Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
Beste,

Ik heb dit topic al gelezen: Inkomen bijbaan webdevelopper
Om zijn topic niet te hijacken maak ik even mijn eigen aan.

Op dit moment werk ik op basis van 0 uren contract bij een niet nader te noemen development bedrijf.
Zelf heb ik ruime kennis PHP / Linux / Microsoft en ben ook op weg om mij hierin te certificeren (Microsoft).
Nu ben ik akkoord gegaan met een bedrag per uur waar, met aftrek van belastingen, nog maar een mager bedrag over blijft (waar je niet op kan leven). Bij de supermarkt verdien ik hetzelfde of zelfs meer (dit zou ik precies moeten uitzoeken). Zelf denk ik dus dat ik onderbetaald wordt.

Wat feitjes:
21 jaren oud, Laatste jaar HBO, veel kennis van Linux, PHP en Microsoft.

Graag zou ik van jullie willen weten wat een 'goed' uurtarief is. Het liefst zie ik het uurtarief van iemand die ook als student werkzaam is in een ICT bedrijf (dat hoeft niet persé development te zijn dus).

Alvast bedankt voor de reacties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb zelf na mijn HBO en tijdens mijn WO-master (tweede studie dus, maar beide Informatica) als software-ontwikkelaar (C++ en C#) gewerkt. Dat was dan meestal tussen de 10 en 12 uur per week, en het salaris was <knip, dm> op basis van 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
Zie ook Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11).

Wat zijn precies je werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik heb daar snel doorheen gebladerd maar ben niet echt iets tegengekomen? In de TS staat dat het over fulltime werkzaamheden gaan daarom dat ik hier niet in reageer.

Werkzaamheden hebben allen te maken met mijn kennis:
- Linux systemen opzetten / onderhouden
- Meewerken aan PHP applicaties
- Nieuwe PHP scripts / modules maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
superbig91 schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:40:
[...]

Ik heb daar snel doorheen gebladerd maar ben niet echt iets tegengekomen? In de TS staat dat het over fulltime werkzaamheden gaan daarom dat ik hier niet in reageer.

Werkzaamheden hebben allen te maken met mijn kennis:
- Linux systemen opzetten / onderhouden
- Meewerken aan PHP applicaties
- Nieuwe PHP scripts / modules maken
Met verder geen werkervaring en (nog) geen afgeronde opleiding, denk ik dat je moet denken aan iets boven minimumloon voor je leeftijd. Kom je toch op zo'n 1300-1600 bruto neer.

edit: Je had het over uren... Rond de 10 euro per uur.

[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 05-11-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
cls schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:43:
[...]

Met verder geen werkervaring en (nog) geen afgeronde opleiding, denk ik dat je moet denken aan iets boven minimumloon voor je leeftijd. Kom je toch op zo'n 1300-1600 bruto neer.

edit: Je had het over uren... Rond de 10 euro per uur.
En jij bent? Student / Werknemer / Werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 18:40
9 euro per uur (netto) is redelijk normaal om mee te beginnen als je nog bezig bent met een HBO studie.
Zodra je werkervaring hebt (en in de IT wereld: certificaten) kun je meer gaan vragen.
Of gewoon zsm je diploma halen natuurlijk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Toen ik een bijbaan had kreeg ik echt geen 9 euro netto hoor. Je zal eerder net iets boven minimum zitten bruto.

Het zou alleen (nog) niet om het geld moeten gaan. Relevante werkervaring is veel meer waard dan een euro of twee netto per uur meer.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MagicTempest schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:31:
Toen ik een bijbaan had kreeg ik echt geen 9 euro netto hoor. Je zal eerder net iets boven minimum zitten bruto.

Het zou alleen (nog) niet om het geld moeten gaan. Relevante werkervaring is veel meer waard dan een euro of twee netto per uur meer.
Het minimumloon staat op €8.40 hoor. En dan moet je best veel werken voordat je belasting gaat betalen.
Bij de serieuze studenten baantjes zijn ze meestal niet zo flauw om het minimum jeugdloon te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 06-11-2012 14:39 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Heb je wel voorlopige teruggaaf etc. geregeld ? Als je dat niet doet, vol afdraagt over je huidige loon en dat vervolgens 1x per jaar weer terugvraagt kan het kloppen dat je voor je gevoel veel te laag uitomt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
leeftijd? 20jr = 10 netto p.u., 23/24 12.5 nette p.u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
RocketKoen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:38:
[...]

Het minimumloon staat op €8.40 hoor. En dan moet je best veel werken voordat je belasting gaat betalen.
Bij de serieuze studenten baantjes zijn ze meestal niet zo flauw om het minimum jeugdloon te geven.
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar als ik hier kijk zie ik voor een 21 jarige een bruto minimumloon van 6,09.

En het gaat hier natuurlijk niet om wat de meeste 'serieuze' bedrijven bieden. Het gaat erom wat het bedrijf waar TS werkt biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MagicTempest schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:00:
[...]

Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar als ik hier kijk zie ik voor een 21 jarige een bruto minimumloon van 6,09.

En het gaat hier natuurlijk niet om wat de meeste 'serieuze' bedrijven bieden. Het gaat erom wat het bedrijf waar TS werkt biedt.
Ja, dat is het minimumjeugdloon. zoals ik al zei.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ja, en dat mogen (en een aantal bedrijven zal) dat betalen aan een jongere... Zoals ik al zei gaat het namelijk niet om wat je over het algemeen betaald krijgt, maar wat de TS betaald krijgt.

Nu is dit natuurlijk allemaal speculatie omdat we niet weten wat het uurloon van TS is.

Pagina: 1