Goedenavond allemaal,
Ik wil graag met behulp van mijn verjaardagscentjes eind deze maand een htpc willen maken.
Ik ben een arme 17jarige mbo student en wil dan ook zo goed mogelijk klaar zijn.
Laten we beginnen met de hoofdoelen van de htpc.
- Het bekijken van Full HD 1080p films, zowel bluray schijfjes als mkv e.d.
- Het downloaden via usenet over de kabel
- Het handmatig uitpakken (Winrar) en repareren (Quickpar) of automatisch laten gebeuren door Grabit
- Muziek afspelen via de versterker (voorlopig 3.5mm, toekomst optisch/toslink)
Componenten die nog nodig zijn:
- Behuizing met evt stille betrouwbare voeding, ruimte voor 1 5,25inch bay en 2 3,5inch bays.
- Moederbord met hdmi, en optisch/toslink, 1gbit lan, usb3 , pci x16, ddr3 en minstens 3 vlotte sata poortjes
- Processor met evt gpu aanboord
- Bluray speler
- evt losse gpu + losse voeding
Componenten reeds in mijn bezit:
- 2x4gb ddr3 ram
- 2de hands 200watts psu's
- voorlopige harde schijven
- bediening (smartphone / muis)
- software komt ook wel goed
Mijn desktop game systeem heeft een AMD quadcore processor (965 BE op 4ghz quadcore) die mij nog nooit in de steek heeft gelaten, dus ik ben eigenlijk wel heel erg blij met AMD.
Maar mijn laptop heeft een 2.4ghz dualcore i3 die eigenlijk ook zeer rap is.
Heb al wat rondgeneust bij de 1155 cpu's en kwam uit op de pentium G860 en bij de fm1/2 sockets op de A6jes.
Maar ze hebben ieder hun voordeel en dus ook hun nadeel, en kan eigenlijk niet goed kiezen tussen deze.
Ik zou mij het liefst tot het mini itx formaat willen beperken.
Ben ik iets vergeten, reageer dan even ik probeer het zsm erbij te vermelden.
Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Ik wil graag met behulp van mijn verjaardagscentjes eind deze maand een htpc willen maken.
Ik ben een arme 17jarige mbo student en wil dan ook zo goed mogelijk klaar zijn.
Laten we beginnen met de hoofdoelen van de htpc.
- Het bekijken van Full HD 1080p films, zowel bluray schijfjes als mkv e.d.
- Het downloaden via usenet over de kabel
- Het handmatig uitpakken (Winrar) en repareren (Quickpar) of automatisch laten gebeuren door Grabit
- Muziek afspelen via de versterker (voorlopig 3.5mm, toekomst optisch/toslink)
Componenten die nog nodig zijn:
- Behuizing met evt stille betrouwbare voeding, ruimte voor 1 5,25inch bay en 2 3,5inch bays.
- Moederbord met hdmi, en optisch/toslink, 1gbit lan, usb3 , pci x16, ddr3 en minstens 3 vlotte sata poortjes
- Processor met evt gpu aanboord
- Bluray speler
- evt losse gpu + losse voeding
Componenten reeds in mijn bezit:
- 2x4gb ddr3 ram
- 2de hands 200watts psu's
- voorlopige harde schijven
- bediening (smartphone / muis)
- software komt ook wel goed
Mijn desktop game systeem heeft een AMD quadcore processor (965 BE op 4ghz quadcore) die mij nog nooit in de steek heeft gelaten, dus ik ben eigenlijk wel heel erg blij met AMD.
Maar mijn laptop heeft een 2.4ghz dualcore i3 die eigenlijk ook zeer rap is.
Heb al wat rondgeneust bij de 1155 cpu's en kwam uit op de pentium G860 en bij de fm1/2 sockets op de A6jes.
Maar ze hebben ieder hun voordeel en dus ook hun nadeel, en kan eigenlijk niet goed kiezen tussen deze.
Ik zou mij het liefst tot het mini itx formaat willen beperken.
Ben ik iets vergeten, reageer dan even ik probeer het zsm erbij te vermelden.
Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Nee