Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Site met twee talen, maar niet alles in twee talen. Hoe SEO?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou in de volgende situatie eigenlijk het best zijn?

Je hebt een site X. Domeinnaam x.com en x.nl zijn al in het bezit.
Op de site X worden vooral Nederlandse artikelen geplaatst. Soms een artikel in het Nederlands en Engels, maar dus zeker niet alle berichten!

Wat is het beste om te doen SEO wise? Aangezien .nl tld beter in Nederland rankt dan .com zou de optie x.nl voor Nederlandse artikelen en x.com voor Engelse artikelen interessant zijn.
Nadeel: twee losse sites, dat gaat tenkoste van de inkomende links, pagerank en andere SEO waardes.

Optie 2:
x.nl gebruiken en dan voor engelse artikelen x.nl/en gebruiken. Maar rankt het engelse artikel dan nog goed?

Optie 3:
x.com gebruiken en dan voor de Nederlandse artikelen x.com/nl gebruiken. Als je ooit een engels artikel plaatst, wil je eigenlijk wel dat die ook gewoon optimaal rankt.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik neig naar optie 2.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:24

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik neig naar optie 3: x.nl voor de Nederlandse artikelen, en x.com voor de Engelstalige ;) Daarnaast de tips volgen uit dit topic: SEO voor meertalige website verspreid over verschillende tld

Als x.com niet een volledige site oplevert met de Engelstalige content die je hebt, moet je er gewoon extra moeite in gaan steken...

Sites waar de bulk in Nederlands is, en een paar artikelen ook in het Engels, werken gewoon niet goed. Niet alleen qua SEO, maar ook voor bezoekers. Welke taal gaat je navigatie bijvoorbeeld in zijn? Voor Nederlandstalige bezoekers gaat het heel irritant zijn als de navigatie rond de content in het Engels is. Maar bezoekers die Nederlands niet begrijpen stuur je met een kluitje in het riet als de navigatie in het Nederlands is: dan worden al je Engelse pagina's gewoon bounce/eindpunten. Ze kunnen niet verder.

De schoonste oplossing is twee volledige sites. Of een site, maar dan met een taal :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Die navigatie zou overigens geen probleem zijn. Ik weet hoe ik in mijn gebruikte CMS een site kan opzetten (één site, één domein) waar de navigatie en alles wat in het Engels zou moeten zijn ook Engels wordt. Dus als een bezoeker op het Engelse artikel terecht komt, is gelijk alles Engels.

Maar toch, ik denk ook dat zoals hierboven vermeld staat, de twee onafhankelijke volledige sites de beste oplossing is.