Redelijk systeem ?

Pagina: 1
Acties:

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo mensen van tweakers,

Ik ben mijn oude PC zat omdat ie verouderde hardware heb, dus ik dacht ik ga een nieuwe PC bouwen. ik ging zoeken naar onderdelen die in mijn budget passen dus ik kwam uit op dit lijstje:

Onderdelen:

- Zalman Z11 Plus
- AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz
- ASRock 970 Extreme4 AM3+
- Corsair Voeding CX 80Plus Bronze 500W
- Corsair 2x4GB, DDR3, Vengeance (blauw)
- Samsung 500GB hardeschijf (heb ik uit me vorige PC)
- Nvidea Geforce GTS250 (uit vorige PC)

Ik vraag me af of dit wel een redelijk setje is :9 maar ik zou graag jullie mening willen weten, mijn budget is €500~

Groetjes DJustiin :) :)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Is er een reden waarom je je oude pc zat bent? Waarvoor gebruikte je hem? Games? Office programma's? Internet?

De spulletjes zien er leuk uit maar, wat is je "doel" ermee? En wat waren je oude hardware?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Lees eerst maar het DAA beleid door:

• DJustiin
Xtr3me4me schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:28:
Is er een reden waarom je je oude pc zat bent? Waarvoor gebruikte je hem? Games? Office programma's? Internet?

De spulletjes zien er leuk uit maar, wat is je "doel" ermee? En wat waren je oude hardware?
Ik heb zaterdag een PC gekregen van een vriend van me ouders. hij hoefde die PC niet meer omdat hij kapot was maar er is niet verteld wat er kapot is. dus hij gaf hem aan mij en zei je mag hem hebben en kijk maar wat je ermee doet.

mijn oude PC die ik toen gebruikte was nog slechter als die ik die dag dus had gekregen van die vriend. dus ik dacht laat ik mijn 120GB die het gewoon goed eed overzetten naar die nieuwere.

eenmaal windows 7 en daarna drivers geinstalleerd geeft de PC na 10 minuten of eerder een blue screen. Heb van alles geprobeerd om te repareren maar wilt maar niet lukken. Als hij geen blue screen geeft en ik start een spel op zoals Killing Floor in steam dan crasht het spel + krijg blue screen.

Het ligt niet aan de videokaart van ik heb er 2 liggen van Nvidea en allebei geprobeerd en ze kunnen dat soort spellen makkelijk aan, krijg nog steeds blue screen, ik heb RAM geheugen al veranderd is 4GB, Voeding veranderd van 370W naar 400W, ik heb 2 HDD's eentje van 120GB uit mijn oude PC en eentje van 500GB die in die nieuwere zat. Ik heb Windows 7 op de 120GB disk geinstalleerd, en ik dacht laat ik een keertje die van 500GB niet gebruiken, toen kreeg ik alsnog een blue screen.

Dus ik weet het echt niet wat er mis is. Mischien de processor ? dat is een AMD Athlon 64 X2 6000+ processor. Ik heb ookal nieuwe Koelpasta gebprobeerd maar nog steeds blue screen. In AIDA64 geeft hij 17 graden aan en de andere hardware ook gewoon laag. dus het kan geen overhitting zijn.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:28
Wat staat er voor foutmelding in het bluescreen?

Heb je de minidump al bekeken?

while (! ( succeed = try ()));

• DJustiin
hans_lenze schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:54:
Wat staat er voor foutmelding in het bluescreen?

Heb je de minidump al bekeken?
Ja, maar ik snap dat niet zo. ik heb hier een nieuwe topic zojuist geopend over mijn oude PC Blue screen :9

• DJustiin
Ik vraag mij trouwens af of het niet beter is om een 400W te nemen of een 500w of er tussen in.... ik ben van plan in de toekomst een nieuwe videokaart te gaan kopen ik heb nu een GTS250 en die deed het hiervoor gewoon goed met een 400w voeding maar dan zater ook een intel pentium D in dus geen zware processor.... maar op 4launch staat die kaart en dan staat erbij minimaal een 550Watt voeding ? Im confused :? :?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-122959

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:28
Het gaat niet om het aantal Watts maar om de verdeling per 12V rail.

Als je een redelijke no-nonsense pc in elkaar steekt met een i5, wat geheugen, een SSD en een videokaart die 175Watt verstookt kun je theoretisch met een 300Watt voeding toe. Maar meestal zit er dan een 10A 12V rail in die dus te weinig vermogen levert voor je videokaart (10x 12 = 120Watt).

't Is een beetje uitzoeken wat werkt en wat niet.

while (! ( succeed = try ()));

• DJustiin
hans_lenze schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:52:
Het gaat niet om het aantal Watts maar om de verdeling per 12V rail.

Als je een redelijke no-nonsense pc in elkaar steekt met een i5, wat geheugen, een SSD en een videokaart die 175Watt verstookt kun je theoretisch met een 300Watt voeding toe. Maar meestal zit er dan een 10A 12V rail in die dus te weinig vermogen levert voor je videokaart (10x 12 = 120Watt).

't Is een beetje uitzoeken wat werkt en wat niet.
ik denk dat een 400W voeding dan wel voldoende is ! :)
Pagina: 1