Advies over moederbord

Pagina: 1
Acties:

• ultimateh2s
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04-2024
Dag mensen

het is voor mij weer eens tijd om een nieuwe game pc te kopen en dus ben ik maar weer even hier langs gekomen :)
ik heb even naar de Best Buy Guide gekeken en ik heb die lijst deels overgenomen en wat aanpassingen gemaakt. helaas was er dit keer geen 950 euro optie maar ik heb mn best gedaan met aanpassen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 120,95€ 120,95
1Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top V2€ 296,50€ 296,50
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 86,95€ 86,95
1Aerocool X-Warrior Devil Red Edition€ 44,45€ 44,45
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,30€ 37,30
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 49,45€ 49,45
1Antec HCG-520€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,50

het grootste gedeelte is van de high end lijst, maar nou viel mij op dat het moederbord 120 euro kost. is dit tegenwoordig normaal? en heb je dit nodig voor een redelijke game pc?
ik heb persoonlijk echt nul komma nul verstand van moederborden en vroeg me dan ook af of iemand hier er een beetje over kan uitleggen. en als dit moederbord niet nodig is of zelfs beter kan, een alternatief voor te stellen.

de pc is bedoeld voor gamen, en dan vooral BF3 en toekomstige fancy games.
mijn budget is ongeveer 900 - 950 euro.

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:41
ligt er geheel aan of je wilt overklokken? Zo ja, dan heb je idd een mb nodig van 120 euro. Zo nee, dan kun je je cpu veranderen in een 3450 en een mb pakken die een stuk goedkoper is ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor 120 euro heb je een goed moederbord met veel features, maar je kunt ook wat goedkopers nemen als je die niet allemaal nodig hebt.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door om te zien waar je allemaal op moet letten. Op zich is het geen verkeerde keuze die je nu hebt, maar het zou goedkoper kunnen.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mwah, moederborden zijn toch hét centrale punt van je build. €120 vind ik persoonlijk voor een gemiddeld Z77 bord niet verkeerd. Maar dat betekend niet dat er geen andere mooie opties zijn die iets goedkoper uitpakken, zie bijvoorbeeld Asrock's aanbod. (extreme 3 en 4) (én ervan uitgaande dat je inderdaad een Z77 nodig hebt, en niet aan een Z75 genoeg hebt. Onderzoek het zelf even doormiddel van google)

De i5 3570K is naar mijn mening inderdaad een pracht deal kwa prijs / performance, zowel in games als diverse productiviteits applicaties. (hoewel in dat laatste niet de max, in games is meer vaak niet nodig)

Er zijn wel betere moederborden, maar die gaan niet binnen je budget passen denk ik zo. Voor BF3 zou je daarnaast meer aan een zwaardere vga kaart hebben, daar zijn je €50 beter besteed. Wellicht een 7970 als je je geld graag op maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door djunicron op 01-11-2012 12:46 ]

• ultimateh2s
TERW_DAN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:43:
Voor 120 euro heb je een goed moederbord met veel features, maar je kunt ook wat goedkopers nemen als je die niet allemaal nodig hebt.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door om te zien waar je allemaal op moet letten. Op zich is het geen verkeerde keuze die je nu hebt, maar het zou goedkoper kunnen.
ik heb al gebprobeerd om dat stuk door te lezen, maar ik kreeg wel heel snel hoofdpijn :P

en overklokken wil ik wel een keer gaan proberen maar ik heb het nog nooit gedaan.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Het lijkt me nuttig als je eerst eens gaat kijken welke zaken je supported wilt hebben op je bord. Dan zoek je daarna op welke chipsets er op de markt zijn die dat ondersteunen. Als je weet welke chipset je wilt, is het daarna eigenlijk alleen nog maar een kwestie van het merk kiezen, en het bord met de juiste opties nemen (afmeting, aantal geheugenbanken, pci(e)slots etc. ).
Zonder een duidelijk eisen-pakket is het heel lastig om iets te vinden wat aansluit. Het is onzin om een bord met heel veel toeters en bellen te nemen, terwijl je er nog geen 10% van gaat gebruiken.

iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ultimateh2s schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:19:
[...]

ik heb al gebprobeerd om dat stuk door te lezen, maar ik kreeg wel heel snel hoofdpijn :P
Wat is er dan niet duidelijk aan?

• ultimateh2s
TERW_DAN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:14:
[...]

Wat is er dan niet duidelijk aan?
het is niet onduidelijk, het is gewoon best veel om te lezen :)
Pagina: 1