Windows 8 - afgesplitst

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425494

Topicstarter
Zo maar wat wij de afgelopen dagen over ons heen gekregen hebben. De meeste zijn geen echte reviews maar MS verheerlijkende artikelen. Voor bedrijven als MS zijn juist artikelen goed waard omdat ze daar hun image kunnen opkrikken. Tweakers is niet voor niets gekocht door een commercieel bedrijf omdat het grote commerciele waarde heeft. Net doen als we nog allemaal tweakertjes zijn die artikeltjes schrijven voor de fun is gewoon onzin. Deze mensen staan allemaal op de loonlijst en moeten targets halen net als in elk ander bedrijf en er moet winst gemaakt worden en ze snappen prima wat de waarde van een review is, of wat het een bedrijf waard is om aandacht te krijgen in nieuwsmedia.

Om even een vergelijking te trekken. Apple is nu dubbel zo groot als MS en Google meer waard dan MS. Maar als Apple een nieuwe iPhone of computer line uitbrengt met een nieuwe OS en andere nieuwe diensten is tweakers met een artikel wel klaar. Dan wordt er niet de geschiedenis van Apple nog even uitgebreid belicht. Dat is gewoon een bedrijf in het Zonnetje zetten en daar betalen bedrijven voor. Want in de commerciele wereld is niet voor niets.

Dit is hoe tweakers de meest populaire techsite van NL de lancering van W8 begeleid

video: Windows 8: redacteuren in discussie
video: Windows: de geschiedenis tot Windows 8
video: Windows 8 voor desktops en laptops
reviews: Windows 8: ommezwaai voor desktops en laptops
video: Inloggen op Windows 8 met een afbeelding
video: Windows 8 op tablets
video: Microsoft pakt groots uit met Windows 8 in New York
video: De 'making of' van het design van Microsoft Surface
nieuws: Microsoft brengt Windows 8 en Windows RT uit
video: Microsoft promoot Windows 8
reviews: Windows 8-benchmarks: op zoek naar de winst
reviews: Windows: van operating system tot user interface
reviews: Windows 8: ook voor zakelijke gebruikers
nieuws: Ballmer: 4 miljoen Windows 8-upgrades verkocht in vier dagen
reviews: Windows 8: veelbelovende nieuwkomer op de tabletmarkt
nieuws: Microsoft brengt Windows 8 en Windows RT uit
nieuws: Microsoft kondigt Skype-client voor Windows 8 aan
nieuws: Microsoft brengt Windows Phone-app uit voor Windows 8
reviews: Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel sneller

Niet dat we in de voorafgaande weken al niet uitgebreid waren doorgezaagd.
nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8
nieuws: Lenovo kondigt nieuwe Windows 8-apparaten aan
nieuws: Microsoft brengt eerste grote update Windows 8 en Server 2012 uit
nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen
nieuws: Microsoft maakt prijzen Windows 8 bekend
nieuws: Microsoft brengt eerste grote update Windows 8 en Server 2012 uit
nieuws: Microsoft geeft eigen apps Windows 8 een upgrade
reviews: Hands-on: Windows 8
video: Windows 8 Hands-on: Hardware
nieuws: Microsoft toont Windows 8 aan grote publiek

Feitelijk houdt Tweakers al twee jaar lang W8 warm door er elke week over te berichten. Vapourware van MS heeft hier meer waarde dan wat reele producten van andere merken. Want een product dat nog niet op de markt is, is gewoon vapourware. Anno 2012 is niet de PC maar de mobiele decice wat hot is. Daarin is MS gewoon een kleine bijna onbetekende speler qua marktaandeel. Maar hun OS ze krijgt meer aandacht dan die van het OS van alle concurrenten bij elkaar. En dat terwijl MS zijn marktaandeel vanaf WM6 terug zag lopen van 30% tot 1,5%. Maaar gewoon doorgaan met lovende reviews schrijven en het ding aanprijzen alsof het systeem van morgen is.

Naar andere fabrikanten is tweakers zo veel kritischer. Bij de ipad3 vinden ze tekortkomingen die andere reviewsites juist tegenspreken. Dan zijn ze ineens erg kritisch. Rim's playbook dat al 2 jaar eerder op de markt is wordt afgeserveerd op een ontbrekende software maar bij WP is dat geen beletsel. Als RIM vervolgens de ontbrekende software toevoegd vindt Tweakers het niet nodig om het systeem opnieuw te reviewen, nee ze houden zich liever bezig met de vapourware van MS. Die is met hun veel kleinere marktaandeel zo veel belangrijker. Bij alle 7" inch tablets reviews wordt de playbook ook systematisch buiten de vergelijking gehouden. Wel publceert tweakers meermalen zeer beschadigende geruchten uit anonieme bron. Hier de laatste keer. Dat wordt onmiddelijk door RIM tegen gesproken maar Tweakers rectificeert dit niet met een nieuw artiekel. Nee dagen later wordt er onder vermelding van 20:10 een edit bijgezet suggererend dat ze het binnen een paar uur hebben gecorrigeerd. Niemand die het artikel dan nog leest. Over Google verschijnen hier met regelmaat artikelen over wat Google aan privicy schendingen doet, over MS wordt alleen vermeldt wat in alle kranten staat, namelijk dat de EC ze weer gaat aanpakken.

Tweakers doet niet aan een evenwichte journalestiek. Het hoe en waarom dat mag iedereen zelf bedenken, maar ik wijs er wel op dat tweakers een commercieel bedrijf is en dat ze commerciele proffesionals in dienst hebben: zie *knip*

---------------------
*Het CV van personeel van Tweakers/De Persgroep hier dumpen hoeft niet*
----------------------

Tweakers.net mag als hobbisme begonnen zijn dat is het al lang niet meer. Er zit gewoon beleid achter en dat beleid is bedoeld om geld te generen. Dat is jammer want daardoor verandert het karakter van zo een site van een community in een commercieel product.

Tweakers net moet het zelf weten als ze hun journalestiek onafhankelijkheid niet serieus nemen. Mensen zijn niet dom, die snappen ook wel dat als een nieuwssite een lawine van W8 artikelen publiceert daar meer dan enthousiasme achter zit. De aandacht die tweakers geeft aan W8 kan je gewoon in geld uitdrukken. Aantal bezoekers x exposure x frequentie, daar zijn allerlei formules voor. Als je dan ook nog een gericht publiek hebt wordt de waarde nog veel groter. Dat hoeven we de mensen van de Persgroep echt niet te leren.

[ Voor 50% gewijzigd door MueR op 31-10-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Video is altijd onderdeel van nieuws/review, die zit je nu dubbel te tellen.

Maar je punt is nu?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 21:53
Anoniem: 425494 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:17:
Apple is nu dubbel zo groot als MS en Google meer waard dan MS. Maar als Apple een nieuwe iPhone of comper line e uitbrengt met een nieuwe OS en andere nieuwe diensten is tweakers met een artikel wel klaar.
En ondertussen mensen maar klagen dat we te véél aandacht aan Apple besteden. Tweakers steeds meer een Apple-exclusive-news-website?

Het is ook nooit goed :)

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02

WoutF

Hoofdredacteur
Oh noes, je hebt ons door, we zijn een commercieel bedrijf met een marketing- en salesafdeling. :o Wat is je punt nou? Hoe vaak moeten we nog zeggen? De redactie is niet te koop, punt. Alle keuzes die we maken zijn gebaseerd op de inhoud, niets anders. Wij vinden Windows 8 een heel belangrijk en interessant onderwerp, dus we schrijven er uitgebreid over. Punt. Fin. Schluss. Meer zit er niet achter.

Overigens, dat wij niet aan evenwichte journalestiek doen klopt als een bus. Wij houden ons namelijk vooral bezig met evenwichtige journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
@Magalaan: Weet je dat vrijwel alle computerbladen momenteel Windows 8 op hun cover hebben? Een maand lang!! Schande toch? Hardware.info heeft Windowsinfo.nl gelanceerd voor de Windows 8-berichtgeving, bij Techzine gaan op moment van schrijven nog steeds 2 van de frontpage-items over Windows 8 en kijk eens hoe positief ze daar zijn! Vast en zeker ook allemaal betaald door Micro$choft.

[/sarcasme-modus off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:32:
Video is altijd onderdeel van nieuws/review, die zit je nu dubbel te tellen.

Maar je punt is nu?
Het apart als nieuwsitem gepresenteerd om de attentiewaarde nog eens te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dat toch bij elk tech nieuwswaardig onderwerp? Nieuwe Android versie, nieuw Apple product, nieuw Microsoft OS.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Olaf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:56:
@Magalaan: Weet je dat vrijwel alle computerbladen momenteel Windows 8 op hun cover hebben? Een maand lang!! Schande toch? Hardware.info heeft Windowsinfo.nl gelanceerd voor de Windows 8-berichtgeving, bij Techzine gaan op moment van schrijven nog steeds 2 van de frontpage-items over Windows 8 en kijk eens hoe positief ze daar zijn! Vast en zeker ook allemaal betaald door Micro$choft.

[/sarcasme-modus off]
Lees het nog eens wil je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WoutF schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:48:
Oh noes, je hebt ons door, we zijn een commercieel bedrijf met een marketing- en salesafdeling. :o Wat is je punt nou? Hoe vaak moeten we nog zeggen? De redactie is niet te koop, punt. Alle keuzes die we maken zijn gebaseerd op de inhoud, niets anders. Wij vinden Windows 8 een heel belangrijk en interessant onderwerp, dus we schrijven er uitgebreid over. Punt. Fin. Schluss. Meer zit er niet achter.

Overigens, dat wij niet aan evenwichte journalestiek doen klopt als een bus. Wij houden ons namelijk vooral bezig met evenwichtige journalistiek.
Ik vind deze uitspraken niet geloofwaardig, maar ik begrijp dat je dit standpunt met kracht verkondigt. Zou ik ook doen als ik op jullie stoel zat.

Laten mensen zelf maar oordelen wat ze willen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 21:53
Anoniem: 425494 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Ik vind deze uitspraken niet geloofwaardig, maar ik begrijp dat je dit standpunt met kracht verkondigt. Zou ik ook doen als ik op jullie stoel zat.

Laten mensen zelf maar oordelen wat ze willen geloven.
Ik vraag me af wat we dán moeten doen om je te overtuigen. Zo te zien wil je ons toch niet geloven, dus dan heeft deze discussie weinig zin.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joost schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:26:
Ik vraag me af wat we dán moeten doen om je te overtuigen. Zo te zien wil je ons toch niet geloven, dus dan heeft deze discussie weinig zin.
In zijn geval, helemaal niets. Als je even zijn history doorlees, niet zo groot, zie je 1 groot bonk 'MS ergenis'. Anti dit anti dat, niets bijzonders.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:59

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik ga even Wilbert nogmaals quoten Magalaan:
Wilbert de Vries schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:04:
Dit is zo'n volwassen wereld dat ik jezelf nu in bescherming ga nemen door dit topic te sluiten. Ik ben er klaar mee. Ongetwijfeld voer voor nog meer aluhoedjes theorieën maar ik denk dat dit topic een aantal pagina's terug al een grens over ging.

Aangezien ik toch niet wereldwijs ben, ga ik nog een stap verder: de volgende keer dat ik een reactie van je zie waarin je je op dergelijke manieren uit (je beschuldigt ons van liegen, om laten kopen, en weet ik wat meer), dan zorg ik er persoonlijk voor dat je een ban krijgt. Voor mensen zoals jou zijn andere fora.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
En bij deze zodat iedereen het kan zien en lekker transparant: TS krijgt van mij persoonlijk een ban aan zijn broek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.