Software om gegevens van een website te halen. NO excel

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelkale
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-06 14:45
Hallo,

ik ben op zoek naar een programma ( of een trucje) waarmee ik gegevens van een website kan afhalen. ( Dus niet kopieren naar mijn eigen website). Deze wil ik dan graag in een document sorteren op alfabet. Ik heb dit geprobeerd in excel, alleen heb niet het gewenste resultaat kunnen bereiken omdat bepaalde tabellen niet aanklikbaar zijn. Heb tevens gebruik gemaakt van een trial versie van web content extractor. Deze werkt in principe goed, alleen is heel erg duur. Nu vraag ik me af of er eventueel gratis programma's zijn of trucs waarmee dit wel kan.

Misschien is het handig erbij te vermelden dat de website waarmee ik wil werken de url niet verandert. Deze blijft constant hetzelfde.

Kort samengevat ik wil van een website ( zoekenbel.nl) gegevens afhalen en sorteren in een document.

wie kan mij hier mee helpen?

p.s. mocht dit de verkeerde topic zijn graag even aanwijzen welke ik dan wel moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
karelkale schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:32:
ik ben op zoek naar een programma ( of een trucje) waarmee ik gegevens van een website kan afhalen.
In PRG gaat het over zelf programmeren, en de problemen die je daarbij tegen komt. Dit lijkt meer op een script-request, en die zijn hier niet welkom.

Als je gegevens van een site wil halen zul je in eerste instantie contact op moeten nemen met de maker van de site om te kijken of hij een API ter beschikking stelt om dat te doen. Een andere mogenlijkheid is "web scraping", maar dat is zeker niet de beste oplossing, en het feit dat het mogelijk is maakt nog niet dat het ook legaal is. Immers blijft de content gewoon eigendom van de eigenaar van de site.

Dit topic gaat in ieder geval op slot, als je zelf wat wil gaan maken, en daarbij tegen concrete problemen oploopt kun je natuurlijk wel een nieuw topic openen, maar lees dan eerst wel de FAQ en het Programming Beleid door zodat je wel aan onze richtlijnen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 05-11-2012 12:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.