Posten nieuws mbt Apple-producten sterk verminderd, bewust?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ik ben al een tijd lang een tweakers.net fan.
Ik vond het een behoorlijk objectieve website, die eerlijk het nieuws weergaf en er was voor iedere bezoeker en doelgroep wel nieuws te vinden.

Ik zie de laatste tijd echter een behoorlijke vermindering in het coveren van Apple nieuws.

Ik heb behoorlijk wat reviews als nieuwstip ingestuurd van de ipad mini en de ipad 4. Deze worden niet gepost.

Ik heb een artikel van anandtech ingestuurd over een nieuwe, geavanceerde grafische chip in de ipad 4, samen met benchmarks van de ipad 4 en oa de nieuwe tablet van google/samsung, de nexus 10.
De nexus 10 komt helaas niet in de buurt van de ipad 4.

Ik heb meerdere reviews ingestuurd van de nexus10, en deze reviews vallen een beetje tegen (mooi scherm, maar verder weinig toevoeging tot de heide markt). Deze wordt ook niet gepost.

Ik heb echter het gevoel dat als de nexus 10, ook maar 1% beter had gepresteerd dan een ipad, dat er hier gelijk een nieuwsposting over was geplaatst. als de cortex a15(nexus 10, google chromebook) beter presteert dan de atom staat het hier nl wel gelijk in het nieuws.

Ik zie meldingen over een android console, geruchten dat samsung geen amoled in zijn s4 gaat gebruiken, facebook telefoons(android) , benchmarks van de nieuwe samsung cortex A15, die toch sneller is dan de atoom, etc. Allemaal android nieuws.

Er is ook meer te posten over android, dat begrijp ik wel, maar geef dan op zijn minst wel " echt" apple nieuws weer op de site(al die geruchten van een aantal weken geleden over apple producten, hoeft van mij ook weer niet)
.Maar reviews van nieuwe producten, benchmarks, nieuwe GPU in ipad 4 ed, horen hier dan toch echt wel thuis.

Ik ben geen fanboy, ik ga gewoon voor het beste product. Om erachter te komen welke producten het best aansluiten bij mijn wensen, heb ik echter wel objectief nieuws en reviews nodig om een objectieve mening te kunnen vormen.

Bij tweakers krijg ik dat gevoel op dit moment niet.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 21:53
Je beseft dat je dit topic begint nog geen twee weken na de start van dit topic? Tweakers steeds meer een Apple-exclusive-news-website?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat heeft het te maken met het wel of niet objectief zijn?

Nog maar enkele weken geleden werd t.net volledig platgespammed door Apple-artikelen, letterlijk elk zeer vaag gerucht werd toen als major headline gepost.

Dan is het ook niet zo raar dat het nu wat minder mag. Er is meer, véél meer, op de wereld dan alleen Apple...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afgelopen week was er ook de discussie over Windows 8.
Als er wat nieuws is te melden dan krijgt dat bedrijf / OS/ product veel aandacht. Als er niets nieuws over een bedrijf / product te melden is hoeft er van mij ook niets over te worden geschreven. Lijkt me niet meer dan logisch.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik ben het dan weer totaal niet eens met de TS. Vaak beginnen de geruchten voor de nieuwe iPad of iPhone al maanden van te voren en houden deze sterk aan, meestal één post per twee weken. Natuurlijk komen er meer Android telefoons uit, maar als je naar bijvoorbeeld Samsung telefoons kijkt, dan zie je vooral productaankondigingen en soms een gerucht langs komen, maar niet meer.

Op het moment vind ik dat Tweakers relatief neutraal aan het worden is, wat ook prettig is. Vooral omdat een paar jaar geleden tijdens de 'Apple-boom' er ontzettend veel artikelen over Apple werden gepost, of deze nu echt relevant waren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Hier gaat het helemaal niet om.
Ik heb ook geen behoefte aan de constante geruchten, niet van Apple en ook niet van samsung, etc.

Het gaat mij om reviews van producten die net uit zijn(ipad 4, ipad mini, nexus 10), benchmarks van producten die net uit zijn, nieuwe grafische chip in de ipad 4, uitleg hierover, etc.

Ik was ook klaar met al die geruchten over apple.
Die hadden van mij ook helemaal niet te worden gepost.
Ik hoef geen geruchten.
Maar bovenstaande voorbeelden hebben toch wel nieuwswaarde, omdat het geen geruchten zijn, maar indrukken van nieuwe, bestaande en nu verkochte hardware.

Het feit dat de cortex a15 gehakt maakt van de Intel Atom is leuk, en dit is ook geen hands-on van tweakers zelf. Dit is ook een artikel op anandtech. Maar wordt hier wel gepost.

Als diezelfde anandtech vervolgens een artikel plaats waarin de a6x vergelijkt met de cortex a15 met mali GPU in benchmarks en een uitleg geeft over de architectuur van de a6x, dan wordt dit niet gepost. En hij is een aantal keren ingestuurd, dat weet ik zeker.
En dan gaan een aantal mensen toch twijfelen wat er zou zijn gebeurd als de A15 en de mali GPU beter zouden zijn gekomen uit de benchmarks tov de a6x.

Het feit dat de rijen bij de apple stores niet zo groot waren als bij een vorige launch, interesseert mij ook niets. Maar dat staat hier dan wel weer gepost.
Terwijl ik juist wil weten dmv reviews en benchmarks van nieuwe HW of ik in de rij zou moeten gaan staan. Dat is het echte nieuws.

Maakt mij niet uit of het Apple is oid. Maar omdat ik benieuwd was naar de nieuwe ipads, viel mij dit juist op.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:26
Het is toch niet de taak van / het idee achter tweakers om continu naar reviews van anderen te linken? Zo komt jouw boodschap althans op mij over..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:40
Een van de dingen die hierin meespelen, is dat de redactie geen robot is. Soms is er een redacteur of redacteuren ziek, op vakantie, of gewoon druk met ander nieuws, reviews etc. Soms wordt bepaald nieuws dan minder snel opgepakt. Het liefst pakt iemand anders het dan op, maar een perfecte wereld enzovoort...

Ook zijn benchmarks niet altijd even nieuwswaardig. Ik denk dat het wel had gekund overigens, omdat het hele nieuwe hardware is, maar we hebben de ipad mini en ipad '4' ook in ons eigen bezit en zijn bezig met de tests / review. Je leest er binnenkort dus wel degelijk over op Tweakers, maar niet als zijnde nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ok, bedankt voor het antwoord.

Ik zal op de artikelen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ok, ik heb het de afgelopen dagen aangekeken. Links naar artikelen ingestuurd, etc.
Als ik de laatse nieuwspostings zie, dan zie ik toch dat mijn twijfels echt meer dan terecht waren.

Tweakers komt niet met nieuws, maar met randverschijnselen mbt apple, niets mbt producten, die toch wel van een goede kwaliteit zijn en die ook als zodanig door de pers worden ontvangen.

Nogmaals wil ik aan jullie vragen om ons te voeden met informatie mbt producten zodat wij, de consumenten, een beslissing kunnen maken om deze wel of niet af te schaffen ipv een sfeer te creëren en op het gevoel van een consument in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Je post zaterdagmiddag 3 november een bericht dat je ontevreden bent over het gebrek aan echt productnieuws en op maandag 5 november (48 uur later) schrijf je:
Ok, ik heb het de afgelopen dagen aangekeken.
Dat is toch niet realistisch, zo'n kort tijdsbestek? En Marc Rademakers laat zelfs weten dat er aan een review wordt gewerkt over de iPad 4 en de mini. In dat artikel komen T.net's eigen benchmarks aan bod, dat vind ik interessant. Als ik de benchmarks van andere sites wil lezen, lees ik het wel op die betreffende sites. Ik hecht veel meer waarde aan sites die eigen content publiceren, dan aan sites die geen eigen artikelen publiceren.

Wat ik (serieus) niet zo goed begrijp is de verontwaardiging over pieken en dalen in nieuws over bepaalde producten/merken. Het is toch evident dat dit samenhangt met releases van producten en of cycli die producenten nou eenmaal hanteren? De release van Windows 8 is nou eenmaal een groot iets in de ICT wereld, zoals de presentatie van een iPad mini dat eerder was.

[ Voor 26% gewijzigd door driedees op 05-11-2012 13:39 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Halo_Master schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:14:
Ok, ik heb het de afgelopen dagen aangekeken. Links naar artikelen ingestuurd, etc.
Als ik de laatse nieuwspostings zie, dan zie ik toch dat mijn twijfels echt meer dan terecht waren.

Tweakers komt niet met nieuws, maar met randverschijnselen mbt apple, niets mbt producten, die toch wel van een goede kwaliteit zijn en die ook als zodanig door de pers worden ontvangen.

Nogmaals wil ik aan jullie vragen om ons te voeden met informatie mbt producten zodat wij, de consumenten, een beslissing kunnen maken om deze wel of niet af te schaffen ipv een sfeer te creëren en op het gevoel van een consument in te spelen.
Ik heb jouw submits gezien, maar als je dat als nieuws op Tweakers verwacht dan kan ik simpel zijn: dat gaat alleen bij hoge uitzondering gebeuren. Je hebt links verzameld naar sites die een review van een product hebben en verwacht dan dat wij daar iets mee doen. Zo werkt het niet. Tweakers meet zelf en test zelf. We snappen dat Amerikaanse media vaak eerder kunnen zijn, maar dat betekent niet dat wij onze werkwijze moeten aanpassen. Op het punt dat er iets heel opvallends blijkt uit een bepaalde test dan kunnen wij daarover berichten, maar dan moet het wel échte nieuwswaarde hebben.
Pagina: 1