Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Beste tweakers,

Wij hebben besloten ons nog een extra gadget aan te schaffen, in de vorm van een tablet.
Ik ben wel redelijk thuis in hardwareland, maar in tablet's niet zo, vandaar mijn oproep :
welke tablet is voor mij geschikt? Deze vraag kan ik niet lanceren zonder mijn wensen kenbaar te maken, zodoende :

- Budget : max.500 euro een iPad valt hier dus al buiten!
- 32gb geheugen, of eventueel 16 met een micro sd-slot.
- de grootte is niet zo van belang, tussen 7 en 10 zijn de gangbare normen vermoed ik.
- een dockingstation (toetsenbord) zou leuk zijn, daarvoor kan het budget eventueel ietsje uitgebreid worden.
- Hij moet nu beschikbaar zijn.

Welke ik interessant vind :

ASUS Nexus 7
Windows Surface (mijn vraag : is het de moeite waard om deze vanuit Duitsland over te brengen?)
Ik geloof dat ASUS en Samsung ook nog andere goede tabletten kunnen bouwen, maar ik weet niet precies de welke.

Alvast bedankt!
Quinten

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 11:40
Kijk eens naar deze.
Supergoedkoop, zet er een 32 Gb kaartje in en voor deze prijs gegarandeerd plezier.

Een hoes met ingebouwd keyboard is voor 2 tientjes leverbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 31-10-2012 16:11 ]

Arriving Somewhere but not here....

• Quint3n
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:10:
Kijk eens naar deze.
Supergoedkoop, zet er een 32 Gb kaartje in en voor deze prijs gegarandeerd plezier.

Een hoes met ingebouwd keyboard is voor 2 tientjes leverbaar.
Zo goedkoop hoeft het niet te zijn, dan heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in.

Als ik zo eens rondkijk, gaat het eigenlijk tussen de Asus Transformer Pad 300T en de Nexus 7

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 09:56
Ik had (heb) laatste hetzelfde dilemma, de 300T of Nexus 7.

Nexus 7:
+ zeer scherpe prijs (al helemaal met de prijsdaling die google heeft aangekondigd naar 200 euro).
+ direct alle android updates.
- (té) klein scherm.
- geen uitbreidbaar geheugen.

300T
+ groter scherm
+ uibreidbaar geheugen
+ eventueel toetsenbord waar een accu in zit waardoor de tablet uren langer mee gaat (kost wel 100 euro extra)
- de prijs

Het is vooral de prijs die het em bij mij doet, de tablets hebben dezelfde processor en zijn qua prestaties wel redelijk gelijk. Het is alleen de vraag of je 150 euro over hebt voor uitbreidbaar geheugen en een groter scherm. Na de prijsdaling ga ik waarschijnlijk wel een nexus 7 in duitsland halen, dat kleinere scherm moet ik me dan maar overheen zetten :P.

• Quint3n
terrorgroesland schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:05:
Ik had (heb) laatste hetzelfde dilemma, de 300T of Nexus 7.

Nexus 7:
+ zeer scherpe prijs (al helemaal met de prijsdaling die google heeft aangekondigd naar 200 euro).
+ direct alle android updates.
- (té) klein scherm.
- geen uitbreidbaar geheugen.

300T
+ groter scherm
+ uibreidbaar geheugen
+ eventueel toetsenbord waar een accu in zit waardoor de tablet uren langer mee gaat (kost wel 100 euro extra)
- de prijs

Het is vooral de prijs die het em bij mij doet, de tablets hebben dezelfde processor en zijn qua prestaties wel redelijk gelijk. Het is alleen de vraag of je 150 euro over hebt voor uitbreidbaar geheugen en een groter scherm. Na de prijsdaling ga ik waarschijnlijk wel een nexus 7 in duitsland halen, dat kleinere scherm moet ik me dan maar overheen zetten :P.
Geld is eigenlijk niet meteen het probleem, zo'n kleiner scherm is voor sommige dingen moeilijker bedienbaar, en ik was van plan er een dock bij te kopen. Ik denk dan eigenlijk dat de keuze gemaakt is.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Als je even geduld hebt zou ik wachten op de Nexus 10 en daarna pas een keuze maken.

Google Nexus 10-Tablet

psn: jagermeistertim

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Asus is ook heel snel met updates voor haar producten, als voorbeeld, Asus was het eerste bedrijf wat na Google zelf de Android 4.1.2 update beschikbaar stelde voor haar Tablets.

Ik heb zelf een TF700 en een TF300 ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van beide tablets, bij de Google Nexus 10 heb ik juist een heel sterk Samsung gevoel, een gevoel wat voor mij niet altijd even positief is.....

En jah, het toestenboard dock is echt een toevoeging, helemaal omdat het toetsenboad de mogelijkheid bied om via USB een standaard muis aan te sluiten, zie daar.... een ideaale oplossing om te internetten! ;)

In het dock doet de Asus TF700/TF300 serie niet onder voor een netbook of kleine laptop....

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 01-11-2012 19:14 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
BulletNL, als je de TF700 en TF300 moet vergelijken, vind je het dan het prijsverschil waard? En heb je ook de dock erbij? Zo ja, werken beide daar even goed mee, of heb je echt veel last van het gewichtsprobleem met de TF300?

Ook ik sta voor dezelfde keuze als de OP, vandaar.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Euh, de TF700 is wat sneller, dat mag ook wat er zit een snellere CPU in.
Met Android 4.1.2 lopen beide tablets erg goed en soepel, Asus doet heel weinig aanpassing in Android, de aanpassingen die gedaan zijn zijn alleen maar in het voordeel.
Los van het snelheidsverschil voelt de TF700 iets luxer aan, dat mag natuurlijk ook door het gebruik van Aluminium ipv een kunstof achterkant.

Ik heb met beide tablets geen gewichtsproblemen, bij de TF700 zat een dock, de TF300 werkt daar ook probleemloos in. Voordeel van het keyboad dock t.o.v. een los (bluetooth) keyboad welke Samsung oid gebruiken is dat het dock een eigen accu heeft. Hiermee wordt de accuduur van de tablet enorm vergroot.

Mijn vrouw gebruikt de TF300, ik de TF700 beide zijn goed, de TF700 is wat luxer.....

Tja.... de keuze moet je zelf maken, kan ze je beide aanraden..... met name het scherm van de TF700 is geweldig, scherp, full hd en enorm helder. Het scherm van de TF300 is prima in zijn prijsklasse, maar verliest het aan alle kanten van de TF700 ;)

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Je geeft het zelf al even aan, prijsklasse. Dat is de reden waarom ik naar die TF300 kijk, anders was de keuze snel gemaakt natuurlijk ;)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yohsoog schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:15:
Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Je geeft het zelf al even aan, prijsklasse. Dat is de reden waarom ik naar die TF300 kijk, anders was de keuze snel gemaakt natuurlijk ;)
TF300 is een prima keus.....

• Quint3n
De prijs dwingt ook mij het bij de 300 te houden, bedankt voor de uitvoerige en snelle antwoorden!
De nexus 10 was echt een droom geweest, vooral omdat die Cortex 15 wel eens een enorme boost zou kunnen geven, maar komt jammer genoeg te laat uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Quint3n op 01-11-2012 22:09 ]

Pagina: 1