Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04
Hoi!

Ik ben net begonnen bij een web bedrijf. Ik ben aangenomen en m'n dagen zitten er al op. Nu heb ik een loonvoorstel gekregen van €6,- per uur voor een 0-uren contract incl. vakantietoeslag.

Nu weet ik niet helemaal of ik dit weinig moet vinden en hier actie voor moet ondernemen of dat dit een normaal bedrag is.

Mijn achtergrond:
Ik heb net mijn MBO diploma afgerond in systeembeheer en volg nu een informatica opleiding op HBO voltijd. Echt certificaten (buiten CCNA Discovery en ECDL) heb ik nog niet. De taken die ik daar zal gaan uitvoeren is meedeveloppen in PHP en Javascript (wellicht later ook mobiele apps) maar omdat ik ook overweg kan met Photoshop krijg ik ook design-taken.

Ik heb het topic 'Wat verdient de ICT-er gemiddeld' doorgebladerd maar alles is gericht op volledige werkweken en vaste banen wat hier niet het geval is..

Xaero

[ Voor 24% gewijzigd door Xaero op 03-11-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Minimumloon van een 20/21 jarige zit rond de 6 euro per uur.

Het lijkt me dat je werkgever hier een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en je tegen het minimumloon met een 0-uren contract wil inzetten voor taken als webdeveloper, afhankelijk van je leeftijd zou dat hetzelfde zijn als wat je ze krijgen bij een ongeschoold beroep waarbij geen nadenkwerk komt kijken. Dat mag hij uiteraard (mits hij zich aan de regeltjes houdt m.b.t. het minimumloon en 0-urencontract) maar of je het moet accepteren hangt een beetje van je eigen instelling af en of je er denkt iets te gaan leren.

Als het een baantje is dat je leuk vindt om te doen en er slimme mensen zitten waarvan je nog veel kan leren op het gebied van PHP/JS dan kun je zeker akkoord gaan met die 6 euro per uur. Certificering zegt niets in het PHP/JS gebeuren (dat ZCE wordt soms wel eens gevraagd tegenwoordig maar dat kost overigens niet veel en als je een beetje bekend bent met PHP is dat ook vrij makkelijk te halen). Als je denkt hier alleen de rotklusjes te moeten uitvoeren zonder mogelijkheid voor zelfontwikkeling dan zou ik gewoon lekker verder kijken.

Om een indicatie te geven: Mijn eerste PHP baantje als 3e jaars HBO-er begon ook niet al te hoog, maar nadat ik de interne opleiding voltooid had zat ik al rond de 2000 euro per maand en had ik in 3 maanden meer geleerd dan die hele HBO opleiding, 2 jaar later zat ik rond de 2700 euro bij hetzelfde bedrijf.

De markt voor (goede) PHP-ers is al jaren zeer groot, als je hier denkt veel te kunnen leren dan zou het ook een mooie springplank kunnen zijn naar een veel beter betaalde baan ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04
Ik ben op dit moment een 19 jarige.

Ik zou graag meer werken met een eventueel vast contract (zoals meer jongens het daar hebben) maar ik ga 5 dagen naar school per week waardoor het maar op 0 uren zal blijven.
In de vakantie's e.d. zal het wel weer meer worden maar door al die onregelmatige tijden is het wel lastig.

Fijne aan de baan is ook dat er mogelijkheid is tot leren en dat er ook mensen zitten met meer ervaring.

Het lijkt me dan ook een goed startsalaris wat aangeboden is.. Maar het is toch altijd verstandig wat verder te kijken dan gelijk 'ja' te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doen, het staat straks (als je er mee verder wilt) erg goed op je CV. Aantoonbare werkervaring is goud waard in dit vak, zeker als jij je ook kan richten op front-end werkzaamheden. Probeer zoveel mogelijk kennis op te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Afzetterij. Ik heb tijdens mijn studie Informatica ook soortgelijk werk gedaan voor 11 euro per uur. Toen was ik 22. Tip: leer nu alvast om te onderhandelen over dit soort zaken want dat gaat je later enorm helpen.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 22:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is schurfterig laag. Wat Down ook zegt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22
Als studentassistent op de gemiddelde uni krijg je al 10-12 euro per uur, en dan wordt er over het algemeen bijster weinig van je verwacht. Het hangt van je ervaring, de locatie en de precieze taken af, maar 10 euro per uur is toch wel een redelijk minimum. 15 is geen uitzondering als je eenmaal wat langer in een bedrijf zit of meer ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 02:28
Ik zou zelf er gewoon genoegen mee nemen gezien de arbeidsmarkt om een bijbaan te vinden in die richting zonder ervaring. De reden waarom ze je wel willen is juist die 6 euro per uur. Je bent goedkoop. Ik zou aan je CV denken. Die 4 euro per uur die je 'misloopt' zou ik het komende jaar even voor lief nemen. Na een jaar ervaring heb je een veel betere onderhandelingspositie om meer te eisen.

Moet de functie natuurlijk wel een toegevoegde waarde voor je CV hebben uiteraard en het bedrijf deze mogelijkheid je bieden. Mocht dit niet zo zijn of heb je je twijfels, dan zou het een ander verhaal voor mij zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door rr7r op 03-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 16:54

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Dan kun je beter bij een supermarkt gaan werken, daar verdien je veel meer (ik zag vorig jaar nog advertenties van 11 euro per uur voor zomvervakantiebaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er denk ik aan hoe graag je dat baantje wil... Ik denk dat er behoorlijk wat 'aanbod' is van studenten die graag die klusjes willen/kunnen uitvoeren (en dat liever willen doen dan in een supermarkt of de horeca werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Het voorgestelde bedrag is erg laag. Het minimumloon is 4,41/uur (19 jaar, bij 40 uur/week), deze werkgever stelt voor je 5,55/uur te betalen, want hij heeft de ca. 8% vakantietoeslag er al in meegeteld. Dus je zit ca. 20% boven minimumloon. Zodra je 20 wordt zit dat een paar dubbeltjes naast het minimumloon. Dat is wel erg minimaal voor werk waar je behoorlijk wat voor moet weten.

Je bent wel jong en hebt dus per definitie weinig ervaring (mag je zelf anders over denken, maar wordt gewoon zo gezien). Ik denk daarom dat een bedrag van 8-9 euro/uur realistisch is, inclusief die toeslag.

Tenzij je andere bedrijven kent waar je misschien kunt vragen, is je onderhandelingspositie niet ideaal - daarom zou ik om 8 vragen, en aangeven dat je over een half jaar een gesprek wilt of je werk goed is met zo ja een verhoging daarbij.
Pagina: 1