Juiste keuze mediaspeler? Graag advies!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394455

Topicstarter
Beste allemaal!

Ik download blu-ray films via nieuwsgroepen en ben in bezit van een 40'' samsung d6200 3d tv.
Nu wil ik graag deze blu-ray films afspelen via een mediaspeler die ook 3D ondersteunt.

Nu ben ik zelf al uren aan het speuren geweest maar kom telkens bij de Fantec 3DFHDL mediaspeler uit.
zie link hieronder:
http://www.mobile-harddis...=cpc&utm_campaign=beslist

Is het verstandig om deze mediaspeler te halen of zijn er nog betere in zijn soort?
En zie ik misschien nog iets belangrijks over het hoofd?
Het zou ook mooi zijn als er iemand wat kan vertellen over zijn ervaring met fantec.
Ik ben een beetje een leek in dit spul.

Ik hoor graag jullie reactie!
Bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Nah, zo te zien in de specs is er niets mis met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 17:03
Er moet een Realtek 1186 Soc inzitten. Daarnaast zou ik eerder voor een Mede8er gaan die onlangs op Tweakers en Hardware.info getest is.
Alle spelers met de Realtek 1186 zijn in principe gelijk aan elkaar. De verschillende tussen de spelers onderling zijn zo gering dat daar eigenlijk geen keuze op te maken is.

Ik vertrouw Mede8er meer met hun Firmware updates. Voor mediaspelers zijn firmwareupdates best belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie's!
De Mede8er review heb ik doorgelezen en vindt deze versie nu net zo interessant als de fantec.

Ik heb gegoogeld om er achter te komen wat er zo belangrijk aan de Realtek 1186 Soc chip is.
Klopt het dat je met die chipset alleen het maximale uit je 3d Films kan halen?
En volgens internet beschikt deze fantec ook over die 1186 chipset.

Op een website zag ik iemand meerdere realtek 1186 Soc media spelers posten.
Zie hieronder.
Bluetimes Coopa 3550B
Eaget M70 or M90
Egreat R6S R150 or R200S or R300
Evolve Infinity
Fantec 3DFHDL or 3DS4600
GIEC HD300
HDPro-i6
HiMedia HD900 A or B or D suffix
Iconbit XDS73D or XDS1003D
Kaiboer K660i
Magic Box HD1200
Measy X5
Micca EP950
MyGica V9
Sarotech Abigs D9
Xtreamer Prodigy 3D
Zero Devices Z200

Mijn keus gaat dan toch weer naar de Fantec 3DS4600
hierover ook een review op tweakers:
nieuws: Fantec laat mediaspeler 3d-content afspelen

Verstandig om de 3D4600 te halen of zitten hier ook weer haken en ogen aan?

Wederom alvast dank voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Firmware ondersteuning zoals aangegeven is gewoon het belangrijkst van de mediaspeler. Merken die niet bekend staan om regelmatige firmware updates zou ik altijd laten liggen.

En inderdaad op dit moment is de Realtek de enige chip die Full-HD 3D kan weergegeven. De reden dat er zo weinig voor ons bekende merken in jouw lijstje staat, is de problemen met de Realtek 1186 chip. De chip is er nu bijna een jaar en Mede8er heeft net zijn speler op de markt gezet. Dit heeft volgens Mede8er te maken met de problemen die Realtek heeft met de chip.

Er is een specifiek topic over 3D speler. De Iconbit wordt hier ook vaak genoemd.

In jouw lijstje is alleen Xtreamer een merk wat op de West-europe markt thuishoort en Xtreamer staat nou niet bekend om zijn firmware. De rest is voornamelijk voor de Aziatische markt bedoeld.

Kijk eens naar de volgende topics
[mediaspeler] iconBIT XDS1003D
[Mediaplayer] HiMedia HD900B
aanbod full HD 3D
Goede 3D Mediaspeler mét frame packing en Bluray iso?
Welke mediaspeler streamt 3D ISO BD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die Iconbit is vandaag in de aanbieding voor €136 incl. verzendkosten op http://www.1dayfly.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

SED

Ik zou in ieder geval die Xtreamer sinds dat gegoochel met Gbit en MB bij hun recente aanwinst links laten liggen. Een bedrijf dat zijn klanten niet serieus neemt kun je beter negeren.

De oude 2D Fantec hier werkt goed maar heeft erg weinig firmware updates. Van de andere kant zijn die ook niet echt nodig, het werkt goed. De features van de fantec zijn echter wat gering ( misschien dat hij daarom goed werkt ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die Iconbit spreekt mij erg aan! en dan nu ook nog zo'n aanbieding.
Mijn gevoel zegt dat ik Iconbit maar moet gaan halen..

Of zijn toch nog mensen die het mij afraden of eventueel wat beters weten?

Ik heb een paar miskopen gehad dus vandaar dat ik wat terughoudend ben met snelle aankopen..

Wederom dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik zou je afraden een iconbit te kopen, het menu wat je ziet lijkt heel erg op wat ik in een ac ryan van een paar jaar terug had. Dat betekend een matige firmware ondersteuning, anders was dat al lang aangepast naar de standaard van de huidige spelers.

Mede8er lijkt mij een veel betere keuze, wederom: firmwares is echt het belangrijkste en daarin is mede8er echt heel sterk.

Android op een mediaspeler is ook niet heel fijn op dit moment, spelers op alleen android basis spelen vaak niet alle bestanden af en aan een dual boot kan je wat hebben, maar het lijkt me vooral omslachtig.

Zie ook:
http://nl.hardware.info/r...ediaspeler-zonder-android

Van de iconbit is ook een versie 2 uitgekomen, ik vermoed dat die aanbieding het oude model is.
Nu is gisteren wel een update voor de iconbit uitgekomen, maar nergens een changelog en het .txt bestand dat erbij zit ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Óñòàíîâêà íîâîé ïðîøèâêè:
1. Âûêëþ÷àåì ïëååð (îòêëþ÷àåì LAN êàáåëü);
2. Ðàñïàêîâûâàåì àðõèâ ïðîøèâêè (install.img) íà USB ôëåøêó, îòôîðìàòèðîâàííóþ â FAT/FAT32;
3. Âñòàâëÿåì ôëåøêó â USB ðàçúåì ïëååðà;
4. Íàæèìàåì êíîïêó âêëþ÷åíèÿ ïëååðà, óäåðæèâàåì äî 5 ñåê.
5. Æäåì äî ïîÿâëåíèå ýêðàíà ïëååðà íàäïèñè upgrade 
6. Îòïóñêàåì êíîïêó, è æäåì îêîí÷àíèÿ îáíîâëåíèÿ.

Installing the firmware:
1. Turn off the player (turn off the power supply);
2. Unpack the archive of firmware (copy the files install.img and others that there is a patch) on a USB flash drive, formatted in FAT/FAT32;
3. Insert the stick into the USB port player;
4. Push the button on the player (the player) and turn on the player;
5. We look forward to the appearance of the screen updates the firmware and release the button, 
(if the process of the firmware will not go, then pull out without releasing the button and insert the USB flash drive)
6. In no case, do not interrupt the update process;

Als je dat leest, dan krijg je toch rillingen op je rug van het "Engels" dat hier staat?

Hij is goedkoper, maar je krijgt echt waar je voor betaald. En beter nu wat meer uitgeven en dan genieten ipv je blijven ergeren.

En die mede8er is qua uiterlijk helaas wel lelijker, maarja, je kan niet alles hebben :+

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-11-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in CEA. + titelfix (help roepen hoeft niet) ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na elke nieuwe post verander ik weer van keuze.. Maar na dit belabberde engels te hebben gelezen en wat verdiept te hebben in de mede8er is mijn keus weer veranderd :)

Maar qua uiterlijk valt hij helaas zwaar tegen : :/

Nooit gedacht dat een keuze maken zo moeilijk zou zijn.. ik speur nog even rustig verder maar tot nu toe houdt ik mijn oog op de mede8er!

En uiteraard zijn nieuwe posts nog altijd welkom! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 394455 op 03-11-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Tja, het blijft altijd lastig een keuze te maken. Ik blijf erbij dat die Fantec geen slechte keus zou zijn. Misschien dat je wat hebt aan een video's van dat ding.

YouTube: Fantec 3DFHDL Demonstration Video by Atlast! Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Iconbit is ook een Russische speler die eigenlijk niet op de west-europese markt zou komen.
Maar ja we willen alles goedkoop en door internet halen mensen overal van alles weg en komen bepaalde modellen toch ruimer hier op de markt, terwijl de fabrikant die eigenlijk helemaal niet wilde. Dat zie je dus terug aan de Changelog.

Vergeet het volgende niet.
Wij Europese consumenten zijn zo ongeveer de moeilijkste/veeleisendste ter wereld. Dat veel modellen op het eerder genoemde lijstje hier officieel niet te koop zijn heeft een reden. De spelers kunnen over het algemeen onze verwachtingen niet waar maken.

Dat de Iconbit hetzelfde menu gebruikt als de AC-Ryan van een paar jaar geleden is niet zo vreemd. Dit is gewoon de standaard Realtek interface en daarvan zijn veel elementen alle spelers nog terug te vinden.

De Fantec zal best functioneren maar maakt volgens mij gebruik van de standaard realtek firmware met een klein Fantec sausje er overheen. Mede8er probeert naast een eigen sausje ook nog eens extra functionaliteit en stabilitet toe te voegen. Tevens proberen ze fouten van Realtek op te lossen voordat Realtek ze zelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

De Russen zijn wel erg goed in het maken van firmwares voor realtek devices, heb jaren Russische firmwares gehad op mijn ac ryan (stuk beter dan de originele) en heb ook op mijn oudere ereader met veel plezier met Russiche firmware gewerkt.

Het is wel jammer dat Realtek niet zo bezig is met vernieuwingen. Spelers met andere chipsets spelen 3d materiaal weer niet of matig af, maar daar kan je veel flexibeler omgaan met interfaces, bijv. ze zelf maken in html e.d.

Maar met 3d zit je nu eenmaal nog vast aan realtek. En realtek heeft soms wat aparte zaken / bugs zoals je hierboven ook kan lezen en het is heel fijn als dat via een firmware update opgelost wordt door de fabrikant van de mediaspeler, realtek zelf is namelijk heel heel traag in oplossingen.

Kijk trouwens ook eens of een 3d htpc een mogelijkheid is, is vermoedelijk wel duurder, maar wel heel flexibel en te upgraden.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-11-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al wat onderzoek naar htpc´s gedaan maar dat is mij te duur. Een mediaspeler sluit heel goed aan bij mijn behoeften om puur alleen gedownloade bluray films te zien. En daarvoor heb ik nu eindelijk de knoop doorgehakt.. Het is de Mede8er MED1000X3D geworden! hij is eindelijk besteld en onderweg.

Iedereen bedankt voor het helpen bij mijn keus! :)
Pagina: 1