zonder dat de accu erin zit? Gebruik hem zelf nu al z`n 1,5 jaar zonder accu en werkt nog perfect 8)

[...]
Top voor je!

Mijn probleem zit em echter in de oplader die de geest heeft gegeven.. De groep knalde er zelfs uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip

Mip

Voor wie in het vervolg ook een originele adapter zoekt voor de Y500:
Ik kon de originele versie enkel vinden bij nladapter.com
De site is wat shady, ze hebben ook zeker niet alleen maar vlekkeloze reviews
Toch maar de gok gewaagd met Paypal icm creditcard ivm kopersbescherming
De producten komen rechtstreeks uit China (niet vermeld op de site verder)
Originele nieuwe lader prima ontvangen na 10 werkdagen :)
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste