• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 17:59
Hallo mensen van Tweakers,

Ik heb zaterdag een PC gekregen van een vriend van me ouders. hij hoefde die PC niet meer omdat hij kapot was maar er is niet verteld wat er kapot is. dus hij gaf hem aan mij en zei je mag hem hebben en kijk maar wat je ermee doet.

mijn oude PC die ik toen gebruikte was nog slechter als die ik die dag dus had gekregen van die vriend. dus ik dacht laat ik mijn 120GBHDD uit mijn huidige PC die het gewoon goed deed overzetten naar die nieuwere.

eenmaal windows 7 en daarna drivers geinstalleerd geeft de PC na 10 minuten of eerder een blue screen. Heb van alles geprobeerd om te repareren maar wilt maar niet lukken. Als hij geen blue screen geeft en ik start een spel op zoals Killing Floor in steam dan crasht het spel + krijg blue screen.

Het ligt niet aan de videokaart van ik heb er 2 liggen van Nvidea en allebei geprobeerd en ze kunnen dat soort spellen makkelijk aan, krijg nog steeds blue screen, ik heb RAM geheugen al veranderd is 4GB, Voeding veranderd van 370W naar 400W, ik heb 2 HDD's eentje van 120GB uit mijn oude PC en eentje van 500GB die in die nieuwere zat. Ik heb Windows 7 op de 120GB disk geinstalleerd, en ik dacht laat ik een keertje die van 500GB niet gebruiken, toen kreeg ik alsnog een blue screen.

Dus ik weet het echt niet wat er mis is. Mischien de processor ? dat is een AMD Athlon 64 X2 6000+ processor. Ik heb ookal nieuwe Koelpasta gebprobeerd maar nog steeds blue screen. In AIDA64 geeft hij 17 graden aan en de andere hardware ook gewoon laag. dus het kan geen overhitting zijn.

De bluescreen geeft vaak de error KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

ik heb vaak gezocht op google naar dit probleem en daaruit lees ik dat er foute drivers zijn geinstalleerd maar ik heb al mijn drivers gewoon goed geinstallerd. ik heb zelfs ook nog Driver Pack Solution geopent en die gaf ook aan dat alles was geinstalleerd en geupdate.

Weet iemand wat ik moet doen want ik vind het echt heel vervelend. :'( :'( :'( :( :( :(

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:45:
Hallo mensen van Tweakers,

Ik heb zaterdag een PC gekregen van een vriend van me ouders. hij hoefde die PC niet meer omdat hij kapot was maar er is niet verteld wat er kapot is. dus hij gaf hem aan mij en zei je mag hem hebben en kijk maar wat je ermee doet.

mijn oude PC die ik toen gebruikte was nog slechter als die ik die dag dus had gekregen van die vriend. dus ik dacht laat ik mijn 120GBHDD uit mijn huidige PC die het gewoon goed deed overzetten naar die nieuwere.

eenmaal windows 7 en daarna drivers geinstalleerd geeft de PC na 10 minuten of eerder een blue screen. Heb van alles geprobeerd om te repareren maar wilt maar niet lukken. Als hij geen blue screen geeft en ik start een spel op zoals Killing Floor in steam dan crasht het spel + krijg blue screen.

Het ligt niet aan de videokaart van ik heb er 2 liggen van Nvidea en allebei geprobeerd en ze kunnen dat soort spellen makkelijk aan, krijg nog steeds blue screen, ik heb RAM geheugen al veranderd is 4GB, Voeding veranderd van 370W naar 400W, ik heb 2 HDD's eentje van 120GB uit mijn oude PC en eentje van 500GB die in die nieuwere zat. Ik heb Windows 7 op de 120GB disk geinstalleerd, en ik dacht laat ik een keertje die van 500GB niet gebruiken, toen kreeg ik alsnog een blue screen.

Dus ik weet het echt niet wat er mis is. Mischien de processor ? dat is een AMD Athlon 64 X2 6000+ processor. Ik heb ookal nieuwe Koelpasta gebprobeerd maar nog steeds blue screen. In AIDA64 geeft hij 17 graden aan en de andere hardware ook gewoon laag. dus het kan geen overhitting zijn.

De bluescreen geeft vaak de error KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

ik heb vaak gezocht op google naar dit probleem en daaruit lees ik dat er foute drivers zijn geinstalleerd maar ik heb al mijn drivers gewoon goed geinstallerd. ik heb zelfs ook nog Driver Pack Solution geopent en die gaf ook aan dat alles was geinstalleerd en geupdate.

Weet iemand wat ik moet doen want ik vind het echt heel vervelend. :'( :'( :'( :( :( :(
Driver Pack Solution ben ik zelf niet zo'n fan van, dit leid juist vaak tot blue screens of slecht tot niet werkende apparatuur.

Het lijkt me handig om even helemaal vanaf nul te beginnen nu je zo met de drivers aan de haal bent gegaan. Blijft het probleem dan nog bestaan, dan zorgen dat je zo min mogelijk rand apparatuur koppelt en gewoon maar gaan proberen en testen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows BSOD guide

Daarmee moet je zelf een heel eind kunnen komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DJustiin
Ik heb het even doorgenomen, dit gaat meer over opstart problemen. Mijn PC die start gewoon goed op, maar zodra ik dingen ga uitvoeren of helemaal niks doe dan krijg ik een Blue screen. Ik heb voor de gein Windows 8 geinstalleerd kijken of ik het daarmee ook had en ja hoor precies het zelfde. Toen weer Windows 7 er schoon opgezet. alles geupdate en nog steeds hetzelfde..... :'(

• DJustiin
Perkouw schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:50:
[...]

Driver Pack Solution ben ik zelf niet zo'n fan van, dit leid juist vaak tot blue screens of slecht tot niet werkende apparatuur.

Het lijkt me handig om even helemaal vanaf nul te beginnen nu je zo met de drivers aan de haal bent gegaan. Blijft het probleem dan nog bestaan, dan zorgen dat je zo min mogelijk rand apparatuur koppelt en gewoon maar gaan proberen en testen.
Heb ik ook geprobeerd, de enige randapperatuur die ik gebruik is een toetsenbord en muis die gaan via 1 USB, en verder soms mijn externe HDD :|

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:25:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, de enige randapperatuur die ik gebruik is een toetsenbord en muis die gaan via 1 USB, en verder soms mijn externe HDD :|
Als je dat hebt geprobeerd, wanneer begonnen de bluescreens dan te komen ?
Wellicht dat je een verkeerd gedownload exemplaar van een game gebruikt wat je problemen veroorzaakt.

Overigens is je topicstart niet echt heel gemakkelijk te lezen, maak even een lijstje van waar je pc nu precies uit staat en dan met name details. Wat voor geheugen (link naar pricewatch bijvoorbeeld) en wat voor moederbord etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Perkouw op 03-11-2012 18:00 ]

• DJustiin
Perkouw schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:59:
[...]

Als je dat hebt geprobeerd, wanneer begonnen de bluescreens dan te komen ?
Wellicht dat je een verkeerd gedownload exemplaar van een game gebruikt wat je problemen veroorzaakt.

Overigens is je topicstart niet echt heel gemakkelijk te lezen, maak even een lijstje van waar je pc nu precies uit staat en dan met name details. Wat voor geheugen (link naar pricewatch bijvoorbeeld) en wat voor moederbord etc.
De blue screen begonnen direct. En het spel is gekocht op steam dus gewoon legaal en op me laptop kan ik het wel gewoon spelen.

specs:

- WesternDigital HDD 120GB
- Samsung HDD 500GB
- AMD Athlon X64 x2 6000+ 3Ghz dual core
- MSI k9ag neo2-digital
- Nvidea Geforce gt430
- X-Gear Behuizing met 400W voeding

hij is 2/3 jaar oud geloof ik. :+

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:54:
[...]

De blue screen begonnen direct. En het spel is gekocht op steam dus gewoon legaal en op me laptop kan ik het wel gewoon spelen.

specs:

- WesternDigital HDD 120GB
- Samsung HDD 500GB
- AMD Athlon X64 x2 6000+ 3Ghz dual core
- MSI k9ag neo2-digital
- Nvidea Geforce gt430
- X-Gear Behuizing met 400W voeding

hij is 2/3 jaar oud geloof ik. :+
Wat bedoel je met direct ?
Tijdens de installatie van Windows of bij het spelen van het spel ?
Begin echt eens helemaal van voor af aan en kijk dan waar het fout gaat.

(je vergeet het geheugen te vermelden en de exacte specs van bijv. je hdd en kast)

• DJustiin
Perkouw schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:55:
[...]

Wat bedoel je met direct ?
Tijdens de installatie van Windows of bij het spelen van het spel ?
Begin echt eens helemaal van voor af aan en kijk dan waar het fout gaat.

(je vergeet het geheugen te vermelden en de exacte specs van bijv. je hdd en kast)
Heb Windows 7 Proffesional 64 en 32 bit en Windows 8 64 en 32 bit al meerdere keren geinstalleerd. na de installatie doet hij het gewoon ( voor eventjes) maar zodra ik iets ga open krijg ik een blue screen. Windows 7 geeft geen hardware aan en Windows 8 geeft vaak aan maar soms iets anders KERNEL MODE EXCEPTION NOT HANDLED :|

ik ging dus zoeken op google wat het kon zijn en daar zijden ze meestal foute drivers... maar ik haal de drivers allemaal van de merk sites. :?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En... Wat is dat 'iets'?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• DJustiin
Internet, steam, spotnet, spel, etc.

niet allemaal tegelijk maar gewoon 1tje daarvan soms houd die het een kwartiertje uit op internet en dan ineens blue screen. Ik heb geprobeerd met AIDA64 en een spel tegelijk en toen ging ik kijken bij sensors en toen werd mijn hardware niet warmer ofso mischien net 3 graden en mijn processor was 30 graden terwijl er een spel aanstond en toen .... blue screen

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 11:43
Even een simpel lijstje om af te gaan:

1) Download en installeer BlueScreenView.
2) Start het programma, selecteer elke BSOD apart en maak elke keer een screenshot.
3) Upload alle screenshots, plaats ze hier.

Uit de screenshots kunnen wij misschien een duidelijk beeld krijgen van wat er kapot is, en daarop verder advies geven.

Nog een vraagje, trouwens - wat zijn de merken en types van de voedingen die al gebruikt zijn? De echt goedkope voedingen hebben namelijk de neiging om spontaan kapot te gaan of instabiele voltages te leveren, en dat kan ook tot allerlei problemen leiden.

• DJustiin
XpanD schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:16:
Even een simpel lijstje om af te gaan:

1) Download en installeer BlueScreenView.
2) Start het programma, selecteer elke BSOD apart en maak elke keer een screenshot.
3) Upload alle screenshots, plaats ze hier.

Uit de screenshots kunnen wij misschien een duidelijk beeld krijgen van wat er kapot is, en daarop verder advies geven.

Nog een vraagje, trouwens - wat zijn de merken en types van de voedingen die al gebruikt zijn? De echt goedkope voedingen hebben namelijk de neiging om spontaan kapot te gaan of instabiele voltages te leveren, en dat kan ook tot allerlei problemen leiden.
ja ik zal even een kijkje nemen zo, als ik tenminste dit forum bereik via mn pc om dat progammatje te downloaden :+

De eerste voeding die ik gebruikte was een Trust 370W en daarna een X-Gear 400W :P

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er schiet mij iets te binnen waar vooral de oudere MSI moederboarden nog wel eens last van hadden namelijk kapotte condensatoren. Je kan je moederboard eens nakijken of je condensatoren erop ziet zitten die bol staan en dan weet je in feite genoeg.

Dit euvel komt mij namelijk bekend voor bij een systeem wat ik eens ter reparatie hier heb gehad en in eerste instantie wel werkte maar telkens na een tijdje BSOD's. Nadat ik het board bekeken had bleken er een boel bol staande condensatoren op te zitten hetgeen dus de oorzaak was van de BSOD's.

• DJustiin
Roel1966 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:32:
Er schiet mij iets te binnen waar vooral de oudere MSI moederboarden nog wel eens last van hadden namelijk kapotte condensatoren. Je kan je moederboard eens nakijken of je condensatoren erop ziet zitten die bol staan en dan weet je in feite genoeg.

Dit euvel komt mij namelijk bekend voor bij een systeem wat ik eens ter reparatie hier heb gehad en in eerste instantie wel werkte maar telkens na een tijdje BSOD's. Nadat ik het board bekeken had bleken er een boel bol staande condensatoren op te zitten hetgeen dus de oorzaak was van de BSOD's.
Ik ga even een kijkje nemen, Trouwens als ik kijk bij mijn tempraturen staat er een ID genaamt AUX en die is 130 graden ? ik las op internet dat het een sensor zou kunnen zijn die niet goed werkt. zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Draai ook even een nachtje Memtest86+.

• DJustiin
Roel1966 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:32:

Ze zijn allemaal nog gewoon goed. :9

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 11:43
Met. Ik zie niet direct iets wat ergens specifiek op wijst in de foto's, dus Memtest is een prima volgende stap. :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:43:
Ze zijn allemaal nog gewoon goed. :9
Om dat echt goed te zien zal je toch je moederboard moeten uitbouwen want als je alleen er tegenaan kijkt als ie in de kast zit kan je dat moeilijk zien of een condensator boller staat. Alle condensatoren moeten dus aan de bovenkant vlak zijn en er mag ook niets uitgelopen zijn.

Bij het board wat ik hier had liggen was dit ook in de kast zelf nagenoeg niet te zien en pas nadat ik het board uitgebouwd had zag ik dat een aantal condensatoren niet meer vlak waren aan de bovenkant.

• DJustiin
Roel1966 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:18:
[...]

Om dat echt goed te zien zal je toch je moederboard moeten uitbouwen want als je alleen er tegenaan kijkt als ie in de kast zit kan je dat moeilijk zien of een condensator boller staat. Alle condensatoren moeten dus aan de bovenkant vlak zijn en er mag ook niets uitgelopen zijn.

Bij het board wat ik hier had liggen was dit ook in de kast zelf nagenoeg niet te zien en pas nadat ik het board uitgebouwd had zag ik dat een aantal condensatoren niet meer vlak waren aan de bovenkant.
heb m eruit gehaald, alles is nog gewoon goed. :9
Pagina: 1