Ik zie allemaal mensen met socket 370 of slot 1 langs komen maar ik zie geen amd'tjes hier langskomen. Dus om dan maar de eerste te zijn:
Ik heb van een man van een autosloperij een pc gekregen. Hij zei dat de computer al sinds 2004 niet meer gebruikt is dus dat betekent dat hij maar 4 jaar gebruikt is! Hier even een foto:

En even een foto van de binnenkant:

Een echte slot a amd dus! Hier even de specificaties:
AMD Athlon 600MHZ
MSI k7 PRO
voor ram moet ik nog even kijken
10GB WD Caviar
Nvidia riva TNT 2MB
Chinese "plofvoeding"
Ik ben verder nog geen slot a spul tegengekomen in dit draadje, de v&a en marktplaats. Is dit soms zeldzaam ofzo? Eenmaal bij het demonteren kwam ik er achter dat de hardeschijf los in de kast zat, er 2 rambankjes op de boden van de kast lagen en het rambankje wat in het mobo zat er verkeert om in zat...
Na alles goed op een doos te hebben gelegd en het allemaal goed te hebben gemonteerd en ook nog eens een schietgebedje heb gedaan (plug&pray
) de zooi maar eens aangezet. Natuurlijk wel met een goede voeding
En ik kreeg beeld!

Maar er zit wel achterstallig onderhoud aan. Zo is de fan op die videokaart vastgelopen, is de batterij voor de cmos leeg en werken de cpu fans niet als je ze op het mobo plugt. Een andere fan werkt wel op het mobo en als ik de cpu fans direct aan de 12v laan koppel dan draaien ze wel. Weird
Kortom, een leuke vondst waar nog veel werk aan zit, maar ik vind het het waard!

Verder zou ik nog wel een goldfinger Golden Finger Device (met dank aan Jism voor de correctie
) er voor willen hebben. Dus heeft iemand er nog een? Is er trouwens ook nog ergens een retro pc topic, net als het goeie oude retro console draadje?
Ik heb van een man van een autosloperij een pc gekregen. Hij zei dat de computer al sinds 2004 niet meer gebruikt is dus dat betekent dat hij maar 4 jaar gebruikt is! Hier even een foto:

En even een foto van de binnenkant:

Een echte slot a amd dus! Hier even de specificaties:
AMD Athlon 600MHZ
MSI k7 PRO
voor ram moet ik nog even kijken
10GB WD Caviar
Nvidia riva TNT 2MB
Chinese "plofvoeding"
Ik ben verder nog geen slot a spul tegengekomen in dit draadje, de v&a en marktplaats. Is dit soms zeldzaam ofzo? Eenmaal bij het demonteren kwam ik er achter dat de hardeschijf los in de kast zat, er 2 rambankjes op de boden van de kast lagen en het rambankje wat in het mobo zat er verkeert om in zat...
Na alles goed op een doos te hebben gelegd en het allemaal goed te hebben gemonteerd en ook nog eens een schietgebedje heb gedaan (plug&pray

Maar er zit wel achterstallig onderhoud aan. Zo is de fan op die videokaart vastgelopen, is de batterij voor de cmos leeg en werken de cpu fans niet als je ze op het mobo plugt. Een andere fan werkt wel op het mobo en als ik de cpu fans direct aan de 12v laan koppel dan draaien ze wel. Weird

Verder zou ik nog wel een goldfinger Golden Finger Device (met dank aan Jism voor de correctie
[ Voor 10% gewijzigd door auto660 op 12-07-2013 10:40 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU