Verkoper MechanicDavid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
Omdat ik ben opgelicht door deze tweaker. wil ik graag vragen of er meer mensen zijn die ook opgelicht zijn door hem. Ik weet dat er nog 1 iemand is die van hem een zetje logitech boksen heeft gekocht.

Ik zag donderdag een Galaxy SII in de V&A staan en dacht dat is niet duur. dus ik hem een dm sturen.
Na wat contact ben ik overgegaan tot een betaling van 165 euro. Na dat ik heb betaald niks meer van hem gehoord. Het adres dat ik van hem heb gekregen klopt ook niet. Ik heb die mensen die daar wonen gebeld en ze kennen de desbetreffende persoon niet.

Ik heb voor de aankoop hem bij mijn politie na getrokken maar daar is hij niet bekend.
Dit zijn zijn gegevens die ik heb gekregen

*knip* geen NAW gegevens!

mijn Bank rabo : TNV David horst : 852077130

Dus zijn er nog meer mensen opgelicht door deze man?

Ik weet het is een beetje vroeg om nu al te concluderen dat ik ben opgelicht. Maar omdat hij niet meer reageert denk ik dat het wel zo is. en ook omdat zijn adres gegevens niet kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 31-10-2012 22:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb even wat speurwerk gedaan en helaas is dit een bekend persoon bij ons, die middels meerdere accounts de boel tracht op te lichten. Het account is per direct gesloten en we gaan natuurlijk meteen verder onderzoek doen.
Dank voor het melden :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Bedankt voor het onderzoeken. is er mis een oplossing dat ik mijn geld terug krijg?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

SkullboyNL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:34:
Bedankt voor het onderzoeken. is er mis een oplossing dat ik mijn geld terug krijg?
Zoals je in de V&A voorwaarden kan nalezen is Tweakers geen partij in de transactie. We brengen slechts koper en verkoper bij elkaar. Je zal dus zelf aangifte moeten doen bij de politie.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Oke dan doe ik dat. (Jullie kunnen moelijk het geld aan mij overmaken natuurlijk :P:P Jullie hebben er ja nisk mee te maken.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij MechanicDavid een logitech audioset gekocht maar krijg na de betaling geen reacties meer en heb nog niks ontvangen..
Ik zal morgen aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Ik heb de dell optiplex 755 "gekocht" echter ook geen reactie meer... Is er een mogelijkheid om zijn IP adres te bemachtigen zodat de politie misschien zijn adres kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
KiLLaHeRTz schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:20:
Ik heb de dell optiplex 755 "gekocht" echter ook geen reactie meer... Is er een mogelijkheid om zijn IP adres te bemachtigen zodat de politie misschien zijn adres kan achterhalen?
De politie kan dit gewoon opvragen bij tweakers, tweakers mag/kan dit i.p.adres niet zomaar aan derden verstrekken.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Worden deze gebruikers nu ook IP blocked?

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
Ik heb inmiddels aangifte gedaan, zo maar eens mijn bank bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hukkel80 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:02:
Worden deze gebruikers nu ook IP blocked?
IP blocks zijn een slecht idee. Enorm veel mensen (zowieso 95% van de Belgen) hebben een dynamisch IP. Je wil niet geblokkeerd worden terwijl je helemaal nergens wat mee te maken hebt.

Opsporen via IP is evenzeer onbegonnen werk. Je moet:
- Eerst de IP info loskrijgen bij Tweakers
- Daarna met die info en de exacte tijd waarop hij gepost heeft naar de ISP gaan en daar de info loskrijgen
- Tot slot er nog vanuit gaan dat hij dit vanuit zijn eigen thuis gedaan heeft (wat bij een herhaaldelijke oplichter zoals deze weinig waarschijnlijk is)

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
Er zijn in ieder geval 6 mensen benadeeld door deze persoon, heeft iedereen aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:41
Als dit 6x vanaf hetzelfde IP was, is een IP block toch niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
Heeft de politie al contact opgenomen met T.net in deze kwestie? Immers er zijn al een aantal aangiftes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

En via de bankgegevens zijn adres achterhalen? Dat de politie dan met de bank contact opneemt aan de hand van de betreffende gegevens? Maar goed de politie zet liever mensen in om verkeersboetes uit te schrijven, want dit is niet winstgevend.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helaas is deze user weer actief geweest onder de naam Zyprexiaa en heb ik iets te snel het geld overgemaakt.
Een controle op zijn rekeningnummer leverde online bij de politie niets op maar ik had zijn rekeningnummer misschien gewoon op tweakers moeten zoeken :P

Wel raar dat zijn rekening na de aangiftes in 2012 op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html niet geblocked is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/lullo.png

Het gaat om de volgende advertentie:
V&A aangeboden: Samsung 840 series Pro 128GB

Ik heb reeds contact met user "evonck" die dezelfde SSD gekocht en betaald heeft.
Zijn advertentie staat inmiddels op vervallen en heb ik gerapporteerd.

Blijkbaar zijn er meer mensen die deze SSD gekocht hebben:
V&A aangeboden: [opgelicht] door: Zyprexiaa - met SSD aankoop - LET OP! -

[ Voor 20% gewijzigd door arjants op 15-04-2014 22:32 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:23

VPI

Tja 40 euro is ook wel erg goedkoop (te naar mijn mening)...is ook een bedrag wat makkelijk wordt overgemaakt..is over nagedacht;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:05
Ik ben ook opgelicht door deze persoon denk ik:

Remke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 23:31
arjants schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:11:
Helaas is deze user weer actief geweest onder de naam Zyprexiaa en heb ik iets te snel het geld overgemaakt.
Een controle op zijn rekeningnummer leverde online bij de politie niets op maar ik had zijn rekeningnummer misschien gewoon op tweakers moeten zoeken :P

Wel raar dat zijn rekening na de aangiftes in 2012 op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html niet geblocked is:
[afbeelding]

Het gaat om de volgende advertentie:
V&A aangeboden: Samsung 840 series Pro 128GB

Ik heb reeds contact met user "evonck" die dezelfde SSD gekocht en betaald heeft.
Zijn advertentie staat inmiddels op vervallen en heb ik gerapporteerd.

Blijkbaar zijn er meer mensen die deze SSD gekocht hebben:
Sluit me bij Arjen aan. Kunnen we hier niet opnieuw aangifte over doen en opnieuw de ING benaderen om het geld terug te storten en tegelijk OPNIEUW de politie te benaderen?

Kan Tweakers als bedrijf dit niet samen met ons doen?

Als er genoeg partijen, zowel als particulier als bedrijf aangifte doen én de bank benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
evonck schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:19:
[...]

Sluit me bij Arjen aan. Kunnen we hier niet opnieuw aangifte over doen en opnieuw de ING benaderen om het geld terug te storten en tegelijk OPNIEUW de politie te benaderen?

Kan Tweakers als bedrijf dit niet samen met ons doen?

Als er genoeg partijen, zowel als particulier als bedrijf aangifte doen én de bank benaderen?
Tweakers is geen partij in deze en zal dus geen aangifte doen, dit is ook te vinden in de voorwaarden van V&A. (zie ook: How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!)
Ik zie moderators van t.net regelmatig met veel inzet het aantal oplichters tegen gaan (o.a. floppus :P ) en zij zullen op aanvraag van de politie met liefde de hier bekende gegevens afstaan, maar niet eerder.

Aangifte moeten we zeker doen, al ga ik dan zeker de vraag stellen waarom zijn rekening nummer nog niet getaged is op hun site.

Normaliter controleer ik eerst de verkoper (zie mijn beoordelingen) maar het moest een keer mis gaan ;)
Drukte tijdens mijn werk en een leuke aanbieding op het moment dat ik een SSD nodig had, goede leer voor de volgende keer

[ Voor 15% gewijzigd door arjants op 15-04-2014 23:36 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
Het rekeningnummer waar ik naar toe storte was een SNS bank in Den Bosch:
Bil van gilse
852077130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij stond deze persoon destijds ook op http://www.opgeletopinternet.nl - dat zou betekenen dat zaken opgelost zijn als zijn naam daar niet meer staat.

Ik zou in ieder geval aanraden daar een topic te maken en het stappenplan te volgen.

Ook al werkt Tweakers achter de schermen hard aan het tegengaan van oplichting en ook structurele verbetering bij banken en dergelijke, kunnen wij geen aangifte doen omdat wij niet direct gedupeerd zijn. het is een vereiste bij aangifte dat het slachtoffer het zelf doet. We helpen uiteraard wel met de weg wijzen en informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 23:31
Heb inmiddels aangifte gedaan. Als iedereen hier dat nu trouw doet en in dezelfde week met dezelfde info, en als Tweakers als bedrijf dit ook doet of ondersteunt, densoods met telefonisch contact met de politie. Duidelijk makend dat deze man al jaren bezig is.

Heel misschien gaan ze er dan eens achterna of op z'n minst de banken die hij gebruikt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
Ik heb ook aangifte gedaan !

mvrgr
Remke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evonck schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:47:
Heb inmiddels aangifte gedaan. Als iedereen hier dat nu trouw doet en in dezelfde week met dezelfde info, en als Tweakers als bedrijf dit ook doet of ondersteunt, densoods met telefonisch contact met de politie. Duidelijk makend dat deze man al jaren bezig is.

Heel misschien gaan ze er dan eens achterna of op z'n minst de banken die hij gebruikt benaderen.
Tweakers kan bij de politie niets doen, of in elk geval niet actief. Melding maken kan wel, maar dat geeft geen groter signaal af dan een stapeltje aangiftes en voegt dus niets toe. Aangifte doen kan Tweakers niet. Niet omdat het geen partij wil zijn maar omdat het dat niet is: alleen gedupeerden kunnen aangifte doen. Pas als de politie besluit om een oplichter op basis van de vele aangiftes aan te pakken kan Tweakers op aanvraag en met goedkeuring van de OvJ gegevens overdragen aan de politie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
.

[ Voor 98% gewijzigd door rschu68 op 17-04-2014 15:19 . Reden: mag niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs áls iemand dat kan uitzoeken is dat waarschijnlijk niet legaal en bovendien mag het niet gedeeld worden op het forum (want persoonsgegevens). Dus daar schiet je niks mee op. Gewoon aangifte doen en dat IP-adres vermelden bij de politie, meer kun je niet doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
Ok... ik heb het er weer afgehaald.
(IP adres)

mvrgr
Remke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipvalentijn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Beste allemaal,
De tweaker waarover dit topic gaat is waarschijnlijk weer actief, nu onder de naam Linkinme.
Het bankrekeningnummer waar ik het geld naar overgemaakt hebt is namelijk hetzelfde: 852077130,
Hier de link van de advertentie: V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 120GB
Linkinme heeft 6 advertenties online gehad dus zullen wel meer mensen opgelicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Hij is al van Tweakers getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Daarom koop ik dus nooit wat van nieuwe gebruikers die ook nog eens geen enkele verkoop hebben gehad. Een wijze raad voor tweakers:

- Als de deal te mooi is om waar te zijn, is het dit vaak ook
- De politie doet bijna nooit wat. Ze hebben de resources niet en zullen dit nooit hebben. Enkel bij massaoplichting komt er iemand voor je voordeur staan
- Doe geen zaken met gloednieuwe gebruikers
- Doe geen zaken met gloednieuwe gebruikers die helemaal geen feedback hebben
- Google ALTIJD het rekeningnummer van de tweakers waar je zaken mee doet
- Vraag ALTIJD om het adres en trek dit adres na

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipvalentijn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik koop regelmatig van de vraag en aanbod, maar dit is de eerste keer dat ik het meemaak, het zal me geen tweede keer overkomen. Toch had ik eerst zijn rekeningnummer nagetrokken maar kwam niks uit, uit dit topic blijkt toch dat hij actief is, vind het erg kwalijk dat de politie er niks aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

jipvalentijn schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:51:
Ik koop regelmatig van de vraag en aanbod, maar dit is de eerste keer dat ik het meemaak, het zal me geen tweede keer overkomen. Toch had ik eerst zijn rekeningnummer nagetrokken maar kwam niks uit, uit dit topic blijkt toch dat hij actief is, vind het erg kwalijk dat de politie er niks aan doet.
Wat kan de politie doen bij duizenden klachten per dag, waar veel uiteindelijk vals alarm van blijft te zijn. Verspilling van belastingsgeld. Daarom doe ik ook geen marktplaats deals bvb met accounts die minder dan een jaar actief zijn en haal ik bijna altijd op.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Lijkt erop dat dezelfde persoon weer actief is.

V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 250GB

[Verwijderde gebruiker]

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Opgelet Opnieuw actief!!

Anoniem: 605044 in 'V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 250GB'

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hij moet maar eens aan zijn nederlands werken (en creatieve vermogen) om wat meer geloofwaardiger over te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daar heb ik maar even een preventieve ban op gezet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Even nieuwsgierig: de advertentie zegt "langsbrengen en ophalen", lokatie Hilversum - vrij centraal gelegen.
Hoe werkt deze oplichting dan, als je gaat ophalen dan betaal je toch pas op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
vanaalten schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:26:
Even nieuwsgierig: de advertentie zegt "langsbrengen en ophalen", lokatie Hilversum - vrij centraal gelegen.
Hoe werkt deze oplichting dan, als je gaat ophalen dan betaal je toch pas op dat moment?
Inderdaad. En als het dezelfde oplichter is dan kun je direct even je geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er zijn altijd smoesjes te verzinnen waardoor de deal uiteindelijk verzenden en vooruitbetalen wordt, en je kunt wel raden wat er dan gebeurd...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Verwijderde gebruiker]
IP is ook :w

Vrijwel alle oplichters bieden ophalen aan, het adres is (bijna altijd) in een uithoek, en het afspreken van een tijd blijkt nooit uit te komen. De koper denkt dat het aanbod ophalen dus wel goed moet zitten, en vraagt uiteindelijk vaak zelf om verzenden. Ook gaan ze gerust mee in slechts halve aanbetaling: geld is geld.

Overigens heeft er ook een met succes voltooide transactie plaatsgevonden. Da's mooi voor diegene, maar verandert er weinig aan dat de rekening inmiddels wel bekend staat bij mijnpolitie en er nog steeds gedupeerden zijn.

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 15:22 ]

Pagina: 1

Let op:
Houdt dit topic svp over deze specifieke zaak. Discussie over hoe problemen voorkomen kunnen worden is interessant - maar hoort niet in dit topic.

Het plaatsen van persoonsgegevens is niet toegestaan