Wijziging User Review - [Allubz] [SlagerBlom]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
V&A-Feedback in kwestie: http://tweakers.net/aanbod/rating/134660/

Recent heb ik met succes een Compal PBL21 barebone gebouwd, maar tijdens het proces liep ik tegen wat problemen aan.

De barebone had ik zo goed als nieuw van Ebay gehaald, deze was namelijk getest geweest en functioneel bevonden, ontvangen vanuit de VS.
De Intel Core i5-2410M heb ik tweedehands via Tweakers.net van tweakers.net/gallery/52287 overgenomen, per pakketpost.

Tijdens het bouwprocess liep ik tegen wat problemen aan die CPU- of barebonegerelateerd leken, dus ik heb de verkoper van de barebone via Ebay aangeschreven, de Tweaker van de CPU een mail gestuurd, en op Notebookreview een topic aangemaakt (waarop de verkoper van de barebone prompt reageerde, hij bleek een NBR-user te zijn).

Nu heb ik de Tweaker in kwestie gestuurd: "Ik ga z.s.m. een andere CPU testen, om uit te zoeken of jouw CPU al dan niet defect geleverd is. De rest van de onderdelen zijn volledig nieuw en werkend bevonden, vandaar."

Hij heeft mij in het eerste geval graag geholpen de problemen op te zoeken, net zoals de gebruikers op NBR.

Het probleem lag 'm uiteindelijk in het herinstalleren van de CPU.

Toen ik aangaf dat het probleem opgelost was, kreeg ik de volgende ochtend een mail met daarin de melding dat hij niet gecharmeerd was van het feit dat ik hem had voorgelogen, gezien de barebone niet 'nieuw' is. Hierop heeft de Tweaker een redelijk vernietigende V&A-feedback achtergelaten, mijns inziens volledig onnodig en buiten de context.

Welteverstaan gaat het hier om het woordje 'nieuw', terwijl de barebone al eens getest was. Mijns inziens heb je meer reden om aan te nemen dat een geteste barebone nog steeds werkt, dan een nieuwe barebone out-of-the-box foutloos is (vice versa voor een tweedehands CPU, maar hierover heb ik me nooit uitgelaten).

Ik heb de Tweaker in kwestie dus nóóit om geld teruggevraagd of op een slechte manier behandelt, ik gaf alleen aan dat er >mogelijk< een probleem met zijn CPU was. Dit bleek niet zo te zijn; eind goed, al goed.

Het gaat om deze feedback: http://tweakers.net/aanbod/rating/134660/

De aantijgingen in deze feedback zijn mijns inziens over-the-top. Ik begrijp dat de intentie van mijn mail niet juist is ontvangen, maar om nu te stellen dat ik een leugenaar ben omdat ik een zo goed als nieuwe én geteste barebone als 'nieuw' betitel in een korte mail, terwijl het probleem is opgelost en aan mijzelf lag, waarvoor ik mijn excuses aanbied...

Als SlagerBlom feedback wil achterlaten, dan beschrijft hij volgens mij met de huidige feedback en aantal sterren niet echt het normale en vriendelijke contact wat we hadden, tot hij over mijn woordkeuze struikelde.

PS: Als het iets bijdraagt, mijn V&A-feedback geschiedenis doet volgens mij blijken dat ik altijd mijn uiterste best doe andere Tweakers tevreden te houden... dit was in dit geval niet anders;
PPS: Het moge duidelijk zijn dat mijn doel nooit is geweest om iemand op te lichten, mijn intentie niet is om iemand te misleiden, maar de inhoud van de feedback (behalve dat deze mijns inziens überhaupt erg overtrokken is) dit gevoel wel geeft;
PPPS: We hebben nog mail contact over en weer gehad, maar het mocht helaas niet baten. SlagerBlom is op de hoogte gesteld van dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Allubz op 04-11-2012 17:39 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Tja... Ik vind de review nog wel meevallen en alles lijkt op miscommunicatie/interpretatie te wijzen. Hij verwoord zich ook wel netjes.

Gevalletje "wat moet je ermee" maar ik begrijp jouw standpunt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
"voorjokken", "slinkse manier", "schuld neerleggen" - dit zijn buitenproportionele aantijgingen en geven een bijzonder slecht beeld van hoe ik met Tweakers (en mensen in het algemeen) om ga..

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, ik kan me zijn standpunt ook goed indenken. De bewoordingen die hij gebruikt zijn misschien een beetje overtrokken, de grenzen van de waarheid zo te zeggen. Maar goed, dat is ook wat jij gedaan hebt door de barebone nieuw te noemen, niet waar?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
De barebone was zo goed als nieuw. Hij is één keer getest geweest en werkend bevonden; hier heb je haast nog meer aan dan een nieuw product wat je opgestuurd krijgt uit Amerika.

Ik begrijp wel dat 'volledig nieuw' fout is gevallen, maar ik denk dat ik mijn woordkeuze helaas niet genuanceerd genoeg was, omdat ik de mail snel heb getypt, of iets dergelijks.

Ik begrijp niet waarom hij zo sterk moet reageren, terwijl ik mijn excuses nog aanbied. Hij heeft toch niets verloren? Hij heeft meegedacht, dat had hij hopelijk ook gedaan als ik had gezegd 'zo goed als nieuw'. Gaat het echt om dat ene woordje en daarvoor zo'n inhoudelijk zware feedback met zo weinig mogelijk sterren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@KnoxNL & MaximusTG:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent.
@Allubz: Is de andere partij op de hoogte van dit topic?

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 04-11-2012 14:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@RobIII, ik wou net posten hoe hij een goed topic moet aanmaken, dit is niet een userreviewaanpastopic zoals in de FAQ staat beschreven, waar beide betrokkenen bij gevraagd moeten worden. Hij spreekt ook de tweakers in het algemeen aan, dus vandaar dat ik in dit topic reageerde.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Excuus, titel moet zijn: "Wijziging User Review - Allubz SlagerBlom"

Yes, SlagerBlom heb ik per mail, direct na het openen van deze topic, op de hoogte gesteld.

edit: nu ook per DM

[ Voor 47% gewijzigd door Allubz op 04-11-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Allubz schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:29:
Excuus, titel moet zijn: "Wijziging User Review - Allubz SlagerBlom"

Yes, SlagerBlom heb ik per mail, direct na het openen van deze topic, op de hoogte gesteld.
Fixed.

En aan alle andere tweakers, gelieve dus niet meer reageren in dit topic. Dank u.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heb mijn review nog eens doorgelezen. De term "op een slinkse manier" zou ik wel willen verwijderen, al voelt het nog steeds zo. De rest geeft weer hoe het in mijn ogen is verlopen.

Ook in de discussie hierboven geef je aan dat 2dehandse gekochte goederen op ebay als nieuw te bestempelen zijn. Komt nog steeds vreemd op mij over.

Je stelt hier dat je je excuses hebt aangeboden. Dit is niet waar. Althans, ik heb het in onze mailwisseling nergens terug kunnen lezen. Je schrijft wel: Het probleem lag 'm uiteindelijk de CPU, het apparaat werkte weer nadat ik de CPU opnieuw erin stak (m.i. niets anders dan voorheen, maar we weten allebei hoe gevoelig die rotdingen zijn!)

Je bleek zelf niet in staat de cpu er goed in te doen, maar dat lag aan de cpu, niet aan jou...

[ Voor 50% gewijzigd door SlagerBlom op 05-11-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Ik vind het bijzonder hoe jij je bedondert voelt, terwijl jouw niets tekort gedaan is en ik jou op geen enkele wijze ergens de schuld van heb gegegeven; waar het probleem lag was ik juist aan het onderzoeken.

Het enige waar het hier om gaat is dat jij struikelt over het woordje 'nieuw' terwjil er beter 'zo goed als nieuw' had kunnen staan. Had je me in dat geval niet geholpen? Was er iets anders geweest? Nee, de situatie zou hetzelfde zijn geweest, ik was erachter gekomen dat ik klaarblijkelijk de CPU niet goed had geplaatst (dat ik hiertoe 'niet in staat ben', geeft weer precies het taalgebruik aan wat zo overtrokken is).

Als mijn excuses hiervoor nergens te bekennen is, dan bij dezen en publiekelijk: Mijn excuses dat ik het idee gaf dat jij op één of andere wijze schuldig was aan het malfunctioneren van de laptop, terwijl ik helaas zelf de CPU niet goed had geplaatst, wat ik pas later uitvond, nadat ik andere partijen al had ingeschakeld.

Er is geen reden waarom jij je 'voorgejokt' hoeft te voelen, net zoals dat ik nergens 'de schuld bij jou neerleg'.

Nogmaals, het enige waarover je lijkt te vallen is dat ik het woord 'nieuw' heb gebruikt in plaats van 'zo goed als nieuw'. Dit had alleen niets, maar dan ook niets, aan de situatie veranderd. Als het aan mij lag zou ik dit simpelweg veranderen, maar zo werkt dat helaas niet met de geschiedenis.

Ik vind het jammer dat je dit zo zwaar en buitenproportioneel opneemt.

EDIT: De letterlijke inhoud van het begrip 'zo goed als nieuw' betekent, zoals jou vast bekend, dat een onderdeel zowel qua uiterlijk als functie te vergelijken is met als toen het product nieuw was. Dit geldt voor de barebone, die eenmaal getest is geweest en werkend is bevonden -> (Zo goed als) Nieuw.
Dus ja, ik heb alle reden om aan te nemen dat de barebone in orde is.

Ik had ook genoeg reden om aan te nemen dat jouw CPU in orde was, gezien hoe netjes je deze had verstuurd. Maar een CPU is ongeveer het gevoeligste onderdeel (dat werd door de reseat weer duidelijk), dus om bij de CPU te beginnen en deze uit te sluiten, lijkt me niet onlogisch. (Sterker nog, de CPU had volledig functioneel kunnen zijn, zelfs bij versturing, maar bij mij defect zijn geraakt. Ongeacht de potentiële oorzaak, kon ik het beste hier mijn zoektocht beginnen).

[ Voor 22% gewijzigd door Allubz op 05-11-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Nogmaals, je schreef "volledig nieuw", niet alleen "nieuw", terwijl het een 2de hands product via ebay was. Dat vind ik nogal misleidend (op een slinkse manier), waarmee je naar mijn gevoel op voorhand de schuld bij mij neer probeert te leggen. Haast als excuus komt nogal ongeloofwaardig over door het woordje volledig.

Dan laat ik nog het feit dat je er eerst een 3rd gen processor in stopt, en later de mijne er niet goed weet in te stoppen buiten beschouwing. (komt op mij allemaal erg amateuristisch over, iemand die niet goed weet waarmee hij bezig is. Dus dan ga ik misschien wel denken: Die prutser zou mijn processor toch niet gemold hebben? Heb ik niet geschreven, maar juist geprobeerd met je mee te denken, door oplossingen aan te dragen)

Probeer in het vervolg de schuld eerst bij jezelf te zoeken en wees zorgvuldiger in je woordkeuze. Dan is er niets aan de hand. De review is daar een aanwijzing voor.

Hier laat ik het verder bij. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Het gros van de producten was ook volledig nieuw, en een getest product wat verder nieuw is (één keer uit de doos) zou elk mens als 'nieuw' bestempelen, met uitzondering van het feit dat de zekerheid bestaat dat het apparaat werkt.

Verder hoef je je niet uit te laten over hoe ik met de CPU's bezig ben, lijkt mij. Je hebt geen idee wat de overwegingen en betrokken partijen zijn, dus aannemen dat ik een amateur ben is precies weer hetzelfde overtrokken taalgebruik.

Ik zocht het probleem overal, en zeker niet bij jou. Maar je schijnt je nog steeds benadeelt te voelen, zonder dat ik hier iets aan kan veranderen. Jammer dat je zo'n starre positie aanneemt als iets 'net niet' klopt in jouw boekje.

EDIT:

Enige consensus die schijnt te zijn bereikt is:
Heb mijn review nog eens doorgelezen. De term "op een slinkse manier" zou ik wel willen verwijderen, al voelt het nog steeds zo. De rest geeft weer hoe het in mijn ogen is verlopen.
Ik blijf verbaasd.

[ Voor 42% gewijzigd door Allubz op 07-11-2012 13:03 ]

Pagina: 1

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.