Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studenten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen,

Sinds kort is het nieuwe besturingssysteem van windows 8 uitgekomen en daar heb ik eigenlijk op gewacht.
Zelf ben ik nu net begonnen met een studie en dacht er gelijk aan om een laptop te halen die gelijk de nieuwste technische ontwikkellingen bevat.

Waar ik dus naar zoek is een laptop die in ieder geval de volgende punten bezit:
- Touchscreen voor windows 8
- ongeveer 750GB capaciteit

Verder zag ik zelf bijvoorbeeld de HP envy, deze heeft helaas geen touchscreen maar trok me zelf verder wel aan. Alleen de revieuw op deze site was er niet helemaal positief over..

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Studiewerk
- Games

Wat mag je laptop gaan kosten?
De kosten zijn natuurlijk het liefst zo laag mogelijk maar ik heb een budget van 800-1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
In verband met mijn studie ben ik van plan om mijn laptop overal naar toe te slapen. Dus een goede batterij is wel een pré. Verder dacht ik aan een 15 inch laptopscherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Momenteel weet ik niet welke merken worden afgeschreven en welke merken hebben voor laptops..

Graag zie ik jullie reacties tegemoet en alvast bedankt voor de moeite!

FdH

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Zou dit topic even doorlezen: Nieuwe 15-16 inch Desktop replacement \[1000] Staat eigenlijk alles in wat je wil weten. En heeft jouw budget en eisen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,,

In een ander topic heb ik de volgende computer gezien:

http://www.komplett.nl/Ko..._1tb%2b16ssd/details.aspx

Productbeschrijving
Lenovo 15.6" Y500-MBG2BMH
Beeldscherm
15.6" Breedbeeld LED
Resolutie
1920 x 1080
Processor
Intel Core i7-3630QM
Geheugen
8GB - DDR3
Opslag (HDD)
1 TB
Opslag (SSD)
16 GB
Grafische kaart
NVIDIA GeForce GT650M DDR5 - 2GB
Optische drive
Dual Layer DVD±ReWriter & Bluray combo
Kaartlezer
Ja
Netwerk
Gigabit Ethernet
Draadloos netwerk
Wireless-N
Webcam
Ja
Kleur
Zwart
Aansluitingen
1 x HDMI, 1 x VGA, 1 x USB 3.0, 2 x USB 2.0, 1 x Hoofdtelefoon, 1 x Microfoon
Afmetingen (BxDxH)
349.75 x 244.85 x 32.76 mm
Gewicht
2.89 kg
Accuduur fabrikant
2.5 uur
Besturingssysteem
Windows 8
Overige software
Office Starter 2010

Graag jullie mening over deze computer en of hij nou wel of geen touchscreen heeft.
Volgens mij niet want staat nergens vermeld.

Verder zit hij wel in mijn prijsklassen, weten jullie anders nog een vergelijkbaar model met touchscreen windows 8?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nee, hij heeft geen touchscreen. Er bestaat toch wel een HP Envy met touchscreen?
pricewatch: HP Envy Touchsmart Ultrabook 4

Verder is het aanbod aan laptops met een touchscreen best beperkt. Hier is een goed overzicht (maar de specs zijn érg vaag, je zal zelf meer moeten opzoeken als je een laptop vind die je bevalt)
http://windows.microsoft.com/en-US/windows/laptops

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Na uitgebreid onderzoek en ondervraging ben ik op de volgende 2 modellen uitgekomen:
  • Sony SVS1512V1
  • ASUS N56VZ-S4215H
Redenen voor deze selectie zijn:
  • 15,6 inch vind ik een prima formaat om mee te reizen
  • Ik kan hier mijn dagelijkse activiteiten mee uitoefenen (Studie, Games, Films)
Graag zou ik jullie hulp nog even willen inschakelen om een difinitieve keuze te maken..

Battery duur is bij de sony veel beter maar de sony is daar in tegen ook 100 euro duurder.
Verder kwa specificaties zijn ze ongeveer in evenwicht.

Nu is mijn vraag welke van de 2 heeft nu echt een betere naam als merkzijnde tegen bekende problemen en welke van de 2 heeft een beter beeld. Dat vind ik ook belangrijk aan de laptop die ik wil hebben.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet en alvast hartelijk bedankt!

FdH.

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Zie mijn vorige post..
Kan iemand er aub een mening over geven.
Alvast bedankt!
Pagina: 1