Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
Beste mede tweakers,

Na 2 dagen prutsen in google sketchup heb ik een 3d model kunnen maken van een desk.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/531computerdesk.jpg

Nu vroeg ik mij af waar jullie hem zouden van maken ik zelf dacht natuurlijk aan aluminium en ander metalen en glas voor de klep maar misschien dat jullie iets anders adviseren.
Ik vroeg me ook nog af waar ik het best plexiglas kan hallen?
Ook vroeg ik mij af als ik voor sponsoren zou kijken in welke richting sponsoren ik moet kijken/ vragen voor zo'n project.

Jojo19

[ Voor 7% gewijzigd door Jojo19 op 06-11-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 20:05
Regel nummer ikweetniethoeveel, gij zult nooit groeten op tweakers. Verder, doe eens onderzoek naar wat l3p heeft gedaan en zijn voorgangers en de mensen na hem.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
oke heb het verandert en ben nu ook bezig met het volgen van paslis nieuwe project en wordt daar al steeds wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorWolf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
Leuk dat je een desk wilt maken! Maar ik zag dat je net lid bent en nog jong bent dus waarom begin je niet eerst met hout ipv alu. het is stukken goedkopen en veel makkelijker om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
oke maar dan denk ik dat ik wel het design moet veranderen en welke hout zou ik dan het best kunnen gebruiken want er is zoveel op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorWolf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
Kijk maar even naar deze cases ze gebruiken denk ik MDF:

[CiP] DIY Desk

[CCIP] DesignDesk

[CIP] Daan's Desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
oke dankje dan zal ik daar naar kijken en zien of ik het kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Welkom op GoT :)
Je design ziet er heel goed uit!
Maar om dit echt te realiseren ligt wel aan je ervaring en middelen.
Hout is natuurlijk iets goedkoper dan aluminuim, en zoals in Paslis's topic .. een combinatie van kan ook heel mooi zijn :)
Sponsoring zou ik niet te veel op verheugen. Je zal dan meestal toch wel al iets in het verleden gemaakt moeten hebben of goede contacten moeten hebben. (Uiteraard geldt wel altijd .. wie niet waagt die niet wint)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
bedankt voor de reactie l3p ik denk dat dan het slimste is om het van hout te maken maar ik vraag me dan af of ik dan het ontwerp niet moet aanpassen en wat sponsoring betreft is het net wat ze zegt .. wie niet waagt die niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ontwerp dat je daar hebt zou je in principe best van hout kunnen maken. MDF is vrij goedkoop en stevig genoeg om een goede desk van te maken.

Wat sponsoring betreft denk ik dat je er goed aan doet ten eerste een start te maken zodat je wat kunt laten zien. Maar ga er niet vanuit dat sponsoren voor je in de rij staan. Wil je dingen voor elkaar krijgen zul je toch echt moeten laten zien dat je er ten eerste iets van kan en een beetje uitspringt tussen de rest. Ik was afgelopen vrijdag nog bij een grote fabrikant en die gaven aan doodgegooid te worden met sponsoraanvragen, en dat ze dat eigenlijk alleen doen als het echt de moeite waard is. Je zult dus vrij actief op diverse (internationale) fora moeten posten wil het een beetje interessant zijn.
Ten tweede moet je ook de juiste personen weten te vinden ,dat kost veel tijd en moeite, maar als je zorgt dat je naam eenmaal een beetje bekend is in het wereldje, dan kom je een heel eind. Maar ga er vanuit dat je dan wel eerst een paar hele leuke mods op je naam moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké het desk wil ik zo wie zo maken en dan mijn oude pc in doen en dan later daar sparen voor een beteren pc en dan door modden tot ik een beetje bekend ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

L3P heeft veel teweeg gebracht! :)

Ik zou toch voor MDF gaan en dat waar nodig met metaal te beplaten. Aluminium is erg duur en niet erg makkelijk om te bewerken als je daar geen ervaring mee hebt. MDF is sterk, kan alles overheen en ook erg goedkoop hetgeen je wat minder gespannen doet zagen en dremelen... :D

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké ik zat te denken aan veel mdf en waar de hardware komt een plaat metaal te doen inverband met de hitte van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Misschien is hier nog iets uit te halen :)

Wat van de builds die ik tegen gekomen ben de laatste 2 jaar
http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/other-desk-builds/

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jojo19 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:07:
Oké ik zat te denken aan veel mdf en waar de hardware komt een plaat metaal te doen inverband met de hitte van de hardware.
Ik denk niet eens dat die plaat metaal nodig is. Als je genoeg airflow hebt dan koelt dat meer dan zat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké ja dat dacht ik ook al gewoon aardig wat fans er in proppen. Weet iemand toevallig ook of je bij de lokale vouwmarkten plexiglas kan hallen want ik kan niks vinden op hun website en de dichts bijzijnde winkel is ook niet echt om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs1751
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Kijk eens op
CM FAQ
daar vind je wel meer handige dingen!

En voor plexi glas ga ik altijd naar,

http://www.bouwplastics.nl/

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De meeste bouwmarkten hebben vaak ook wel wat plexiglas of acrylglas, maar zijn soms aan de prijs. Als je grote hoeveelheden nodig hebt is een site als bouwplastics wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Voor plexiglas kun je vaak ook goed terecht bij de plaatselijke glas handel.

Deze hebben vaak beter spul dan een bouwmarkt en is ook nog eens veel goedkoper omdat het daar nog best veel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké ja ik heb 750x250 mm nodig en als ik dan online bestel komt er ook nog 10 euro verzendkosten bij dus als ik bij bouwmarkten doe ik dat liever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
Jojo19 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:25:
Oké ja ik heb 750x250 mm nodig en als ik dan online bestel komt er ook nog 10 euro verzendkosten bij dus als ik bij bouwmarkten doe ik dat liever
waarvoor wil je de plexi gebruiken? om als glazen plaat boven je hardware te gebruiken gaat dat niet stevig genoeg zijn, tenzij je behoorlijk dik gaat :)

edit: ook zal je daar vele malen vlugger krassen op krijgen dan op glas :)

[ Voor 8% gewijzigd door UnexpectedBE op 07-11-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké wat zou jij/u dan adviseren voor de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
Jojo19 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:57:
Oké wat zou jij/u dan adviseren voor de plaat.
ergens van een oud huis een raam en dat snijden :) zo ga ik het ook doen :p
enneuh u is voor hoge pieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
Oké dus jij adviseerde gewoon glas en oké ik probeerde beleeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, voor een stukje van 75x 25CM kun je ook wel plexi pakken. Je gaat dat immers niet gebruiken als bureaublad neem ik aan, maar meer als sierstrip?
Dan blijf je met het probleem dat het gaat krassen, maar op zich denk ik wel dat het stevig genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
oke ja ik ga het gebruiken om de hardware en de ledjes te kunnen zien en is het krassen op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Hey Arjan,

Wanneer ik kijk naar het model van je desk, zou ik je wel willen adviseren om een glasplaat te gebruiken. Of ben je van plan de muis en het toetsenboard helemaal aan de voorkant te plaatsen? Voor mijn gevoel ben je ook wat goedkoper uit met glas dan met Plexi, maar dat durf ik niet zeker te zeggen!

Ik ga je project volgen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
Jojo19 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:16:
Oké ja dat dacht ik ook al gewoon aardig wat fans er in proppen. Weet iemand toevallig ook of je bij de lokale vouwmarkten plexiglas kan hallen want ik kan niks vinden op hun website en de dichts bijzijnde winkel is ook niet echt om de hoek.
Ik heb ooit eens een poging gedaan tot wat modden aan mijn pc. En heb toen gewoon een stuk plexiglas bij de Fixet gehaald, pas wel op plexiglas erg snel krast (als in, het zit onder de krassen als je er 2 dagen met je toetsenbord en muis op zit, zonder iets eronder)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 07-11-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 17:34
Het prijsverschil tussen hout en aluminium is niet zo groot maar ligt er wel aan welk hout je neemt.Ik zag hier mdf voorbij komen en dat is idd goedkoper dan aluminium.

Hout is makkelijk te bewerken maar aluminium is ook prima te bewerken omdat het zacht is.Met een decoupeerzaag en een goed zaagje is het ook makkelijk te zagen en vijlen en boren gaat prima.
Ook zijn er diverse profielen in de handel om platen met elkaar te verbinden maar dan wordt het al weer wat duurder.Dus wil je het goedkoop dan zou ik voor mdf gaan.

Voor het bovenblad zou ik voor glas gaan 6mm is hiervoor voldoende mits je genoeg draagvlak gebruikt en geen stuk van bijvoorbeeld 1500x700 gaat nemen dan zou ik 8mm gebruiken.Plexiglas is net zo duur als een 6mm glasplaat.Wil je krasvast kunstof dan moet je lexan nemen maar dat is weer een heel stuk duurder.

Er zijn dus keuzes genoeg alleen is het aan jou welke je gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
oke iedereen echt hartstikke bedankt ik heb nu genoeg informatie en ga kijken of het gaat lukken. al denk ik zelf dat ik messchien eerst iets simpels kan proberen en dan rustig uit bouw tot dit desk want dat is toch echt wel een droom van mij.
Pagina: 1